آشوبگران در هنگ کنگ خبرنگار چینی را گروگان گرفتند و کتک زدند

به گزارش تور اروپا ارزان، معترضان هنگ کنگی که چند روزی است فرودگاه بین المللی این شهر را اشغال نموده اند، روز گذشته یک خبرنگار چینی را مدتی گروگان گرفته و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

آشوبگران در هنگ کنگ خبرنگار چینی را گروگان گرفتند و کتک زدند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عصر روز گذشته (سه شنبه) معترضان هنگ کنگی که فرودگاه شهر را اشغال نموده اند، یک خبرنگار چینی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این معترضان بیش از دو ماه است که به بهانه مخالفت با یک لایحه قضایی به خیابان آمده اند. با وجود تعلیق این قانون، اعتراضات در هنگ کنگ ادامه یافته و در مواردی هم به خشونت کشیده شده است. پکن می گوید دولت های غربی از این اعتراضات حمایت می نمایند.

معترضان از چند روز پیش فرودگاه بین المللی هنگ کنگ را اشغال نموده اند و موجب لغو اغلب پروازهای این فرودگاه شده اند. این افراد دیروز در اقدامی که با واکنش شدید چین روبرو شده، فو گوهائو خبرنگار پایگاه خبری روزنامه گلوبال تایمز را برای مدتی گروگان گرفته و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

عاملان این اقدام، هنگام بازداشت این خبرنگار مدعی بودند که او پلیس مخفی است. بعضی دیگر نیز ادعا می کردند که وی از حامیان دولت هنگ کنگ است و به همین دلیل هم از معترضان عکسبرداری می نماید.

فو بعد از 20 دقیقه و در حالی که به دلیل خونریزی سرش تقریبا از حال رفته بود، با وساطت بعضی از حاضرین آزاد شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

دفتر نمایندگی دولت مرکزی چین در هنگ کنگ این اقدام را محکوم و تأکید نموده است که عاملان این حادثه با تروریست ها تفاوتی ندارند.

دیروز تصاویر ویدئویی همچنین نشان می داد که معترضان شماری از نیروهای ضدشورش پلیس را در گوشه ای از سالن فرودگاه محاصره نموده و مورد ضرب و شتم قرار می دهند. این افراد به ساختمان فرودگاه و خودروهای عمومی نیز آسیب زده اند و جهت مسافرانی را هم که قصد داشته اند به سمت هواپیما بروند، سد نموده اند.

وزارت خارجه چین امروز در بیانیه ای این رفتار معترضان را اقدامات تروریست گونه توصیف نموده است. روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ارتش چین در حال انتقال نیرو به مرز هنگ کنگ است. با این وجود، هنوز نشانه موثقی مبنی بر احتمال مداخله مستقیم پکن برای سرانجام دادن به ناآرامی ها در این منطقه که یکی از موتورهای رشد مالی چین به شمار می آید، وجود ندارد.

هنگ کنگ از چند دهه پیش و با خروج از قیمومیت انگلستان، تحت کنترل چین قرار گرفته و پکن سیاست یک کشور، دو سیستم را در قبال آن اجرا می نماید، به این معنی که نظام سیاسی حاکم بر هنگ کنگ با نظام حاکم بر سرزمین اصلی چین متفاوت است. با این وجود، جنبش های جدایی طلبی نظیر حزب ملی گرا، همچنان برای استقلال هنگ کنگ از پکن کوشش می نمایند.

وزارت خارجه چین هفته گذشته تصاویری را منتشر کرد که نشان می داد یک دیپلمات آمریکایی اخیرا با سران اعتراضات اخیر، که جدایی طلبان هم جزئی از آن ها هستند، دیدار نموده است. پکن می گوید این دیدار نشانه دیگری است مبنی بر اینکه دستان سیاه واشنگتن در پشت پرده اعتراضات واقع شده است و آمریکا در کوشش است تا از این ناآرامی ها به عنوان اهرمی برای فشار به چین استفاده کند. اعتراضات در حالی برای هفته ها هنگ کنگ را فلج نموده که آمریکا و چین درگیر یک جنگ تجاری هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 420

به "آشوبگران در هنگ کنگ خبرنگار چینی را گروگان گرفتند و کتک زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوبگران در هنگ کنگ خبرنگار چینی را گروگان گرفتند و کتک زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید