آمریکا تحریم های بیشتری علیه نورد استریم 2 وضع می نماید

به گزارش تور اروپا ارزان، دولت آمریکا که می خواهد به هر قیمتی از تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند اعمال تحریم های بیشتر علیه این پروژه را در دستور کار قرار می دهد.

آمریکا تحریم های بیشتری علیه نورد استریم 2 وضع می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، آمریکا می خواهد به هر قیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند. دولت آمریکا به همین منظور در ماه دسامبر گذشته تحریم هایی را علیه شرکت هایی که در این پروژه گازی مشارکت می نمایند تصویب کرد.

روزنامه هندلزبلات آلمان با استناد به محافل دیپلماتیک در واشنگتن از تصمیمات آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتری علیه این پروژه گازی خبر داده و نوشت: مجلس نمایندگان و سنای آمریکا آماده اند قانون تحریمی دیگری را علیه این پروژه تصویب نمایند، اگر روسیه همچنان کوشش کند تا باقی مانده این پروژه را تکمیل کند.

به نوشته روزنامه هندلزبلات این تحریم ها می توانند به سرعت و احتمالا در فوریه و یا ماه مارس امسال اعمال شوند.

با وجود اینکه هنوز حدود 150 کیلومتر از این پروژه گازی باقی مانده است، اما در حال حاضر پیشرفت آن متوقف شده است. شرکت هایی که در ساخت این پروژه مشارکت داشتند از آن خارج می شوند چرا که نگران عواقب تحریم های آمریکا هستند. دولت آلمان هم از رویارویی آشکار با آمریکا در این باره اجتناب می نماید و به جای آن بر رویکرد آشتی تاکید دارد.

یک دیپلمات ارشد آلمان در این باره گفته است که آلمان برای تعلیق تحریم های ایالات متحده کوشش می نماید تا تکمیل این پروژه گازی به تعویق نیفتد.

به نوشته روزنامه هندلزبلات، دولت فدرال آلمان دیگر به طور مستقیم در تکمیل این پروژه گازی مشارکت ندارد و روسیه به تنهایی در این راستا کار می نماید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل ژاویه در دیداری با صدر اعظم آلمان اعلام نموده بود که روسیه قطعا به طور مستقل و بدون مشارکت شرکای خارجی خود این پروژه را تکمیل خواهد نمود.

پوتین ابراز امیدواری کرد که این پروژه گازی تا سرانجام امسال میلادی و یا در سه ماهه ابتدایی سال آینده اتمام و به بهره برداری برسد.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می نماید. واشنگتن این طور استدالال می نماید که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد.

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی است که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نمایند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند .

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده، زمان شروع بهره برداری از این خط لوله سال 2020 و هزینه احداث آن 10 میلیارد یورو برآورد شده است .

خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد .

خط لوله نورد استریم 2 مرحله سرانجامی خود را طی می نماید و هم اکنون حدود 150 کیلومتر از این طرح باقی مانده است. البته شرکت هلندی - سوئیسی ال سیز که کار لوله کشی این پروژه در آب های دانمارک را انجام می داد بعد از اعمال تحریم های آمریکا از پروژه نورد استریم 2 کنار کشید. این شرکت اعلام نموده است که فعالیت آنها زمانی از سرگرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه گردد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 560

به "آمریکا تحریم های بیشتری علیه نورد استریم 2 وضع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های بیشتری علیه نورد استریم 2 وضع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید