تحلیل بلومبرگ از اقتصاد پساترامپی آمریکا

به گزارش تور اروپا ارزان، ترامپ تنها رئیس جمهور تاریخ بود که از قیمت فولاد گرفته تا فراوری سویا در خصوص همه عناصر موجود در اقتصاد کشورش یا فرمان اجرایی صادر کرد یا لایحه تنظیم کرد یا حداقل توییت کرد.

تحلیل بلومبرگ از اقتصاد پساترامپی آمریکا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، ترامپ تنها رئیس جمهور تاریخ بود که از قیمت فولاد گرفته تا فراوری سویا در خصوص همه عناصر موجود در اقتصاد کشورش یا فرمان اجرایی صادر کرد یا لایحه تنظیم کرد یا حداقل توییت کرد.

مداخلات پی در پی وی موجب مجادلات زیادی با کشور های مختلف شد. در دوره بایدن احتمالاً این مجادلات کاهش یابد. بر اساس تحلیل گاردین در خصوص فولاد و آلومنیوم بعید است بایدن بتواند تعرفه های سنگین وضع شده برای واردات را بردارد، چون موجب اعتراضات سنگین کارگری خواهد شد.

در خصوص گاز مایع LNG بایدن احتمالا با بازگشت به معاهده پاریس به دنبال کاهش فراوری محصولات مولد متان خواهد رفت، اما اینکار ضرری به صادرکنندگان امریکایی نخواهد رساند. اما صادرات به اروپا و اسیا بسیار وابسته به نوع سیاست خارجی بایدن خواهد بود.

در خصوص نفت از آنجایی که چین بزرگترین مصرف کننده حامل های انرژی در دنیا است، احتمالا کاهش جنگ های تجاری با چین به ثبات بازار خواهد انجامید. تجربه تحریم ناموفق ونزوئلا و ایران نیز احتمالا باعث خواهد شد که بایدن از ابزار فشار تحریم نفتی بر این فراوری کنندگان نفت بکاهد به نحوی که تا نیمه دوم 2021 پیش بینی می گردد ایران به حداقل صادرات 1 میلیون بشکه نفت در روز برسد.

در خصوص محصولات لبنی بایدن بدبینی های ترامپ به سایر صادرکنندگان نظیر کانادا را نخواهد داشت و به وسیله تعامل با آن ها احتمالا می تواند آن ها را برای افزایش قیمت مجاب کند به نحوی که فراوریکنندگان امریکایی نیز توان رقابت بیابند. در خصوص غلات نیز پیش بینی می گردد با بهبود رابطه با چین شاهد جهش فراوری و صادرات باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1110

به "تحلیل بلومبرگ از اقتصاد پساترامپی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل بلومبرگ از اقتصاد پساترامپی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید