اراضی خوزستان درگیر حمله ملخ ها ، پیش بینی ادامه ریزش ملخ ها تا اردیبهشت

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به حمله اخیر ملخ ها گفت: از یک میلیون و 570 هزار هکتار اراضی که تا روز 6 فروردین ماه در سطح استان خوزستان عملیات دیدبانی و ردیابی ملخ ها در آن ها اجرا شده است، مبارزه با ملخ ها در یک هزار و 380 هکتار زمین با تمامی روش های موجود اجرا شده و همچنان نیز در حال انجام است.

اراضی خوزستان درگیر حمله ملخ ها ، پیش بینی ادامه ریزش ملخ ها تا اردیبهشت

محسن حسنی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حمله اخیر ملخ ها به اراضی کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: اولین ریزش ملخ ها در خوزستان، در 9 آذرماه سال گذشته در منطقه اروندکنار آبادان به صورت پراکنده و کم رخ داد که منجر به مبارزه نشد. دومین ریزش ملخ ها در استان در 5 فروردین ماه 1400 از شهرستان هندیجان گزارش شده است.

وی اضافه نمود: شهرستان های رامشیر، هندیجان، رامهرمز، لالی و دزفول ریزش شدید ملخ داشته اند و اهواز، ماهشهر، کارون، شادگان، شوشتر، خرمشهر و شوش نیز ریزش پراکنده ملخ ها را داشته اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توضیح داد: با توجه به وجود دسته های ملخ در کشورهای شاخ آفریقا، عربستان و کویت ریزش ملخ ها ادامه خواهد داشت و احتمالا دو سه ریزش دیگر از دسته های ملخ در فروردین ماه و اردیبهشت ماه خواهیم داشت.

حسنی با اشاره به اینکه حمله ملخ ها در استان بوشهر نیز اتفاق افتاده است، گفت: شهرهای دیلم و گناوه درگیر مبارزه با ملخ شده اند اما سطح مبارزه آن ها نسبت به استان خوزستان، بسیار کمتر بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درباره میزان زمین های درگیر با حمله ملخ ها توضیح داد: از یک میلیون و 570 هزار هکتار اراضی که تا روز 6 فروردین ماه در سطح استان خوزستان عملیات دیدبانی و ردیابی ملخ ها در آن ها صورت گرفته است، مبارزه با ملخ ها در یک هزار و 380 هکتار زمین با تمامی روش های موجود اجرا شده و همچنان نیز در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1359

به "اراضی خوزستان درگیر حمله ملخ ها ، پیش بینی ادامه ریزش ملخ ها تا اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراضی خوزستان درگیر حمله ملخ ها ، پیش بینی ادامه ریزش ملخ ها تا اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید