اگر سیگار می کشید، این مطلب را بخوانید

به گزارش تور اروپا ارزان، اگر به علت دیگری برای ترک سیگار احتیاج دارید، محققان یک علت دارند؛ سلامت مغز در میانسالی.

اگر سیگار می کشید، این مطلب را بخوانید

به گزارش مهر، یک مطالعه نو نشان می دهد که سیگار نه تنها به سلامت ریه و قلب آسیب می رساند، بلکه احتمال از دست دادن حافظه و سردرگمی در میانسالی را افزایش می دهد.

به گزارش مدیسن نت، به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، احتمال زوال شناختی برای کسانی که سیگار را ترک می نمایند کمتر است؛ حتی اگر اخیراً این کار را انجام داده باشند. تحقیقات گذشته ارتباط بین سیگار کشیدن و بیماری آلزایمر یا سایر انواع زوال عقل را نشان داده است.

محققان با استفاده از نظرسنجی سیستم نظارت بر عوامل خطر رفتاری 2019، معیار های زوال شناختی ذهنی را برای سیگاری های فعلی، سیگاری های اخیر و کسانی که سال ها قبل ترک نموده بودند، آنالیز کردند و بیش از 136000 فرد 45 ساله و بالاتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. حدود 11 درصد زوال ذهنی شناختی را گزارش کردند.

جفری وینگ، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: ارتباط در گروه سنی 45 تا 59 سال بسیار مهم بود و نشان می دهد که ترک در این مرحله از زندگی ممکن است برای سلامت شناختی مفید باشد.

شیوع زوال ذهنی شناختی در افراد سیگاری مورد مطالعه تقریباً 1.9 برابر افراد غیرسیگاری بود. برای کسانی که کمتر از 10 سال پیش سیگار را ترک نموده بودند، 1.5 برابر افراد غیرسیگاری بود.

ترک سیگار در مدت زمان طولانی تر مزایای بیشتری داشت. محققان دریافتند افرادی که بیش از یک دهه قبل از این نظرسنجی سیگار را ترک کردند، شیوع زوال شناختی ذهنی شأن فقط کمی بالاتر از گروه غیرسیگاری بود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1988

به "اگر سیگار می کشید، این مطلب را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سیگار می کشید، این مطلب را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید