تور کاستاریکا: بهترین مقاصد گردشگری طبیعت، از کاستاریکا تا کنیا

به گزارش تور اروپا ارزان، گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم به معنای گردشگری به هدف لذت بردن از فضاهای طبیعی خاص و غرق شدن در طبیعت است. با خبرنگاران همراه باشید تا 5 مقصد گردشگری ویژه را به شما معرفی کنیم.

تور کاستاریکا: بهترین مقاصد گردشگری طبیعت، از کاستاریکا تا کنیا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید.

آیا شما یک ماجراجوی طبیعت هستید؟ اگر ایده شما از یک سفر بی نقص نزدیک و حتی خودمانی شدن با دنیای طبیعی است، به یکی از این مقاصد رویایی گردشگری طبیعت نگاهی بیندازید. از جنگل های انبوه و شاداب گرفته تا ردیف های مرجانی رنگارنگ، ساوانا های پهناور و خود رو و آب دره های افسانه ای، ما این 5 منطقه خارق العاده را برای شما انتخاب کردیم که تعدادی از ممتاز ترین زیست بوم های کره زمین را در بر می گیرد.

ما این 5 مقصد را نه تنها برای تنوع زیستی بی همتایشان، بلکه به خاطر تعهد بومی جهت نگهداری از زیبایی طبیعی و بی نقص ماندن آن ها با یاری گردشگری بدون آسیب انتخاب نموده ایم. به یاد داشته باشید که گردشگران نیز باید نقش خود را در حفظ این مقاصد که بیشترین تنوع زیستی را دارند و البته بیشتر از همه جا تحت خطر آسیب هستند، ایفا نمایند.

پالائو Palau

این منطقه سال های سال است که به عنوان یکی از برترین مقاصد غواصی دنیا شناخته می گردد. در زیر آب هایی به شفافی کریستال دقیقا در کنار خط ساحلی، یک دنیای شگفت آور زیر آبی رنگارنگ وجود دارد با بیش از 500 گونه مرجانی زیبنده و حدود 1400 نوع ماهی! روی زمین، مسافران می توانند در ساحل درخشنده و بدون آلودگی گشت وگذار نمایند یا به دل جنگل انبوه منطقه بزنند.

موقعیت دوردست پالائو در غربی ترین بخش میکرونزیا Micronesia به محیط زیست و فرهنگ بومی آن یاری نموده که از تخریب گردشگری انبوه در امان بماند. بومیان کوشش می نمایند که جزیره بهشتیشان در آینده همچنان دست نخورده باقی بماند. حدود 460 مایل از بخش مرجانی و آب های مردابی منطقه ممنوع برای ماهیگیری هستند تا به بعضی از گونه های در حال انقراض ماهی یاری گردد دوباره در منطقه جمعیت خود را به دست بیاورند. جامعه محافظت از محیط زیست پالائو تابه حال حدود 12 منطقه محافظت شده را معرفی نموده و به تشویق سرمایه گذاری گردشگری پاک می پردازد تا بتواند زیست بوم شنماینده جزیره را حفظ کند.

آب دره های نروژ

دور افتاده بودن و قوانین سخت گیرانه محیط زیست باعث شده آب دره های مشهور نروژ با کوه های برف پوش، آبشار های زیبا و آب های کریستالیشان دست نخورده و طبیعی باقی بمانند. بازدیدنمایندگان می توانند در جهت های ناهموار به پیاده روی یا دوچرخه سواری بپردازند یا با قایق به یک سفر علمی در میان آب دره های برج مانند بروند. بازه وسیعی از حیات وحش در این منطقه زندگی می نمایند، از جمله: عقاب، مرغ دریایی، خوک دریایی و البته انواع پستانداران دریایی. در کنار جاذبه های طبیعی، این منطقه دارای چندین روستای ماهیگیری کوچک است که فرهنگ و سنت خود را از صدها سال پیش حفظ نموده اند.

به عنوان رهبر سیاست های محیط زیست، نروژ با کنترل ماهیگیری، شکار نهنگ و شکار خوک دریایی و البته کنترل صنایع نفتی توانسته به خوبی مراقب محیط زیست منطقه باشد.

کاستاریکا

از کاستاریکا به عنوان مترادف واژه اکوتوریسم یا گردشگری طبیعت استفاده می گردد که اصلا بی علت نیست. جنگل های ابری مه آلود، ساحل های شن سیاه، بیشه های بارانی متراکم و عمیق و رود های پرسرعت، فعالیت های فضای باز زیادی را برای مسافران فعال و عشاق طبیعت فراهم می آورند.

تنوع خیره نماینده موجودات از جمله میمون ها، تنبل ها، کروکودیل ها، جگوار ها، لاک پشت های دریایی و قورباغه های دارتی سمی در پارک های ملی متعدد کاستاریکا زندگی می نمایند. کاستاریکا به طور گسترده ای برای تکثیر زیاد پناهگاه های حیات وحش و تنوع حیوانات و گیاهانش شناخته می گردد.

کرالا، هند

استان کوچک کرالا در ساحل جنوب غربی، به عنوان کشور شخصی خدایان طبیعت شناخته می گردد. این لقب وقتی که ساحل های شنی تمیز و جنگل های بکر انبوهش را می بینید زیاد هم اغراق آمیز به نظر نمی رسد. این منطقه منزلگاه یکی از بدون لکه ترین گوشه های هند است. خانه ای برای چندصد حیوان بی همتا و تقریبا یک چهارم از 100,000 گیاه شناخته شده زمین.

نیلجیری تار nilgiri tahr، یکی از بزهای کوهی درخطر انقراض، در پارک ملی راجامالا تحت حمایت قرارگرفته. فیل ها، گاو میش های کوهان دار و گراز های وحشی آزادانه در پناهگاه مقدس دریاچه پریار Periyar پرسه می زنند.

در گذشته زیست بوم کرالا به خاطر جنگل زدایی وسیع تحت خطر بود اما امروزه بسیاری از بیشه های استانی تخت حفاظت هستند.

کنیا

کنیا بیشتر به خاطر ساوانا های پر از شیر و فیل خود مشهور است اما بیشتر مسافرها نمی دانند که در اینجا دریاچه ها، کوه ها، جنگل های بارانی، کویر ها و ساحل هایی وجود دارند که هرکدام دارای زیست بوم و حیات وحش یکتای خود است.

تنوع زیستی شگفت آور کنیا به وسیله حدود 50 پارک ملی و منطقه حفاظت شده در سراسر کشور محافظت می گردد. از گونه های تحت حمایت جنگل های بکر بارانی کاکامگا گرفته تا گاو های وحشی که در ماه های ژوئیه و اوت هر سال به منطقه محافظت شده ماسای مارا (Masai Mara) مهاجرت می نمایند.

در خط ساحلی، مسافران می توانند روی شن های تمیز ساحل های دست نخورده راه بروند یا در تپه های مرجانی متراک و رنگارنگ به غواصی بپردازند. تمامی فعالت های مسافران تحت نظارت چشمان تیز بین Ecotourism Kenya است که با پروژه های آموزشی و یاری از جمعیت های محلی به محافظت از محیط زیست می پردازد. این سازمان بعلاوه اقامتگاه های کنیا را بر طبق کیفیت حافظت از محیط زیست رده بندی می نماید.

آیا شما دوستدارن طبیعت خبرنگارانیی هم مثل ما عاشق سفر یه این منطقه ها شدید؟ شخص مترجم که آرزوی سفر به کاستاریکا و کرالای هند را در سر می پروراند. شما چطور؟

منبع: کجارو / independenttraveler.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1751

به "تور کاستاریکا: بهترین مقاصد گردشگری طبیعت، از کاستاریکا تا کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: بهترین مقاصد گردشگری طبیعت، از کاستاریکا تا کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید