برگه سفید اردوغان برای ایران ، سفر ترک ها به ایران به جای اروپا

به گزارش تور اروپا ارزان، معاون وزیر گردشگری ترکیه گفت: ترجیح می دهم که گردشگران ترکیه ای به جای اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی به ایران سفر نمایند.

برگه سفید اردوغان برای ایران ، سفر ترک ها به ایران به جای اروپا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین پایمان - معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ملاقات با مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری کشورمان گفت: از نظر ما برگزاری جلسات مسئله ای ندارد و پیشنهاد می کنیم که چنین جلساتی هر 6 ماه یک بار میان دو کشور برگزار گردد.

وی با اشاره به دستوری که رئیس جمهوری ترکیه قبل از سفرش به تهران به او داده بود ادامه داد: این دستور صریح رجب طیب اردوغان است که در حوزه گردشگری باید به ایران یاری کنیم.

پایمان با بیان اینکه من به عنوان معاون وزیر گردشگری ترکیه ترجیح می دهم که گردشگران ترکیه ای به جای اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی به ایران سفر نمایند گفت: اما مسئولان ایرانی باید کشورشان را به مردم ترکیه معرفی نمایند.

معاون وزیر گردشگری ترکیه در ادامه پیشنهاد کرد که، برای معرفی بیشتر ایران به شهروندان ترکیه ای، پروژه ای مشترک اجرایی گردد تا براساس آن روابط فرهنگی میان دو کشور گسترش یابد.

وی تأکید کرد که به وسیله برگزاری کنفرانس های مشترک، روزهای فرهنگی، جشنواره ها و... می توان اشتراکات فرهنگی را به نمایش گذاشت و ظرفیت های گردشگری ایران را به شهروندان ترکیه معرفی کرد.

پشتوانه های زبان ترکی از متون فارسی است

معاون وزیر گردشگری ترکیه گفت: آثار مولانا و سعدی، بوستان، گلستان و تمام آثار بزرگی که پشتوانه زبان ترکی را شکل داده اند از متون فارسی هستند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ منعی برای توسعه روابط نخواهیم داشت گفت: رئیس جمهوری ترکیه دو مأموریت مهم در این سفر به من داد: اول اینکه به ایران بیایم و ببینم که شما چه می خواهید؛ ما یک برگه سفید در مقابل شما می گذاریم که خواسته هایتان را بنویسید تا ما به شما یاری کنیم. مورد دوم نیز مربوط به حل مسئله پروازهای چارتر است.

پایمان با تأکید بر اینکه ما ایران و ملت ایران را دوست داریم ادامه داد: همراهی ترکیه و ایران مایه مسرت دوستان دو کشور و ناراحتی دشمنانشان خواهد شد.

همچنین مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری کشورمان در ملاقات با حسین پایمان - وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، سفیر ترکیه در کشورمان و نیز رئیس اتحادیه هتل داران آنتالیا، با بیان این مطلب گفت: در اولین فرصت به منظور افزایش همکاری های میان دو کشور تقویم رویدادهایمان را با یکدیگر تبادل خواهیم کرد.

وی گردشگری را به جاده ای دوطرفه توصیف کرد و اضافه نمود: خوشبختانه زیرساخت های رفت و آمد میان ایران و ترکیه خوب است و مسئولان دو کشور فقط باید این شرایط را مدیریت نمایند تا جریان به درستی راهنمایی گردد.

معاون گردشگری کشور با تأکید بر اینکه باید در اولین فرصت جلسات کمیته فنی گردشگری میان دو کشور تشکیل گردد، گفت: دو جلسه مشترک در ایران برگزار گردید و دو جلسه بعدی در ترکیه برگزار می گردد. یکی از این جلسات در سطح معاونان و دیگری در سطح وزرا خواهد بود. ما این هدف را در برنامه ریزی های خود دنبال می کنیم که گردشگران ترکیه ای به ایران بیایند.

وی با اشاره به مکالمه تلفنی اش با وزیر گردشگری آفریقای جنوبی گفت: در این تماس تلفنی طرف مقابل تأکید کرد که بسیار مایل است در نمایشگاه گردشگری سال آینده حضور داشته باشد.

معاون گردشگری کشور از استقبال زیاد از غرفه های دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اطلاع داد و اضافه نمود: نسبت به سال گذشته کشورهای بیشتری در این نمایشگاه حضور دارند اما متأسفانه، به خاطر مشکل فضا برای نمایشگاه، شرکت ها و نهادهای بسیاری با وجود اینکه درخواست داده بودند نتوانستند در نمایشگاه حاضر شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 454

به "برگه سفید اردوغان برای ایران ، سفر ترک ها به ایران به جای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگه سفید اردوغان برای ایران ، سفر ترک ها به ایران به جای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید