بلایی که خرمالو بر سر روده ما می آورد

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران : عضو انجمن گوارش و کبد ایران درباره دلیل انسداد روده پس از مصرف خرمالو توضیحاتی را ارائه کرد.

بلایی که خرمالو بر سر روده ما می آورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،محمد صادق غفوری عضو انجمن گوارش و کبد ایران گفت: در بیماری انسداد روده، انسداد مانع از عبور نرمال محتویات روده از دستگاه گوارش می گردد. مسئله ای که باعث انسداد می گردد می تواند داخل یا خارج روده باشد. در داخل روده، یک تومور یا ورم باعث پر شدن یا انسداد راستا داخلی روده می گردد، اما در خارج روده، اندام یا بافت مجاور باعث فشرده شدن، منقبض شدن یا پیچ خوردگی بخشی از روده می گردد.

او در ادامه اضافه کرد: انسداد روده در روده کوچک یا روده عظیم اتفاق می افتد. همچنین، انسداد روده می تواند کلی یا جزئی باشد و به این بستگی دارد که محتویات روده از ناحیه مسدود شده می تواند عبور کند یا خیر.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران بیان نمود: برخی از مردم گمان می نمایند که چسبناکی میوه خرمالو باعث انسداد روده می گردد، اما موضوع این نیست و ما در این بیماران، با چسبندگی جدار روده روبرو نیستیم. خرمالو، میوه راحت الحلقومی است که مردم، مثل سیب یا گلابی آن را خوب نمی جوند و حتی در بسیاری از موارد، آن را نجویده قورت می دهند.

غفوری در ادامه اضافه کرد: بنابراین، تکه های له نشده خرمالو کم کم در انتهای روده کوچک جمع و باعث انسداد آن می شوند. به علاوه، تانن موجود در خرمالو هم می تواند به عنوان عاملی برای انسداد روده محسوب گردد.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران در سرانجام توضیح داد: بهترین توصیه ای که می توان برای پیشگیری از انسداد روده در اثر مصرف بیش از اندازه خرمالو کرد، این است که در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کنید؛ بنابراین نه تنها خرمالو، بلکه هر ماده غذایی که به طور صحیح جویده نگردد، ممکن است موجب یبوست و انسداد روده گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1078

به "بلایی که خرمالو بر سر روده ما می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که خرمالو بر سر روده ما می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید