بیستمین همایش ملی مهندسی سطح در حال برگزاری است

به گزارش تور اروپا ارزان، بیستمین همایش مهندسی سطح و نخستین کنفرانس بررسی تخریب و تخمین عمر با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان، پژوهشگران، کارشناسان و متخصصان صنعت در دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

بیستمین همایش ملی مهندسی سطح در حال برگزاری است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، در این آئین سیدمهران نحوی، رئیس هیئت مدیره انجمن سطح، با اشاره به آغاز فعالیت این انجمن در سال 1372، برگزاری همایش های مهم در دانشگاه های گوناگون، مجموعه های صنعتی، پژوهشگاه ها و اتاق بازرگانی را از جمله فعالیت های این انجمن برشمرد و گفت: نگرش مسئولان در انجمن سطح تا به امروز این بوده که این انجمن بتواند نقش ترویجی خودش را در حوزه مهندسی سطح به خوبی ایفا نماید.

وی برقراری ارتباط میان حوزه های مختلف در صنایع، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها در سراسر کشور را از دیگر رسالت های انجمن سطح مطرح نمود و گفت: انتشار نشریه وکتاب، برگزاری سمینارها، ایفای نقش در تدوین استانداردها، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی از جمله فعالیت های این انجمن در ترویج دانش و فناوری سطح در کشور محسوب می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به آثار و دستاورد های ارزشمند این فعالیت ها، ابراز امیدواری کرد؛ این اقدامات، قدرتمندتر ادامه پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر شرایط سخت کنونی کشور، اعلام کرد: همگی ما باید سعی کنیم نقش خودمان را در دانشگاه در حوزه علم و فناوری با انسجام و استحکام ایفا کنیم.

وی همفکری و همدلی را یکی از آثار برگزاری این رویداد ها دانست و افزود: امروز وقتی مسائل بودجه نفتی مطرح می گردد تکیه ما بر دانش و فناوری های استراتژیک و پیشرفت بسیار روشن تر می گردد.

نحوی با بیان اینکه مهندسی سطح از ابتدا در دنیا به عنوان یک بخش مهم از فناوری های پیشرفته و استراتژیک مطرح بوده که می تواند ارزش افزوده بسیاری داشته باشد، گفت: محدودیت ها باید ما را به سمت تمرکز بر ارتقای دانش و فناوری سطح در کشور ببرد.

فخرالدین اشرفی زاده رئیس بیستمین همایش ملی مهندسی سطح نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه علم سطح و اهمیت آن در حوزه های مختلف صنعتی، گفت: ایده مهندسی سطح در سال 1985 به عنوان یک موضوع بین رشته ای ارایه شد و هدف اصلی آن، مقابله با مکانیزم های تخریب است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مکانیزم های تخریب از سطح آغاز می گردد، افزود: با مقاوم سازی مناسب در سطح می توان از بسیاری این تخریب ها جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تحلیل و بررسی تخریب توسط ذهن همه انسان ها انجام می گردد تا از تکرار تخریب جلوگیری نمایند.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی عوامل تخریب قطعات مهندسی، مواجهه با تخریب را یک موضوع همگانی دانست و توضیح داد: تخریب سطح بصورت های تدریجی (قابل پیش بینی)، ناگهانی (خسارت اقتصادی) و حادثه ساز (خسارت جانی) تقسیم بندی می گردد.

اشرفی زاده با بیان پیچیدگی های تحلیل تخریب، به زمینه های گوناگون آن اشاره نمود وگفت: مکانیک، متالورژی، فیزیک، شیمی، خوردگی، ساخت و فراوری، بررسی تنش، مسائل طراحی، مکانیک شکست و روش های غیر مخرب از جمله این زمینه هاست.

رئیس بیستمین همایش ملی مهندسی سطح با اشاره به مسائل و موانع انجام بررسی تخریب، ادامه داد: فقدان اطلاعات کافی از واقعه، عدم مستندسازی واقعی، نداشتن متریال مناسب برای نمونه سازی، صدمه دیدن و از بین رفتن شواهد از جمله این مسائل است.

وی با تأکید بر اینکه انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران واجد شرایط لازم برای آغاز ایده سطح در مهندسی پزشکی است، افزود: قابلیت های دانشگاه های اصفهان، سابقه زیست مواد در مجموعه و وجود شرکت های دانش بنیان از جمله مزایای اصفهان در این زمینه محسوب می گردد.

عباس بهرامی دبیر بیستمین همایش ملی مهندسی سطح نیز در این آیین با بیان اینکه دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در دو سال گذشته بیش از 100 مورد بررسیتخریب انجام داده است، گفت: از 80 مقاله پذیرفته شده، تعداد 34 مقاله به صورت شفاهی و 46 مقاله نیز بصورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در این همایش، امتیاز های همایش سطح برای شرکت نمایندگان را بیان کرد و افزود: چاپ مقاله های برتر مطابق نظر کمیته علمی در مجله علمی پژوهشی علوم و مهندسی سطح، نمایه شدن تمامی مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام ISC و سیویلیکا، چاپ کاغذی مجموعه چکیده مقالات و چاپ الکترونیکی مجموعه کامل مقالات از جمله این امتیازات است.

همچنین تقدیر از فعالیت های علمی و پژوهشی دکترحسین ادریس به عنوان پیشکسوت علم مهندسی مواد نیز از دیگر بخش های آیین افتتاحیه بیستمین همایش ملی مهندسی سطح و نخستین کنفرانس بررسی تخریب و تخمین عمر در دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

لازم به ذکر است بیستمین همایش ملی مهندسی سطح و نخستین کنفرانس بررسی تخریب و تخمین عمر با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان، پژوهشگران، محققان، کارشناسان ومتخصصان صنعت تا 17 بهمن ماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 561

به "بیستمین همایش ملی مهندسی سطح در حال برگزاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیستمین همایش ملی مهندسی سطح در حال برگزاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید