تبدیل گلکسی های قدیمی سامسونگ به دستگاه آنالیز سلامت چشم

به گزارش تور اروپا ارزان، شرکت سامسونگ الکترونیکس گوشی های قدیمی گلکسی خود را تغییر کاربری داده و برای استفاده در بخش بهداشت چشم در منطقه ها توسعه نیافته اختصاص می دهد.

تبدیل گلکسی های قدیمی سامسونگ به دستگاه آنالیز سلامت چشم

سامسونگ با همکاری سازمان جهانی پیشگیری از نابینایی (IAPB) و دانشگاه پزشکی یونسی (YUHS) در کره، گوشی های هوشمند گلکسی را که دیگر استفاده نمی شوند به دستگاهی برای تشخیص بیماری های چشم تبدیل می نماید. این برنامه می تواند به رسیدگی به حدود یک میلیارد مورد از مسائل بینایی یاری کند که در صورت تشخیص به موقع امکان پیشگیری از آنها وجود دارد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت حداقل 2.2 میلیارد نفر به شکلی از مسائل بینایی مبتلا هستند اما در صورت تشخیص به موقع، نیمی از این موارد قابل پیشگیری خواهند بود. به همین علت بسته به امکان دسترسی به دستگاه های تشخیص مسائل بینایی، مقدار وقوع این موارد در بخش های مختلف جهان، متغیر است. براساس تخمین ها مقدار ابتلا به این موارد در منطقه ها با عایدی پایین یا میانه تا چهار برابر بیشتر از منطقه ها پرعایدی است.

سونگ کو کیم، معاون بخش مدیریت پایداری موبایل سامسونگ می گوید مردم سراسر جهان در دسترسی به مراقبت های درمانی پایه، با موانع زیادی روبرو هستند و به نظر ما این فرصت وجود داشت که با طراحی راهکارهای هوشمند و نوآورانه، دستگاه هایی را که دیگر استفاده نمی شوند به ابزاری برای پیشبرد پایداری و تاثیرگذاری مثبت بر جامعه خودمان تبدیل کنیم.

او اضافه نمود این برنامه نمادی از باور سامسونگ مبنی بر آن است که فناوری می تواند به غنای زندگی یاری نموده و آینده ای پایدارتر برای همگان بسازد.

شرکت سامسونگ در سال 2017 برنامه تغییر کاربری گوشی های بدون مصرف گلکسی را شروع کرد تا بتواند کاربردی مناسب برای دستگاه های استفاده شده خلق کند. در این برنامه گوشی های قدیمی گلکسی به بخش اصلی دوربین دستی EYELIKE تبدیل می گردد که یک لنز روی آن قرار گرفته و برای عکس برداری و تشخیص Fundus از آن استفاده می گردد.

این گوشی های گلکسی از هوش مصنوعی برای تحلیل و تشخیص بیماری بر اساس تصاویر گرفته شده از چشم استفاده خواهند کرد و با اتصال به یک اپلیکیشن بصورت دقیق داده های بیمار را آنالیز نموده و با هزینه ای بسیار کمتر از ابزارهای درمانی تجاری، یک فرایند درمانی را پیشنهاد می دهد. این دستگاه مقرون به صرفه قیمت می تواند برای تشخیص بیماری هایی استفاده گردد که در صورت عدم تشخیص ممکن است به نابینایی، ریتینوپاتی ناشی از دیابت، نابینایی تدریجی و تضعیف مولکولی به علت پیری منجر گردد.

سامسونگ در سال 2018 در برنامه ای مشترک با IAPB و مرکز پزشکی یونسی، بیش از 19 هزار بیمار را در ویتنام و با یاری همین دوربین ها معاینه کرد. در سال 2019 نیز 90 هزار عدد از این دستگاه ها را در اختیار فعالان حوزه درمان در بخش های دور افتاده کشور قرار داد که به امکانات کلینیکی دسترسی ندارند. اکنون سامسونگ این برنامه را به هند، مراکش و گینه نو توسعه داده است.

سامسونگ با اجرای برنامه هایی مانند تغییر کاربری گلکسی، نه تنها فناوری های نوآورانه ای را عرضه می نماید بلکه تجربه ما از جهان را تغییر می دهد و به مصرف کنندگان امکان می دهد تا نقشی کلیدی در توسعه رفتارهای سازگار با محیط زیست داشته باشند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1921

به "تبدیل گلکسی های قدیمی سامسونگ به دستگاه آنالیز سلامت چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل گلکسی های قدیمی سامسونگ به دستگاه آنالیز سلامت چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید