جنگ تجاری چین و آمریکا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد

به گزارش تور اروپا ارزان، پکن- خبرنگاران- نگرانی سرمایه گذاران از تشدید مناقشه تجاری میان آمریکا و چین، قیمت سهام در بازار بورس توکیو را کاهش داد.

جنگ تجاری چین و آمریکا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران تلویزیون ژاپن روز سه شنبه گزارش داد، شاخص میانگین نیککی این کشور، روز دوشنبه را در سطح 21 هزار و 237 واحد به خاتمه رساند که در مقایسه با روز آدینه، 107 واحد برابر با نیم درصد کاهش داشته است.

انتظار می رود دولت ترامپ بر کالاهای چینی بیشتری به ارزش 300 میلیارد دلار تعرفه وضع کند این بدان معنی خواهد بود که بر تمامی کالاهای چینی تعرفه های اضافی وضع خواهد شد.

این اقدام در پی تصمیم هفته گذشته برای افزایش تعرفه ها بر کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار از 10 درصد به 25 درصد صورت گرفت.

چین نیز که پیشتر نزدیک به 110 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا را در اقدامی تلافی جویانه مشمول 5 درصد تعرفه نموده بود روز گذشته (دوشنبه) بر 60 میلیارد دلار دیگر 10 تا 25 درصد تعرفه اعمال کرد.

تعرفه هایی که چین در نظر گرفته است حدود 5 هزار قلم کالای آمریکایی را در بر می گیرد و از روز نخست ماه ژوئن (11 خرداد) سال جاری اجرایی خواهد شد.

تعرفه ها در شرایطی از سوی چین اجرایی می گردد که تنها ساعاتی قبل دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که ظاهرا از تصمیم چین اطلاع پیدا نموده بود به این کشور هشدار داد تعرفه ها علیه آمریکا را افزایش ندهد.

به نظر می آید که دلالان ارز با احتیاط داد و ستد می نمایند دلار در مقابل ین در طیف محدودی تغییر داشت. تحلیلگران می گویند سرمایه گذاران در قبال مناقشه تجاری آمریکا و چین موضع منتظر باش و ببین را پیش گرفته اند.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 331

به "جنگ تجاری چین و آمریکا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری چین و آمریکا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید