حمایت از پژوهش های کاربردی نانو با پشتیبانی سرمایه انسانی

به گزارش تور اروپا ارزان، ارتقای کیفیت علمی و پرورش سرمایه های انسانی کارآمد فناوری نانو یکی از برنامه های اولویت داری است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله ستاد توسعه فناوری نانو پیگیری می نماید.

حمایت از پژوهش های کاربردی نانو با پشتیبانی سرمایه انسانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت های ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری از تربیت و آموزش نیروی انسانی توانمند و خلاق در این فناوری، ایران در تعداد بهترین کشورهای تربیت کننده نیروی انسانی توانمند در این فناوری واقع شده است. بعلاوه فراوری مقالات علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع فناوری نانو کشورمان را در تعداد بهترین و توانمندترین فراوریکنندگان علم در این حوزه جای داده است.

سال گذشته در مجموع بیش از 27 میلیارد ریال حمایت تشویقی به صورت مستقیم به بیش از 800 پژوهشگر فناوری نانو اختصاص یافت. بر اساس اولویت ها و راهبردهای ستاد توسعه فناوری نانو، این حمایت از میان 1651 درخواست تأییدی از مقاله، خاتمه نامه، پژوهش کاربردی صورت گرفت.

حمایت از ارائه پژوهش های کاربردی نانوفناوری

اندازه 26 میلیارد ریال از این حمایت به نگارش مقاله های پژوهشی در این فناوری اختصاص داشت و زمینه را برای حمایت از یک هزار و 480مقاله در این حوزه فراهم کرد. بعلاوه برای انتشار این مقاله ها در 155 مجله بین المللی حمایت صورت گرفت و

44 خاتمه نامه کاربردی در حوزه صنعت بعلاوه با حمایت 546 میلیون ریالی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری به چاپ رسید که با تعامل میان بخش دانشگاهی و صنعتگران، برای توسعه یک پژوهش در صنعت یا برطرف یک احتیاج فناورانه مورد استفاده نهاده شد.

بعلاوه 50 کتاب در حوزه فناوری نانو مورد حمایت نهاده شد که ضمن توسعه مرزهای دانش در نانوفناوری، مجلات استفاده شده است. مجلات منتخب در 155 حوزه موضوعی هستند و در ادامه برای ارائه این مقاله ها در سمینارهای معتبر، کنگره ها و مجامع بین المللی و نقش آفرینی به اسم مقالات کلیدی حمایت شد که در نهایت 4 درخواست مورد تایید نهاده شد.

توسعه صنعت با خاتمه نامه های کاربردی

از آن جایی که یکی از اولویت های اصلی ستاد توسعه فناوری نانو حمایت از ارتباط میان یافته های دانشگاه ها با صنایع است، حمایت از نگارش خاتمه نامه های کاربردی و اثربخش در نانوفناوری مورد حمایت نهاده شد. بر همین اساس موضوعات اولویت دار صنعت مانند سلول های خورشیدی لایه نازک، نانوساختارها، حذف آلاینده های دارویی به یاری نانوذره ها، حذف ترکیبات خطرناک از پساب مخازن نفت و گاز با استفاده از کامپوزیت نانوساختار، یاری به دارورسانی هدفمند با استفاده از نانوذرات و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی نانوساختار از اولویت های صنعتی و فناورانه ای بود که در خاتمه نامه های دانشجویی مورد حمایت نهاده شد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1601

به "حمایت از پژوهش های کاربردی نانو با پشتیبانی سرمایه انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از پژوهش های کاربردی نانو با پشتیبانی سرمایه انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید