حمایت نیروگاه اتمی بوشهر از طرح های پژوهشی شاخص حوزه انرژی هسته ای

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، رضا بنازاده در نشست با اهالی رسانه استان بوشهر که ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات نیروگاه اتمی بوشهر برگزار گردید، گفت: واحد پژوهش نیروگاه با امضای تفاهمنامه با دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر از سرانجام نامه ها و طرح های پژوهشی در حوزه انرژی هسته ای که به همت پژوهشگران جوان که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، با پرداخت بخشی از هزینه فعالیت های پژوهشی، این پژوهشگران را حمایت می نماید.

حمایت نیروگاه اتمی بوشهر از طرح های پژوهشی شاخص حوزه انرژی هسته ای

وی ادامه داد: بعلاوه طبق این تفاهمنامه، واحد پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر با همکاری دانشگاه های مذکور همایش ها، تورها و جشنواره های متعددی را به منظور ارتقای سطح دانش دانشجویان در حوزه انرژی هسته ای تا به امروز برگزار نموده است.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر سپس در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایبنا در بوشهر مبنی بر اینکه آیا در حوزه زیرساخت های کتابخوانی هم در محدوده نیروگاه کاری صورت گرفته است؟، شرح داد: نیروگاه اتمی دارای دو کتابخانه است که یکی در خود نیروگاه واقع شده و دیگری در کمپ مسکونی پرسنل نیروگاه ایجاد شده است. منابع این کتابخانه ها سالانه به ویژه کتاب هایی که با انرژی هسته ای مرتبط هستند، مرتب به روز رسانی می شوند.

وی بعلاوه در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار در مورد اینکه آیا از خدمات این کتابخانه ها اهالی دو روستای هلیله و بندرگاه که از نقاط کمتر برخوردار بوشهر به شمار می روند، می توانند استفاده نمایند؟، تاکید نمود: تمام خدمات فرهنگی و کتابخوانی این دو کتابخانه به طور برابر هم برای اهالی این دو روستا و هم کارکنان نیروگاه اتمی و خانواده های آن ها ارائه می گردد.

بنازاده سپس به آموزشکده شهدای هسته ای نیروگاه اتمی که در بوشهر ایجاد شده، اشاره و توضیح داد: این آموزشکده با ارائه فعالیت های نوینی که در حوزه آموزش و برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی ارائه می نماید، در پی توسعه و تقویت فضای آموزشی استان است. از این رو، این آموزشکده در یک سال اخیری که از تأسیس آن می گذرد، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان پذیرای چندین همایش تخصصی باکیفیت در حوزه انرژی هسته ای بوده که با استقبال خوب جامعه دانشجویی و پژوهشگران استان روبه رو شده است.

به گزارش ایبنا، پس از خاتمه این نشست، خبرنگاران بوشهری از بخش های مهم این نیروگاه بزرگ و مهم بازدید کردند و با فعالیت این بخش ها آشنا شدند.منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2078

به "حمایت نیروگاه اتمی بوشهر از طرح های پژوهشی شاخص حوزه انرژی هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نیروگاه اتمی بوشهر از طرح های پژوهشی شاخص حوزه انرژی هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید