خبرنگاران پمپئو از ژاپن، مغولستان و کره جنوبی بازدید می کند

به گزارش تور اروپا ارزان، پکن- خبرنگاران- مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا هفته آینده از سه کشور ژاپن، مغولستان و کره جنوبی بازدید خواهد کرد.

خبرنگاران پمپئو از ژاپن، مغولستان و کره جنوبی بازدید می کند

به گزارش خبرنگاران از تلویزیون ژاپن، سفر پمپئو برای روزهای یکشنبه تا انتها روز پنجشنبه هفته آینده برنامه ریزی شده است او قرار است در ایستگاه نخست به توکیو سفر و با نخست وزیر جدید ژاپن دیدار کند.

از زمانی که سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن شد، این اولین دیدار پمپئو از ژاپن خواهد بود هم اکنون برنامه ریزی گفت و گوها بین این دو در دست انجام است.

پمپئو همچنین در نشست وزیران خارجه گروه چهار شرکت خواهد کرد این گروه شامل ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند است آنها روز سه شنبه در توکیو دیدار خواهند کرد.

پس از آن روز چهارشنبه پمپئو از اولان باتور در مغولستان بازدید خواهد کرد بعد از دیدار از مغولستان نیز به سئول در کره جنوبی سفر خواهد کرد.

تلویزیون ژاپن در گزارش خود آورده است که اخیر چین حضور بیشتری در منطقه اقیانوس های هند و آرام داشته است این کشور به فعالیت های خود در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی سرعت بخشیده است دولت آمریکا در تلاش برای تقویت همکاری امنیتی با دیگر کشورهای آسیایی است تا با اقدامات پکن مقابله کند.

ان. اچ. کی می گوید: دیدارهای پمپئو احتمالا بخشی از تلاش برای اعمال فشار بیشتر به چین، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان 1399) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1036

به "خبرنگاران پمپئو از ژاپن، مغولستان و کره جنوبی بازدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پمپئو از ژاپن، مغولستان و کره جنوبی بازدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید