خطر فضای مجازی در کمین سلامت بچه ها است

به گزارش تور اروپا ارزان، وابستگی بیش از حد بچه ها به فضای مجازی می تواند مخاطراتی جدی برای سلامتی بچه ها داشته باشد و این مخاطرات جسمانی و روانی هستند.

خطر فضای مجازی در کمین سلامت بچه ها است

سازمان بهداشتی نگران است اگر بچه ها مدت زمان زیادی در معرض این دستگاه ها قرار بگیرند، سلامت رفتاری و میزان خواب آن ها با مشکل روبرو گردد. دکتر فیونا بول در این رابطه می گوید: پیشرفت فعالیت های فیزیکی و خواب خوب در بچه ها باعث پیشرفت فیزیکی، جسمی و سلامت روانی شده و از ابتلای آن ها به بیماری های سخت در آینده جلوگیری می نماید.

به طور کلی سازمان بهداشت جهانی میزان دسترسی بچه ها به دستگاه های هوشمند را به این توضیح پیشنهاد می نماید:

  • بچه ها زیر یک سال به هیچ عنوان نباید در معرض صفحه نمایش باشند. نوزدان نباید بیشتر از یک ساعت در کالسکه ها، صندلی های بلند و حامل های دارای کمربند قرار بگیرند. اگر کودک هنوز توانایی حرکت نداشته باشد، باید حداقل 30 دقیقه مشغول سینه خیز رفتن باشد.
  • دسترسی کودک یک ساله به دستگاه هوشمند توصیه نمی گردد و این میزان برای کودک 2 ساله، کمتر از یک ساعت خواهد بود. بچه های بین یک تا دو سال باید روزانه 3 ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.
  • بچه ها بین سه تا چهار سال نباید بیشتر از یک ساعت با موبایل و تبلت بازی نمایند. بچه ها در این بازه سنی باید حداقل 3 ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.

پیش از این هم اعتیاد به باز های ویدیویی در فهرست اختلالات روانی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1984

به "خطر فضای مجازی در کمین سلامت بچه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر فضای مجازی در کمین سلامت بچه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید