خواص میگو چیست و درباره آنها چه میدانیم؟

به گزارش تور اروپا ارزان، میگو یکی از انتخاب های اصلی هواداران غذاهای دریایی است و یک غذای دریایی خوشمزه و پر خاصیت است که به روش های مختلف طبخ می گردد و با یاری ادویه ها می توان آن را به خوشمزه ترین حالت در آورد و میل کرد. در ادامه این مطلب با خواص میگو آشنا می شویم.

خواص میگو چیست و درباره آنها چه میدانیم؟

کم کالری بودن، از خواص میگو

یک میگوی میانه، حدودا 7 کالری دارد اگر ما 12 عدد میگو بخوریم تقریبا 84 کالری وارد بدن خود نموده ایم. یک میگوی بزرگ دارای 18 کالری است و حتی اگر چند عدد از آن را بخوریم باز در نهایت اندازه کالری ای که وارد بدنمان می کنیم کمتر است زیرا با خوردن تعداد کمتری سیر میشویم.

حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن

پروتئین موجود در میگو به حفظ سلامتی و رشد مو، پوست و ناخن یاری می نماید. مصرف میگو باید بر اساس احتیاج باشد زیرا مصرف بیش از حد آن اثرات منفی برای بدن ما خواهد داشت.

جلوگیری از کم خونی

تحقیقات ثابت نموده از میگو می توانید برای جلوگیری از کم خونی بهره ببرید. میگو می تواند اندازهی از ویتامین ب12 بدن شما را تامین کند. ویتامین ب 12 به عنوان یک حامی برای فراوری گلبول های قرمز و جلوگیری از کم خونی شناخته می گردد.

تقویت انرژی

از دیگر خواص میگو تقویت انرژی است. مصرف مرتب میگو انرژی و عملکرد روزمره ما را افزایش می دهد، زیرا میگو سرشار از آهن است و باعث افزایش سطح انرژی در ما خواهد شد.

منبعی مناسب برای تغذیه

به وسیله خوردن میگو می توانیم اندازه زیادی از منابع لازم برای بدنمان را تامین کنیم. آن ها حاوی 75٪ ویتامین B12، 50٪ فسفر و بیش از 30٪ از کرولاین و ید هستند. میگو می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند و بعلاوه دارای آنتی اکسیدان هایی است که برای حمله به رادیکال های آزاد مفید هستند.

پردازش چربی های بدن

نیاسین (ویتامین B3) موجود در میگو می تواند چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین را در بدن ما پردازش کند و آن ها را به انرژی تبدیل کند. بعلاوه نیاسن می تواند به عنوان محافظ پوست عمل کند و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کند.

کاهش احتمال ابتلا به افسردگی

میگو اسید چرب ضروری امگا 3 از دست رفته بدن را تامین می نماید. اسید چرب امگا 3 محافظت قوی در برابر افسردگی و خلق و خوی از دست رفته را به ارمغان می آورد.

کاهش ریسک مشکل کم کاری تیرویید

خوردن میگو بخشی از مس لازم برای بدنتان را تامین می نماید. کمبود مس بدن باعث کم کاری غده تیرویید می گردد.

جلوگیری از پیری زودرس

میگو حاوی کاروتنوئید است که به عنوان یک استاتسانانت شناخته می گردد. این ماده با حفظ سلامت پوست مانع پیری زودرس می گردد.

جلوگیری از سرطان پروستات

افراد در طول روز احتیاج دارند که 48% سلنیوم وارد بدنشان گردد. کمبود سلنیوم باعث ایجاد سرطان ها در بدن می گردد یکی از این سرطان ها سرطان پروستات است. تحقیقات چندین موسسه تحقیقاتی نشان داده افراد با تامین سولفورفان و سلنیوم مورد احتیاج بدنشان سیستم ایمنی بدنشان تا 13 برابر تقویت می گردد و از همین طریق بدن آن ها مقاومت بیشتری در مقابل انواع سرطان ها و بیماری ها زا خود نشان می دهد و خطر کمتری فرد را تهدید می نماید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1983

به "خواص میگو چیست و درباره آنها چه میدانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص میگو چیست و درباره آنها چه میدانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید