درمان های نو کرونا چیست؟

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران : 2 روش درمانی مؤثرو نو بیماری کرونا را در ادامه بخوانید.

درمان های نو کرونا چیست؟

بیماری کرونا با سویه های نو افراد زیادی را مبتلا نموده است. تازه ترین درمان کرونا را سازمان دنیای بهداشت اظهار داشت.

به گزارش خبرنگاران، سازمان بهداشت دنیای دو روش درمانی نو را برای بیماری ناشی از کروناویروس تایید کرد چراکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نظام سلامت در سراسر دنیا را تحت فشار قرار داده است. کارشناسان این سازمان داروی عارضه آرتریت موسوم به بارسیتینیب (baricitinib) و داروی آنتی بادی سوتروویماب (Sotrovimab) را برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید-19 توصیه نموده اند.

کارشناسان اکیدا استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده های اینترلوکین-6 (IL-6) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای درمان بیماران بدحال کووید-19 توصیه کردند. به گفته آنان استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها درمبتلایان به نوع شدید کووید-19 منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش احتیاج به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می گردد.

سوتروویماب برای کرونایی ها

کارشناسان این سازمان بعلاوه پیشنهاد کردند که بارسیتینیب و مسدودکننده های گیرنده IL-6 مانند توسیلیزوماب و ساریلوماب اثرات مشابهی دارند و تصمیم گیری در خصوص تجویز آنان باید بر اساس مسائلی از جمله هزینه و تجربه پزشک باشد.

آنان بعلاوه سوتروویماب را برای مبتلایان به کووید خفیف که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری های مزمن توصیه کردند. استفاده از این داروی آنتی بادی در مبتلایان به نوع خفیف بیماری، منجر به کاهش قابل توجه خطر بستری شدن در بیمارستان میگردد. با این حال، طبق دستورالعمل صادر شده این دارو احتمالا تاثیر کمی بر مرگ و میر و استفاده از دستگاه تنفس دارد.

منبع: رکنا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1768

به "درمان های نو کرونا چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "درمان های نو کرونا چیست؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های نو کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید