در دنیای امروز دیگر فارغ شدن از تحصیل معنی ندارد؛ اما واقعا چطور می گردد میل و توانایی یادگیری را زنده و پویا نگه داشت؟!

به گزارش تور اروپا ارزان، اگر تصور می کنید برای رسیدن به موفقیت به اندازه کافی می دانید؛ سخت در اشتباه هستید. تبدیل شدن به فردی که دایم در حال یادگیری و افزایش دانش و مهارت هایش است؛ از شما فردی با موفقیت بی خاتمه می سازد.

در دنیای امروز دیگر فارغ شدن از تحصیل معنی ندارد؛ اما واقعا چطور می گردد میل و توانایی یادگیری را زنده و پویا نگه داشت؟!

افراد همواره پیروز یا بسیار پیروز، یک فلسفه یادگیری مادام العمر دارند. بارها در نظرسنجی ها و مصاحبه های خود درباره این فلسفه صحبت کردند. آن ها دایما در حال یادگیری و رشد هستند. برعکس افراد ناپیروز که فکر می نمایند به اندازه کافی می دانند تا بتوانند پیروز باشند.

اما تعهد به یادگیری مادام العمر آسان نیست. بیشتر مردم دیدگاهی منفی به ادامه تحصیل دارند. این دیدگاه به نفع شما و افرادی است که دنبال کسب پیروزیت همیشگی و نگه داری آن هستند. چیزی که دیگری نمی توانند انجام دهند یا نسبت به آن متعهد باشند؛ یک فرصت برای شما است.

هر روز به خود یادآوری کنید که باید چیز تازه ای یاد بگیرید؛ رشد کنید و مهارت های بیشتری داشته باشید. قطعا یادگیری باعث ارزش افزوده بیشتر در شما می گردد. همین ارزش افزوده، افزایش درآمد و ده ها مزیت جانبی دیگر پاداش شما برای کوشش هر روزه در یادگیری است.

در دنیای در حال تغییر امروزی ما، فقط افرادی می توانند پی در پی به پیروزیت برسند و ترقی نمایند که تبدیل به یک یادگیرنده مادام العمر شده باشند.

چگونه به یک یادگیرنده مادام العمر تبدیل شویم؟

در ابتدا، باید این باور و ایمان را در ذهن خود نهادینه کنید. تکرار و تکرار و تکرار این تعهد می تواند الهام بخش شما در یادگیری موضوع های جدید باشد و افق های تازه تری پیش روی شما قرار دهد.

روش های آسانی هم برای آغاز یادگیری وجود دارد. خواندن کتاب و به طور ویژه کتاب های الهام بخش یا توانمندساز ذهن و یافتن افرادی که پیروز بوده و می توانند الهام بخش یادگیری های روزانه باشند؛ دو گام ابتدایی این راستا است.

اما گسترش دانش شما ممکن نیست جز اینکه در حوزه تخصصی خودتان عمیقا غوطه ور شوید. یادگیری چیزهایی که به صنعت و تجارت شما مربوط است؛ مهارت ها و کاربردهایی که شما را در سطح بالاتری از تخصص قرار می دهند و موجب ارتقای شغلی و پست سازمانی می شوند و هر چیزی که می تواند از شما فرد متخصص پیروز تری بسازد.

به طور طبیعی، وقتی در حال یادگیری و دانش افروزی هستید؛ کیفیت زندگی شما هم افزایش پیدا خواهد نمود و روی تصمیم گیری ها، انتخاب ها و تاملات شما تاثیرگذار است. در روان شناسی به این شرایط می گویند افزایش قدرت و فرصت های بیشتر برای تجربه های شگفت انگیزی که فقط شما شانس آن را دارید.

یادگیری مادام العمر باعث افزایش بهره وری، بهبود مداوم و رشد رقابتی مثبت در کار و زندگی می گردد. هدف نهایی شما باید زندگی در جایی باشد که هیچ محدودیتی را نمی بیند یا نمی پذیرد. افزایش دانش شما با افزایش گزینه های انتخابی شما همراه است.

طرز تفکر یادگیرنده مادام العمر

اگر می خواهید به یک یادگیرنده مادام العمر تبدیل شوید؛ همان طور که اشاره کردیم باید ابتدا طرز تفکر شما تغییر و درست پرورش پیدا کند. طرز تفکر یک یادگیرنده مادام العمر، کنجکاوی درباره دنیا است.

فقط یک ذهن کنجکاو دوست دارد اطلاعات بیشتری کسب کند؛ به دنبال چالش ها، ایده ها و تجربیات جدید برود. این فرد همواره از وضع موجود راضی نیست و به دنبال یافتن چیزهای بیشتری است.

باید تبدیل به فردی شوید که مایل است همه چیز را کشف کند و در معرض امکانات جدید باشد ولی در عین حال قدردان باشد. این فرد درک می نماید در کدام نقطه ایستاده و هم قدردان است و هم احترام آمیز برخورد می نماید.

به تدریج دیدگاه شما به زندگی تغییر خواهد یافت؛ ولی نه فقط با خواندن کتاب های زیاد بلکه عمل کردن به آن ها و استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده اید.

همه ما ضعف هایی داریم که مانع از کسب پیروزیت های بیشتر می شوند. هنگامی که بتوانید این نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت و قدرت کنید؛ در زندگی پیشرفت کردید و فقط یک یادگیرنده مادام العمر می تواند چنین کاری کند.

هرگز نباید متوقف شوید و دایما باید به سوی جلو حرکت کنید. محیط، افکار منفی، کمبود امکانات و سطح زندگی پایین نباید شما را در یادگیری متوقف کند.

تفکر اشتراکی ذهنیت شما را گسترش می دهد

وقتی می خواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید؛ دنبال فردی بروید که این مهارت را داشته و می تواند به شما نشان دهد چگونه باید آن را سریع یاد بگیرید.

تفکر اشتراکی ارزش بیشتری نسبت به تفکر انفرادی دارد. وقتی از دیگران یاد می گیرید؛ ساده تر و سریع تر به هدف می رسید تا اینکه در تنهایی کار کنید. همکاری با دیگران در یادگیری باعث افزایش بازدهی و سرمایه گذاری روی زمان می گردد.

شما هم باید به دیگران یاری کنید مهارت ها و دانش تازه ای یاد بگیرند. این کار هم برای شما مزایایی دارد و باعث بهبود دانش و مهارت شما می گردد.

افراد پیروز، هرچه بیشتر یاد می گیرند و دانش آن ها بالاتر می رود؛ بیشتر به عقل دیگران احترام گذاشته و دوست دارند بیشتر گوش دهند و یاد بگیرند. در روابط تجاری و کسب وکاری، گاهی اوقات باید شما توضیحات بیشتری به مشتری بدهید و گاهی اوقات باید سکوت کنید و چیزهای تازه ای از همکار یا رئیس خود بیاموزید.

تامل در نحوه برخورد دیگران با مسائل و چالش ها، گوش دادن به صحبت های دیگران حتی اگر در محیط کاری نباشد؛ حضور در مکان ها و برنامه هایی که افراد با دانش شرکت نموده و همراهی کردن با آن ها در بحث ها و موضوع های مختلف روزانه زندگی یا کاری باز هم یک نوع یادگیری و تفکر اشتراکی برای گسترش ذهنیت است.

چیزی که نباید فراموش گردد؛ تعهد به یادگیری دایمی و بدون توقف است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 515

به "در دنیای امروز دیگر فارغ شدن از تحصیل معنی ندارد؛ اما واقعا چطور می گردد میل و توانایی یادگیری را زنده و پویا نگه داشت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دنیای امروز دیگر فارغ شدن از تحصیل معنی ندارد؛ اما واقعا چطور می گردد میل و توانایی یادگیری را زنده و پویا نگه داشت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید