دناپلاس اتوماتیک در آستانه ورود به بازار
به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران : خودروی دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک، به زودی وارد سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایران خودرو می گردد و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.
به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سال گذشته شرکت ایران خودرو از محصول جدید خود به نام دنا پلاس اتوماتیک رونمایی و پس از آن اقدام به پیش فروش این محصول کرد.
بسیاری از افراد برای ثبت نام این خودرو اقدام کردند که موعد تحویل این خودرو سال جاری بود. آنطور که متقاضیان گفته اند این شرکت خودرو سازی برای پیش فروش این خودرو 80 میلیون تومان گرفته است.
حال خبر های رسمی حاکی از آن است که گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد فردا این محصول را تحویل مشتریان دهد.
دنا تا به امروز با سه تیپ ساده، پلاس و پلاس توربو به بازار عرضه شده است و به دلیل داشتن امکانات رفاهی در تیپ پلاس، توانایی رقابت با همتایان چینی خود را دارد. دنا که از سال 93 توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بازار راه پیدا کرد، عنوان لوکس ترین خودروی ملی را یدک می کشد.
دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از پیشرانه قدرتمند 150 اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می کشد که پیش تر در هیچ خودروی فراوریی در کشور وجود نداشت.
آنالیز فنی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک
این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودرو های پیشرو بازار در کلاس D به حساب می آید.
در قلب سوگلی جدید ایران خودرو پیشرانه EF7 مجهز به توربوشارژر می تپد که توانایی فراوری حداکثر قدرت 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور 2200 تا 4800، عدد 215 نیوتن/ متر را نشان می دهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان 4559 میلیمتری است.
انتقال قدرت به محور جلو در این محصول به وسیله گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت می گیرد و شتاب 11 ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان می آورد. دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت 6.9 لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به 8.1 لیتر می رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.
دنا پلاس توربو اتوماتیک نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز رقیبی را پیش روی خود نمی بیند. این خودرو در بخش ایمنی از 4 کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می برد و ترمز های عقب و جلوی آن دیسکی است.
این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره می برد.
وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان می آید باید در بخش فرمان نیز منتظر تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعت های مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه می نماید که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعت های پایین و مانور ها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت های بالا می گردد.
در داخل کابین همه چیز برای رفاه سرنشینان به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه ای مجزا می توانند از این سامانه استفاده نمایند.
کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگو های جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.
چراغ های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن های استاندارد این سدان جدید به حساب می آید. آیینه های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.
تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا می نماید. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کفپوش های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا می نماید.
بهره گیری از نوار های کرومی دور شیشه های جانبی و دستگیره های کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید یاری بسزایی می نماید.
این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می برد.
یکی از مهم ترین بخش های یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان و ارایه سواری لذت بخش، جایگاه های آن است. دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته جایگاه جلو و تنظیم برقی جایگاه شاگرد بهره می برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است.
دسترسی به صندوق عقب 500 لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدل های پیشین از داخل کابین میسر است.
آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفته است و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره می برد.
منبع: اقتصادنیوز