راب: کشتی های انگلیس به تردد از نزدیک کریمه ادامه می دهند

به گزارش تور اروپا ارزان، وزیر خارجه انگلیس گفت که ناوگان دریایی این کشور به تردد از آب های نزدیک به شبه جزیره کریمه علی رغم حادثه اخیر پیش آمده ادامه می دهد.

راب: کشتی های انگلیس به تردد از نزدیک کریمه ادامه می دهند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه گفت که کشتی های این کشور علی رغم حادثه اخیر در شبه جزیره کریمه، به تردد از این راستا ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در شرح درباره حادثه اخیر پیش آمده به کمیته پارلمانی این کشور گفت: ناو جنگی اچ ام اس دیفندر کوتاه ترین و مستقیم ترین راستا را طی کرد. این یک راستا تردد شناخته شده بین المللی است. طبق قوانین بین المللی، ما حق داریم از آبهای سرزمینی اوکراین عبور کنیم. این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شده بود که که این ناوشکن در حال حرکت از اودسای اوکراین به گرجستان بود. طبق تصاویر منتشر شده به وسیله سرویس امنیتی روسیه ، این کشتی هشدارهای مربوط به استفاده از سلاح را نادیده گرفت و تنها پس از شلیک های هشدار دهنده، آبهای نزدیک کریمه را ترک کرد.

این ناو جنگی در 23 ژوئن وارد منطقه ای شد که روسیه آن را یک منطقه دریایی متعلق به خود در کریمه می داند. نیروی دریایی روسیه برای انحراف شناور انگلیس مجبور به شلیک هشدار دهنده شد.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از 20 جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب های کریمه، محاصره کردند و یک روز پس از ورود جنجالی ناو جنگی اچ ام اس دیفندر انگلیس به آب های سواحل کریمه، وزارت خارجه روسیه، دیبورا برونرت سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

وزارت دفاع انگلیس در توجیه این اقدام مدعی شد که ناو دیفندر در یک راستا بی خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین المللی حرکت می نموده است. مقام های روس در مناسبات مختلف تأکید نموده اند که اقدام تحریک آمیز ناوشکن انگلیس با هماهنگی ایالات متحده انجام گرفته است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در گفت وگو با نشریه Mezhdunarodnaya Zhizn در سؤالی در مورد اقدام تحریک آمیز ناوشکن انگلیسی دیفندر هشدار داد که مسکو ممکن است به آن هایی که به مرزهای این کشور تجاوز می نمایند حمله کند.

ریابکوف در این خصوص گفت، مسکو می تواند به آن هایی که مرز روسیه را در دریای سیاه نقض می نمایند، حمله کند اما چنین کاری را نخواهد کرد و لندن می بایست این پیغام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جدیت اوضاعی که ناوشکن دیفندر به وجود آورد را درک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1520

به "راب: کشتی های انگلیس به تردد از نزدیک کریمه ادامه می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راب: کشتی های انگلیس به تردد از نزدیک کریمه ادامه می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید