ساخت کفیر سالم تر با استفاده از موسیقی

به گزارش تور اروپا ارزان، کفیر در سال های اخیر بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته و به علت مزایای سلامتی بالقوه اش، در میان مردم بسیار محبوب شده است. با استاده از تکنولوژی موسیقی، دانشمندان روسی به بر این باورند که راهی برای افزایش مزایای کفیر پیدا نموده اند.

ساخت کفیر سالم تر با استفاده از موسیقی

کفیر، که یک نوشیدنی تخمیر شده بر پایه شیر است، با استفاده از دانه های کفیر ساخته می گردد.

سر منشا دانه کفیر، کوه های قفقاز هستند که از چند قرن پیش در آنجا دیده می شدند و هم اکنون از محبوبیت قابل ملاحظه ای برخوردارند.

علاوه بر مزایای بالقوه آن به عنوان یک پروبیوتیک، /کفیر شامل ترکیباتی به نام کفیران است که محققان پزشکی به آن علاقه مند شده اند.

کفیران یک پلی ساکارید نامحلول ساخته شده از گالاکتوز و گلوکز است. کفیران به وسیله بعضی از میکروب ها، مانند Lactobacillus brevis فراوری می گردد که در کفیر وجود دارند.

مطالعات قبلی نشان داده است که کفیران ممکن است دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و بهبود زخم باشد. بعلاوه شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه کفیران می تواند سطح فشار خون و اندازه کلسترول را کاهش دهد.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده اند که کفیران می تواند به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

افزایش قدرت کفیر

به طور معمول، کفیران در غلظت نسبتا پایین در کفیر وجود دارد، بنابراین طراحی یک راه برای تقویت این محصول می تواند مزایای سالم این نوشیدنی را افزایش دهد.

به تازگی، محققان دانشگاه دولتی اورال جنوبی در چلیابینسک روسیه، قصد داشتند تا اندازه کفیران را با استفاده از بعضی فرکانس های صدا افزایش دهند.

پروفسور ایرینا پاتروکو شرح می دهد: هدف اصلی تحقیقات ما افزایش محتوای کفیران در نوشیدنی های تخمیرشده بر پایه شیر بود. برای این منظور، ما با استفاده از بعضی فرکانس های خاص،شیررا درمان کردیم.

محققان در کنار دانشمندان از دانشگاه ارغوانی روسیه و موسسه ملی تکنولوژی Warangal در هند کار کردند.

به طور معمول، فراوری نمایندگان با اضافه کردن یک استارتر مخمر به شیر، کفیر فراوری می نمایند؛ کفیران به تدریج در فرآیند تخمیر تجمع می یابد.

در کوشش برای فراوری کفیران، دانشمندان شیر را قبل از آغاز فرآیند، در معرض صدا با فرکانس های خاصی قرار دادند. به این کار سونیکیشن یا استفاده از انرژی موسیقی برای تحریک ذرات ماده گفته می گردد.

اولتراساند و کفیر

اولتراساند یا صدای ماورایی، صدایی با فرکانس پایین است، بسیار پایین تر از آنکه انسان بتواند آن را بشنود. درمان شیر با این نوع از صدا، موجب فراوری کفیران در طول تخمیر شد. در حال حاضر، محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا این افزایش در فراوری اتفاق می افتد.

اثرات سونیکیشن جالب است؛ کاملا معین نیست که اولتراساند پیشرفت میکروارگانیسم های سالم را افزایش می دهد یا آن ها را سرکوب می نماید، که باعث آغاز فراوری کفیران به عنوان یک واکنش دفاعی می گردد.

در مطالعات آینده، تیم سعی خواهد نمود دلایل مولکولی برای افزایش محتوای کفیران را معین کند.. اگر آنها بتوانند درک نمایند که علت فراوری بیشتر کفیران در چنین شرایطی چیست، ممکن است بتوانند فراوریات خود را جلوتر ببرند.

در تحقیق اخیر، محققان بعلاوه سعی داشتند فرکانس و مدت زمان اولتراساند مطلوب برای دستیابی به بالاترین اندازه کفیران را پیدا نمایند. تنها 3 دقیقه زمان برای افزایش قابل توجه اندازه کفیران در محصول نهایی کافی بود.

آنها امیدوارند که این نوع تحقیق در نهایت منجر به راه های ایمن و سازگار با محیط زیست برای افزایش مزایای استفاده از طیف وسیعی از محصولات لبنی گردد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1919

به "ساخت کفیر سالم تر با استفاده از موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کفیر سالم تر با استفاده از موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید