صندوق پژوهش و فناوری در کاهش دغدغه توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز نقش ویژه دارد

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: صندوق پژوهش و فناوری البرز گره گشای منابع اقتصادی پژوهشگران است و نقش ویژه ای در کاهش دغدغه توسعه اقتصاد دانش بنیان دارد.

صندوق پژوهش و فناوری در کاهش دغدغه توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز نقش ویژه دارد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز در افتتاحیه نمایشگاه فن بازار هفته پژوهش گفت: کوشش همه جانبه در راستای تجمیع شرکت های برتر حوزه های مختلف در سطح استان، آن هم در مجموعه دانشگاه خوارزمی بود.

عباسی ادامه داد: همانطور که بار ها اعلام کردم، هدف از برگزاری نمایشگاه ها درهفته پژوهش و فناوری قطعاً ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران و برقراری ارتباط میان فناوران و ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی محصول و یافته های پژوهشی و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز اضافه نمود: انتظار ما از دستگاه های اجرایی استان البرز به جهت آشنایی با فناوران و ایجاد بستر مناسب خیلی بیش از این بود موضوعی بود که رئیس پارک علم و فناوری البرز به آن اشاره داشت و توضیح داد: قبل از هر چیز، تشکر می ک نم از سازمان جهاد کشاورزی استان که در نمایشگاه با تازه ترین یافته های خود در حوزه کشاورزی حضور فعال داشتند. هر چند انتظار می رفت سایر دستگاه های اجرایی نیز حضور پررنگی داشته باشند. به ویژه دستگاه هایی مانند سازمان آموزش و پرورش، آن هم به علت آشنایی دانش آموزان با حوزه های فناوری، اما به هر علتی (امید می رود علت منطقی داشته باشند)، از حضور فیزیکی خودداری کردند.

وی ادامه داد:، اما در کل ما به عنوان مسئول پارک علم و فناوری استان یادآوری این نکته لازم است که اگر یک خروجی (واحد فناور و یا یک هسته) بتواند مسیری فراهم گردد که که منجر به ایجاد اشتغال پایدار در یک شرکت گردد برای ما کفایت می نماید. امید این می رود در سال های آینده شاهد این باشیم با حمایت هایی که از جنبه های مختلف (شاید تنها یکی از جنبه ها اقتصادی باشد) از واحد های فناور و هسته ها داریم، شاهد رشد اقتصاد استان به ویژه در حوزه های پتانسیل دار استان باشیم.

وی بخش دیگر سخنان خود را معطوف به صندوق پژوهش و فناوری استان سوق داد و توضیح داد: برای دستیابی به خروجی بهتر از واحد های فناور و شرکت های پارکی لازم است شرایط در تمام زمینه ها برای آنان فراهم گردد.

وی در ادامه اذعان کرد: در سال های گذشته با توجه به پتانسیل بالایی که استان البرز در جنبه های مختلف داشت متاسفانه فاقد یک نهاد اقتصادی مستقل بود و این موضوع برای استان یک ضعف تلقی می شد؛ لذا فناوران، شرکت های دانش بنیان و هسته های پارک مجبور بودند از استان هایی غیر از استان متبوع خود (به خصوص تهران) یاری بطلبند. اما خوشبختانه حدود یک سالی است این نهاد اقتصادی (صندوق پژوهش و فناوری) با مشخصات خیلی فزونی نسبت به سایر استان ها ویژه تر عمل کند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز یادآور شد: این نهاد در استان البرز با 93 درصد سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی شد و تا به امروز توانسته کم تر از یک سال به یکی از صندوق های برتر درکشور تبدیل گردد.

وی اضافه نمود: به فناورانی که توانایی جذب منابع اقتصادی را دارند قول می دهیم که حمایت های لازم از آنان دریغ نخواهد شد در حالی که این موضوع درسال پیش دراستان دیده نشده بود. در حال حاضر خط اعتباری برای یاری به فناوران در استان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان راه اندازی شده دیگر موضوع مورد بحث مهندس عباسی بود که به تشریح آن پرداخت و تاکید نمود: بنده به عنوان عضو هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری از دوستان می خواهم که از تسهیلات این صندوق استفاده نمایند.

عباسی اظهار داشت: راه اندازی خط اعتباری جعاله نیز حدود 6میلیارد تومان برای یاری به فناوران اختصاص داده شده است. به عبارت دیگر بالغ بر 80 میلیارد تومان در استان برای حمایت از این عزیزان موجود است. البته شرط اساسی این است که این مبلغ در جهت منافع استانی و کسب و کار هایی گذاشته گردد که جی دی پی استان را تغییر و یا افزایش دهد، در واقع قابلیت برگشت پذیری بالایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1733

به "صندوق پژوهش و فناوری در کاهش دغدغه توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز نقش ویژه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق پژوهش و فناوری در کاهش دغدغه توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز نقش ویژه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید