تور ارزان فرانسه: لیست برترین و خوشمزه ترین شیرینی های پاریس

به گزارش تور اروپا ارزان، خوردن شیرینی های پاریس یکی از مجذوب کننده ترین و مهمترین فعالیت های تفریحی در سفر به مرکز فرانسه است و اصلا لذت گشت و گذار در بافت تاریخی مرکز نور و عشق بدون تجربه کردن شیرینی های پاریسی تکمیل نمی گردد.

تور ارزان فرانسه: لیست برترین و خوشمزه ترین شیرینی های پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

اگر دوست دارید در سفر به پاریس و در میان خیل بزرگ شیرینی های فرانسوی بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید و بتوانید برترین شیرینی فرانسوی را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با تعدادی از برترین و خوشمزه ترین شیرینی های پاریس آشنا سازیم.

لیست شیرینی های پاریس که نباید از دست داد

SAINT-HONORÉ

شیرینی SAINT-HONORÉ یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین شیرینی های پاریس است که نام خود را از قدیس حامی آشپزها و نانواها گرفته است. این شیرینی از یک لایه گرد و بزرگ خمیر پفی (Choux pastry) تهیه شده که درون آن را خامه زده شده یا چیبوست (Chiboust) پر می نمایند و روی آن توپک هایی پر شده با خامه کره ای قرار می دهند.

CHOUQUETTES

تاریخچه این شیرینی خوشمزه، لذیذ و بسیار سبک به قرن شانزدهم میلادی بازمی گردد و به وسیله سرآشپز ایتالیایی حاضر در دربار کاترین مدیچی (Catherine de Medici)، ملکه قدرتمند فرانسه، ابداع شده است. این شیرینی پفکی خوشمزه با دانه های شکر تزئین می گردد و از محبوب ترین شیرینی های پاریس برای یک عصرانه دل انگیز با چای به شمار می رود. این دسر فرانسوی خوشمزه را می توانید در تمامی شیرینی فروشی های پاریس پیدا کنید.

OPERA CAKE

یکی از جاذبه های پاریس که در تور فرانسه باید حتما از آن بازدید کنید، اپرای گارنیه (Garnier) است که بنایی شگفت انگیز به شمار می رود. شیرینی OPERA CAKE نیز به زیبایی و چشم نوازی صحنه اپرای گارنیه است و از سال 1955 تا امروز، به یکی از شیرینی های معروف پاریس تبدیل شده است. این شیرینی در واقع یک کیک چند لایه است که از کیک های شکلاتی و بادامی تشکیل شده و روی آن با لایه ضخیمی از شکلات پوشیده شده است.

MILLE-FEUILLE

شاید در میان شیرینی های پاریس، هیچکدام به میزان شیرینی MILLE-FEUILLE برای ما ایرانیان معروفیت نداشته باشد. این شیرینی همان شیرینی خوشمزه ای است که ما به نام شیرینی ناپلئونی می شناسیم؛ شیرینی خوشمزه و تردی که با لایه های خامه پر شده است. البته انواع مختلفی از این شیرینی در شیرینی فروشی های پاریس وجود دارد و می توانید آنها را نیز امتحان کنید.

RELIGIEUSE

یکی دیگر از شیرینی های پاریس که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید، شیرینی RELIGIEUSE است که به نان خامه ای شباهت دارد. این شیرینی در سال 1856 میلادی ابداع شده و در واقع از دو نان خامه ای تشکیل شده که روی هم قرار گرفته و با خامه و شکلات تزئین شده است. بعد از یک وعده غذای فرانسوی خوشمزه، خوردن این شیرینی بسیار دلچسب خواهد بود.

TARTE BOURDALOUE

به طور کلی انواع مختلف تارت (Tart) و پای (Pie) از جمله شیرینی های پاریس به شمار می فرایند، اما TARTE BOURDALOUE یا تارت گلابی یکی از مهمترین شیرینی های پاریس است و آن را ملکه کیک های پاریس می دانند. جالب است بدانید که این تارت در یک شیرینی فروشی خیابان BOURDALOUE ابداع شده و نام خود را از همینجا بدست آورده است.

تارت گلابی یکی از مهمترین شیرینی های پاریس است و آن را ملکه کیک های پاریس می دانند

FINANCIER

در سال 1890 میلادی، یک سرآشپز پاریسی به نام لاسن (Lasne) از یک دستور آشپزی قدیمی استفاده کرد تا یکی از خوشمزه ترین شیرینی های پاریس را تهیه کند و از آنجایی که در محله تجاری پاریس قرار داشت، نام آن را FINANCIER گذاشت و حتی گفته می گردد ظاهر آن از شمش طلا الگو گرفته است. این شیرینی کره ای فرانسوی با استفاده از کره و آرد بادام زمینی درست می گردد و برای کارمندان بانک ها و موسسات تجاری این منطقه وقت زیادی برای تمیز کردن دست بعد از خوردن این شیرینی نداشتند، در آن از خامه استفاده نمی گردد.

MACARONS

یکی از مشهورترین شیرینی های پاریس که معروفیت جهانی دارد و به نمادی از پاریس بدل شده، شیرینی ماکارون پاریسی است. این شیرینی های کوچک و مجذوب کننده به قدری دوست داشتنی هستند که کمتر کسی پیدا می گردد که به پاریس سفر کند اما آنها را امتحان نکند. ماکارون ها امروزه در رنگ ها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شوند و می توانید طبق سلیقه خود، آنها را انتخاب کنید.

ÉCLAIR

از دیگر شیرینی های پاریس که نباید آن را از دست دهید، شیرینی اکلر است که بسیار معروف و به همان میزان خوشمزه است. در نگاه اول شاید این شیرینی به نان خامه ای شباهت داشته باشد، اما هم نان آن کشیده تر است و هم طعم آن کمی متفاوت تر است. حتی خامه درون آن نیز طعم متفاوتی دارد. به خصوص اینکه روی آن با شکلات یا انواع مربا و … پوشانده می گردد و تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

CROISSANT

بدون هیچ تردیدی، کروسان از مهمترین و مشهورترین شیرینی های فرانسه است و بعید است کسی با آن آشنایی نداشته باشد. این شیرینی به قدری پرطرفدار و محبوب است که نمی گردد در خیابان های پاریس قدم بزنید و کسی را در حال خوردن کروسان نبینید و شاید این شیرینی را بتوان یکی از غذاهای خیابانی فرانسه دانست که در هر وعده ای می توانید آن را نوش جان کنید.

در این مقاله کوشش کردیم با معرفی لیستی از شیرینی های پاریسی معروف، شما را برای سفر به پاریس و داشتن یک تجربه خوشمزه آماده سازیم. البته باید بدانید که این شهر شیرینی های بسیار متعددی چون پای کیش، پروفیترول، شیرینی نگرو و … دارد. اگر شما نیز تجربه ای از شیرینی های پاریس دارید، می توانید در نظرها برای ما بنویسید.

منبع: ققنوس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1712

به "تور ارزان فرانسه: لیست برترین و خوشمزه ترین شیرینی های پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: لیست برترین و خوشمزه ترین شیرینی های پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید