(فیلم + عکس) نسل نو خودروی اس ال؛ مدل افسانه ای شرکت مرسدس بنز!

به گزارش تور اروپا ارزان، نسل تازه مرسدس بنز اس ال به طور کامل به وسیله آ ام گ طراحی شده و هرچه بیشتر بر معرفی محصولی اسپرت و سریع با عملکرد بالا متمرکز است.

(فیلم + عکس) نسل نو خودروی اس ال؛ مدل افسانه ای شرکت مرسدس بنز!

مرسدس بنز اس ال (Mercedes-Benz SL) یکی از مدل های افسانه ای شرکت محسوب می شود که فراوری نسل تازه آن (نسل هفتم) از سال 2022 شروع شده است. قدمت مدل اس ال به سال 1952 و معرفی خودرو مسابقه ای 300 اس ال گالوینگ باز می شود.

فراوری مرسدس آ ام گ اس ال (MercedesAMG SL) در کارخانه مرسدس بنز در شهر برمن، آلمان صورت می گیرد. این کارخانه یکی از بزرگ ترین تاسیسات فراوریی مرسدس بنز محسوب می شود که ظرفیت سالانه فراوری حدود 400 هزار خودرو را دارد. از دیگر مدل هایی که در این کارخانه فراوری می شوند می توان به سی کلاس، جی ال سی کلاس و خودرو های الکتریکی ئی کیو سی و ئی کیو ئی اشاره نمود.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

نسل تازه مرسدس بنز اس ال به طور کامل به وسیله آ ام گ طراحی شده و هرچه بیشتر بر معرفی محصولی اسپرت و سریع با عملکرد بالا متمرکز است. این خودرو بر اساس پلتفرم پیشرفته به وسیله آ ام گ برای خودرو های مسابقه ای که به نام معماری اسپرت ماژولار شناخته می شود، شکل گرفته است. این پلتفرم دارای ساختار فضایی با تکیه بر ترکیبی از آلومینیوم، منیزیم و کامپوزیت ها برای پوسته بدنه، همراه با اجزا آلومینیومی ریخته گری ضخیم تر برای نقاط گره ای است که نیرو ها قوی تر هستند.

در مقایسه با نسل پیشین مدل اس ال، مرسدس سختی پیچشی را به مقدار 18 درصد افزایش داده و مرکز ثقل را پایین تر آورده است. سختی عرضی و طولی نیز نسبت به مدل جی تی رودستر که اس ال تازه جایگزین آن شده است نیز به ترتیب 50 درصد و 40 درصد افزایش یافته اند.

مرسدس آ ام گ اس ال 2023 در سه نسخه اس ال 43، اس ال 55 و اس ال 63 در دسترس است. اس ال 43 به پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز است که توانایی فراوری 389 اسب بخار نیرو را دارد. دو مدل اس ال 55 و اس ال 63 به پیشرانه توربو دوقلو 4 لیتری هشت سیلندر خورجینی مجهز هستند. در مدل اس ال 55 نیروی خروجی پیشرانه برابر با 469 اسب بخار و در مدل اس ال 63 برابر با 577 اسب بخار است.

منبع: فرادید
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2011

به "(فیلم + عکس) نسل نو خودروی اس ال؛ مدل افسانه ای شرکت مرسدس بنز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(فیلم + عکس) نسل نو خودروی اس ال؛ مدل افسانه ای شرکت مرسدس بنز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید