قرار بازداشت مورالس لغو شد

به گزارش تور اروپا ارزان، بنا به یک حکم قضایی، دستور بازداشت رئیس جمهور سابق بولیوی باطل اعلام شد.

قرار بازداشت مورالس لغو شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، با لغو دستور بازداشت اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی، جهت بازگشت او به این کشور هموار شد.

یک قاضی بولیویایی روز دوشنبه طی حکمی دستور پیشتر صادر شده برای بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کرد. دادستان های بولیوی سال گذشته مورالس را به اتهام تهییج ناآرامی ها از زمان استعفای خود، به ایجاد فتنه و اقدامات تروریستی متهم و برای او قرار بازداشت صادر کردند.

مقامات قضایی بولیوی می گویند تحقیقات در خصوص شکایتی که منجر به صدور این حکم برای مورالس شد کماکان ادامه دارد. دادستان های بولیوی در نظر دارند احضاریه ای را برای مورالس صادر نمایند تا رئیس جمهور سابق بتواند دفاعیات خود را در برابر دادگاه ارائه دهد.

ابطال قرار بازداشت مورالس، جهت بازگشت او به بولیوی پس از بیش از یک سال تبعید را فراهم می نماید. خبرگزاری دولتی آرژانتین گزارش داد مورالس پس از ماه ها اقامت در این کشور روز آدینه راهی ونزوئلا شد.

رئیس جمهور مستعفی بولیوی هفته گذشته گفت پس از پیروزی حزب متبوع او در انتخابات ریاست جمهوری به کشورش بازخواهد گشت. در انتخابات اخیر بولیوی، لوئیس آرسه کاتاکورا، وزیر اقتصاد سابق بولیوی و نامزد حزب جنبش سوسیالیسم، با کسب 52.4 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

در اکتبر سال 2019 و در پی بروز ناآرامی های پس از انتخابات در بولیوی، شماری از مقامات این کشور از جمله مورالس مجبور به کناره گیری از قدرت شدند. در میان این ناآرامی های سیاسی، جینین آنز، رهبر مخالفان مورالس، علی رغم آنکه پیروز به کسب حدنصاب آرا نشده بود خود را رئیس جمهور موقت خواند. آنز پیشتر وعده داده بود که مورالس اجازه نخواهد یافت در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت کند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1069

به "قرار بازداشت مورالس لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار بازداشت مورالس لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید