مجسمه مریم مجدلیه به آلمان بازگشت

به گزارش تور اروپا ارزان، مجسمه مریم مجدلیه ساخته آندریا دلا روبیا مجسمه ساز ایتالیایی دوران رنسانس که در زمان نازی ها در اختیار هرمان گورینگ فرمانده نیروی هوایی ارتش قرار داشت و بعد از شکست آلمان به ایتالیا رفته بود، به برلین تحویل داده شد.

مجسمه مریم مجدلیه به آلمان بازگشت

با قیمت تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش روزنامه هنر چاپ لندن، این مجسمه در دوران نازی ها در اختیار گورینگ بود و بعد از انتها جنگ توسط نیروهای متفقین در خانه او کشف شد. آنها به درستی تشخیص دادند که این مجسمه ساخته دست آندریا دلا روبیا مجسمه ساز ایتالیایی دوران رنسانس (1435 تا 1525) است، بنابراین تصور کردند به گورینگ اهدا شده و مجسمه از گالری اوفیتزی در موزه هنر فلورانس ایتالیا سردرآورد.

داریو فرانچسینی وزیر فرهنگ ایتالیا مجسمه مریم مجدلیه را در مراسمی به مونیکا گروترز همتای آلمانی خود تحویل داد تا به صاحبان اصلی آن برگردانده گردد. گروترز این اقدام را مثالی خوب از همکاری های بین المللی در بازگرداندن آثار هنری غارت شده در دوران نازی ها دانست و گفت: باید این همکاری ها را تقویت کنیم، ما به قربانیان نازی ها بدهکاریم.

مجسمه مریم مجدلیه سرنوشت عجیبی دارد، این مجسمه در اختیار نمایندگی موزه مونیخ ای. اس دری بود که مالک یهودی آن در سال 1936 مجبور به تعطیلی شرکت خود و به حراج گذاشتن مجموعه آثار هنری اش شد. معلوم نیست چه کسی این مجسمه را در آن موقع خرید، اما بعدا گورینگ، فرمانده نیروی هوایی ارتش نازی و از شخصیت های مهم حزب در سال 1941 از کنت ایتالیایی آن را خرید. مجسمه بعد از جنگ دوم جهانی از مرکز جمع آوری آثار هنری نیروهای متفقین در مونیخ سردرآورد و به اشتباه در سال 1954 به ایتالیا رفت و تا امروز آنجا ماندگار شد. بر اساس بیانیه دولت آلمان این مجسمه به سرعت به مالکان و وارثان حقیقی آن بازگردانده خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: چمدان
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 585

به "مجسمه مریم مجدلیه به آلمان بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه مریم مجدلیه به آلمان بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید