مسجدجامعی: نباید بچه ها اوتیسم را از جامعه جدا کنیم

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت مبتلایان به اوتیسم را از جامعه جدا نکنیم و همانگونه که مکان های ویژه معلولین داریم. می توانیم موضوع پارک ویژه اوتیسم را هم مدنظر قرار دهیم، اما اینکه اوتیسمی ها را از دیگران جدا کنیم ممکن است چندان درست نباشد و باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

مسجدجامعی: نباید بچه ها اوتیسم را از جامعه جدا کنیم

به گزارش ستاد سمن های شهر تهران سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن ها و شش عضو شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برگزار گردید، گفت: متاسفانه آگاهی جامعه نسبت به اوتیسم کم است و ما باید اطلاع مردم را نسبت به این موضوع افزایش داده و نحوه مواجهه آنان با بچه ها اوتیسم را نیز بیاموزیم.

او با بیان اینکه گاهی عدم اطلاع مردم از شرایط بچه ها اوتیسم سبب برخورد بد آنان با این بچه ها و والدین آنان می گردد، گفت: شرایط بچه ها اوتیسم بسیار سخت است، به همین دلیل هم من پیشنهاد می کنم شهرداری فضاهایی ویژه را برای بچه ها اوتیسم اختصاص دهد. مثلا می توان در مترو بخشی را ایجاد کرد که والدین همراه با بچه ها مبتلا به اوتیسم بدون حضور در شلوغی و صف وارد شوند. یا در فروشگاه های زنجیره ای مانند شهروند می توان راستا ویژه برای صندوق ایجاد کرد یا روزهایی خاص را به این افراد اختصاص داد.

غفاری با بیان اینکه متاسفانه بعضی از تکنیسین های اورژانس نیز از نحوه مواجهه با بچه ها اوتیسم بی خبرند، گفت: مواردی بوده که برای کودک اوتسیم حادثه ای اتفاق افتاده و مامور اورژانس نمی دانسته با چنین کودکی چطور باید برخورد کند. این ها همه ضرورت آگاهی بخشی در خصوص اوتیسم و شرایط مبتلایان به آن را اثبات می نماید.

مدیرعامل انجمن اوتیسم با بیان اینکه ضروری است فضاهای شهری برای مبتلایان به اوتیسم مناسب سازی گردد، گفت: مبلمان شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و ... اصلا مناسب بچه ها مبتلا به اوتیسم نیست.

مسجد جامعی: مبتلایان به اوتیسم را از جامعه جدا نکنیم

در ادامه احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران نیز پس از استماع سخنان اعضای سازمان های مردم نهاد پیشنهاد کرد که متممی برای سند شهر دوستدار کودک ایجاد گردد.

او با بیان اینکه می توان پارک ویژه بچه ها اوتیسم را هم مدنظر قرار داد، گفت: همانگونه که مکان های ویژه معلولین داریم. می توانیم موضوع پارک ویژه اوتیسم را هم مدنظر قرار دهیم، اما اینکه اوتیسمی ها را از دیگران جدا کنیم ممکن است چندان درست نباشد و باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

مسجد جامعی ادامه داد: بنابراین بهتر است فضا را تلفیق کنیم تا اوتیسمی ها در کنار دیگران حضور داشته باشند و از سوی جامعه پذیرفته شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1048

به "مسجدجامعی: نباید بچه ها اوتیسم را از جامعه جدا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجدجامعی: نباید بچه ها اوتیسم را از جامعه جدا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید