معرفی هواپیمای ایرباس 320 نئو

به گزارش تور اروپا ارزان، در جامعه پیشرفته امروزی تکنولوژی و سرعت نقش مهمی را در زندگی افراد بازی می نمایند. از کارهای کوچک مانند استفاده از اپلیکیشن های مختلف برای ارتباط برقرار کردن با دیگران گرفته تا کارهای بزرگ تر و مهم تر مانند سفر و جابجایی، ردپایی از تکنولوژی را می توان دید. همین مسئله باعث شده تا افراد به جای سفرهای زمینی، برای راحتی و سرعت بخشیدن به کارهایشان از هواپیما استفاده نمایند. تقاضای زیاد برای سفرهای هوایی در سراسر جهان، صنعت هوایی را تحت تأثیر قرار داده تا روز به روز ایده ها و نوآوری های تازه ای را برای رفاه مسافران طراحی نمایند. در ادامه مطلب با یکی از تازه ترین پیشرفت های صنعت هواپیمایی جهان بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی هواپیمای ایرباس 320 نئو

هواپیمای ایرباس 320 نئو از نوع ایرباس و ارتقا یافته هواپیماهای 320 هستند

آشنایی با هواپیمای ایرباس 320 نئو

هواپیمای ایرباس 320 نئو از نوع ایرباس و ارتقا یافته هواپیماهای 320 هستند. هدف از ساخت این نوع هواپیما ارائه خدماتی با کیفیت بهتر و مدرن تر به مسافران و خدمه پرواز است. هواپیمای ایرباس نئو 320 از نظر پیکر دارای بدنه ای باریک و همچنین 2 موتوره می باشد به همین دلیل برای پروازهای طولانی مدت بسیار مناسب تر از نوع های قدیمی هواپیماهای ایرباس هستند.

مونتاژ اولیه هواپیمای ایرباس 320 نئو در کشورهای فرانسه و آلمان شروع شد اما در حال حاضر دو خط فراوری دیگر آن در کشورهای امریکا و چین نیز راه اندازی شده است. شرکت هواپیمایی ایرفرانس اولین مشتری این نوع هواپیما بود که در ابتدای کار 25 ففرایند از آن را خریداری کرد و به دنبال آن بیشتر شرکت های هواپیمایی از جمله لوفتهانزا، پگاسوس، ایران ایر، ایراسیا، هواپیمایی اسکاندیناوی و نورت وست از سفارش دهندگان این هواپیمای دو موتوره هستند.

از آنجایی که موتور این هواپیما از نوع موتورهای تغییر یافته هستند آن ها را نئو (NEO) که مخفف کلمه new engine option است نامگذاری نموده اند. اولین پرواز هواپیمای نئو در سال 2016 و توسط شرکت لوفتهانزا اجرا شده است. در حال حاضر 264 ففرایند از این نوع هواپیما در خطوط هوایی سراسر جهان در حال فعالیت هستند.

در حال حاضر 264 ففرایند از این نوع هواپیما در خطوط هوایی سراسر جهان در حال فعالیت هستند

ویژگی های هواپیمای ایرباس 320 نئو

موتورها: از تکنولوژی های به کار برده شده در هواپیمای ایرباس 320 نئو استفاده از فناوری توربوفن است. این فناوری سرعت موتور را با هزینه بسیار کمتر افزایش می دهد. همچنین موتور استفاده در ایرباس از نوع سی اف ام 56 است که با قدرت 25 هزار پوند تأمین می گردد.

سامانه کنترل پرواز با سیم ایرباس: در هواپیماهای قبل فرامین صادر شده از طرف خلبان به سطح کنترلی دم و بال از راه کابل های فولادی انجام می گرفت. اما در سیستم های جدید طراحی شده، فرامین خلبان به وسیله اهرم کنترل فرامین جانبی و رایانه های کنترل پرواز تفسیر شده و به سطوح کنترلی هواپیما انتقال پیدا می نمایند.

کابین: کابین های هواپیمای ایرباس 320 نئو مجهز به سیستم تهویه هوای بسیار مطبوع و مدرن هستند که هوای نامطبوع و بوی بد را قبل از اینکه وارد کابین گردد مهار می نمایند. این کابین دارای لامپ های دیود نوری است که روشنایی بسیار مناسبی را برای آرامش مسافرین و خدمه فراهم می نماید.

شارکلت: هواپیمای ایرباس نئو 320 دارای شارکلت (بالک) بزرگتر از سایر مدل های ایرباس می باشد. شارکلت باعث افزایش بهره وری همراه با کاهش نیروی بسپار می گردد و این فرایند افزایش نیروی بار حمل شده در مسیرهای طولانی را برای هواپیما بهبود می بخشد.

هواپیمایی های ایرباس نئو 320 دو موتوره می باشند

تفاوت هواپیمای ایرباس 320 نئو با هواپیمای ایرباس 320

هواپیمای ایرباس 320 نئو را می توان نمونه کامل تر شده هواپیماهای ایرباس 319-320 و 321 دانست:

  • نئو دارای بدنه قوی تر نسبت به سایر هواپیماهای ایرباس هستند.
  • فناوری جدید به کار برده شده در آن ها مصرف سوخت را تا درصد بالایی کاهش می دهد و همین مسئله باعث شده این هواپیما بتواند مسافت طولانی تری را بدون احتیاج به سوخت گیری طی کند.
  • تعداد مسافر و میزان بار حمل شده نسبت به سایر ایرباس ها افزایش پیدا نموده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر 32 ففرایند از هواپیمای ایرباس 320 نئو را در سال 2016 خریداری نموده است

هواپیمای ایرباس 320 نئو در ایران

شرکت هواپیمایی ایران ایر 32 ففرایند از هواپیمای ایرباس 320 نئو را در سال 2016 خریداری کرد و طبق قرارداد، شرکت سازنده متعهد به تحویل هواپیماها طی چند مرحله به ایران شده بود، اما متاسفانه با توجه به شرایط بوجود آمده پس از لغو برجام، تحویل این هواپیماها به ایران متوقف شد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 528

به "معرفی هواپیمای ایرباس 320 نئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمای ایرباس 320 نئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید