نبایدهای سفر به مرکز انگلستان، شهر تاریخی لندن

به گزارش تور اروپا ارزان، در سفر به شهر و کشورهای مختلف باید به رسوم و سنن مردمان آن منطقه احترام گذاشت و با سبک زندگی آن ها آشنا شد اما بعضی شهرها دارای خصوصیات خاصی است که با رعایت آن ها می توانید احترام متقابل مردم آن را به دست آورد و در مخارج خود صرفه جویی نمود. شهر لندن یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپایی و مرکز کشور انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. با رعایت نکات زیر و انجام ندادن آن ها می توانید از سفر به انگلستان لذت بیشتری ببرید. البته با خرج کمتر. پس بیایید با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از نبایدهای مرکز انگلستان آشنا شویم.

نبایدهای سفر به مرکز انگلستان، شهر تاریخی لندن

1) این سوال را از ساکنان کشور انگلستان نپرسید

آیا ملکه انگلیس را می شناسید؟ ملکه و خاندان سلطنتی هر چند از مشاهیر جهان هستند و بسیاری از جهانگردان آرزوی ملاقات ملکه را دارند و می خواهند در خاطرات خود از تماشا ملکه بنویسند اما مردم انگلستان یا بریتانیا به قدری کشور خود را بزرگ و با سابقه تاریخی می دانند که از قرار گرفتن ملکه در کانون توجه شادمان نمی شوند. جمعیت 60 میلیونی انگلستان و بالاخص هشت میلیون نفری که در مرکز انگلستان زندگی می نمایند از این سوال شما احساس خوشآیندی نخواهند داشت.

2) سوار مترو نشوید

در سفر به انگلستان یا سوار مترو بشوید ولی ابتدا مسافت تان تا مقصد را بپرسید: گستردگی مترو مرکز انگلستان، شهر لندن زبانزد خاص و عام است به همین علت وارد و خارج شدن از مترو شهر لندن با تونل های ورودی بی شمار و پله های برقی فراوان خودش زمان بر است و حتی ممکن است در میان این هیاهو گم شوید. پس بهتر است اگر می توانید پانزده دقیقه پیاده روی کنید تا به مقصد برسید قید مترو سواری در شهر لندن را بزنید. به طور مثال با شش دقیقه قدم زدن از میدان لیستر (Leicester Square) به میدان کوونت گاردن (Covent Garden) خواهید رسید. ولی اگر وارد هزارتوی مترو شهر لندن شوید رسیدن به مقصد، سادگی یک قدم زدن رویایی را ندارد.

3) همیشه سمت راست پله برقی های مترو خالی است

یا درسمت راست مترو نایستید: اگر در سفر به انگلستان، شهر لندن، مرکز انگلستان دوست ندارید مردم نگاه های شماتت باری به شما نمایند هیچگاه در سمت راست پله برقی های مترو هوس ایستادن نکنید. باز گذاشتن سمت راست پله برقی های مترو در شهر لندن و ایستادن در سمت چپ یک قانون نانوشته بین شهروندان لندنی است. هر چند ممکن است کسی بابت ایستادن در سمت راست به شما چیزی نگوید اما قطعا انسان نامحترمی به نظر خواهید رسید.

4) موقع خرید در خیابان رجنت (Regent) مراقب جیب هایتان باشید

یا موقع خرید در خیابان رجنت (Regent) هول نشوید. اگر بخواهیم پنج خیابان مهم در اروپا را نام ببریم بدون شک خیابان رجنت شهر لندن، مرکز انگلستان یکی از آن ها است. این مرکز خرید پر جهانگرد به شدت شما را برای خرید اجناس مختلف وسوسه خواهد نمود. تا شما به خودتان بیایید تمام پول سفرتان را خرید نموده اید. بیشتر اجناس این خیابان در جاهای دیگر شهر لندن نیز پیدا می شوند اما شما در خیابان رجنت این اجناس را گران تر خواهید خرید و نا خودآگاه سوار موجی می شوید که خریداران دیگر ایجاد نموده اند. پس بیشتر از تماشا این اجناس لذت ببرید.

5) از موزه تاریخ طبیعی شهر لندن بازدید نکنید

در سفر به انگلستان یا حواستان به زمانی که به موزه تاریخ طبیعی لندن می روید باشد. اگر در زمان تعطیلی مدارس قصد بازدید از موزه تاریخ طبیعی لندن، به خصوص بخش دایناسورها را داشته باشید باید قید یک روز از سفر خود را بزنید و در صف بمانید. با آن که موزه تاریخ طبیعی شهر لندن یکی از زیباترین موزه های کشور انگلستان است و در نوع خود از بی نظیرترین آن ها در جهان به شمار می رود اما شلوغی دائمی آن وقت بسیاری از شما خواهد گرفت. به خصوص اگر مدارس تعطیل باشند در موزه غوغایی بر پا است که مگو و مپرس. در این مواقع شاید نتماشا آن بهتر از تماشاش باشد.

6) در خیابان آکسفورد از پیاده روی لذت ببرید

یا با رانندگی در خیابان آکسفورد شهر لندن خود را دچار چالشی اعصاب خرد کن نکنید. خیابان آکسفورد در شهر لندن یکی از زیباترین خیابان های کشور انگلستان و با کمی اغراق جهان است که از سراسر جهان برای خرید به آن سفر می نمایند. این خیابان تحت سلطه عابرین پیاده است و رانندگی در این خیابان شهر لندن بیشتر شبیه یک حرکت جنون آمیز است تا منطقی. چراغ قرمزهایی که هر صد متر تعبیه شده اند در کنار هجوم عابرین موقع سبز شدن، خیابان آکسفورد لندن را تبدیل به محلی نموده است که می توانید با قدم زدن در آن، نسبت به اتومبیل سواران، پادشاهی کنید.

7) برای تماشا مکان های تماشای شهر لندن بلیط نخرید

یا برای تهیه بلیط مکان های تماشای لندن، به سایت های مرتبط مراجعه کنید. برای هر جهانگردی که پای به شهر لندن می گذارد تماشا پل لندن، برج لندن و صومعه وست مینیستر (Westminster Abbey) آرزویی است دست یافتنی. اما برای آن که این رویا مقرون به صرفه تر در سفر به انگلستان به تحقق بپیوندد بهتر است سری به سایت های مرتبط و وب سایت های جهانگردی بزنید. در موارد بسیاری مشاهده شده است که تخفیفی معادل چهل درصد هنگام خرید بلیط از وب سایت، انتظار شما را می کشد.

8) در رستوران های مجلل غذای سنتی شهر لندن را نخورید

یا برای خوردن غذای سنتی شهر لندن زیادی هزینه نکنید. غذای ملی کشور انگلستان و مردمان شهر لندن ماهی و سیب زمینی است. برای نوش جان کردن یک وعده غذای سنتی می توانید به غذاخوری های ساده و مقرون به صرفه قیمت شهر لندن بروید و علاوه بر خودن ماهی و سیب زمینی از منوی کم هزینه آن ها لذت ببرید. غذاهایی مانند سوسیس و برخی غذاهای چینی و شیرینی. اما با رفتن به رستوران های مجلل و شیک برای میل کردن همین غذای ساده، مجبور می شوید چند برابر هزینه کنید.

9) از جلو درهای ورودی مترو کنار بروید

یا برای سوار شدن به مترو لندن روی سکوها بایستید. شهر لندن بدون مترو معنا ندارد. اگر مترو را از این شهر قدیمی خارج نمایند تقریبا مرکز انگلستان دچار اختلال می گردد و بیشتر کارها در این شهر فلج می گردد. با این که مردم انگلستان به متروی شهر لندن می بالند و کار آمدی سیستم و برنامه ریزی مرتب و دقیق آن را می ستایند اما شلوغی بیش از حد این شهر هشت میلیونی با انبوهی از جهانگرد ها و جهانگردان دائمی باعث شده که در بسیاری از مواقع پیاده رفتن به مقصد، سریع ترین راه باشد. اما برای سوار شدن به مترو شهر لندن هیچگاه جلو در ورودی نایستید و با ایستادن بر روی سکوهای انتظار، علاوه بر نشان دادن شخصیت خود، باعث خروج منظم شوید و خودتان نیز با اعصاب راحت سوار این قطار های زیر زمینی شوید.

قبل از سفر به هر شهر یا کشوری بهتر است که مطالعه کوتاهی درباره آداب و رسوم و قوانین خاص آن منطقه داشته باشید با محله ها و منطقه ها آن آشنا شوید تا سفری کم خرج تر، کم خطرتر و پر بارتری را تجربه کنید. حتی کشورهایی که سالانه جهانگردان بسیاری را در خود می بینند نیز قواعد خاص خود را دارند. جمعیت مرکز انگلستان، لندن نیز نبایدهایی دارند که با دانستن آن ها خاطرات زیباتری به همراه خود خواهید آورد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1993

به "نبایدهای سفر به مرکز انگلستان، شهر تاریخی لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبایدهای سفر به مرکز انگلستان، شهر تاریخی لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید