نمایشگاه مجازی کتاب، فراتر از مرزها، وجود تسهیلات ویژه برای خریدان کتاب

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، علی رمضانی در برنامه سلام تهران با اشاره به مقدار استقبال مردم از این نمایشگاه، گفت: امروز چهارمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران است. در این دوره 2 هزار و 100 ناشر از سراسر کشور و ناشران خارجی از 24 کشور شرکت کردند و بیش از 200 هزار عنوان از آثارشان را به انتخاب مردم گذاشتند. مردم نیز از این دوره از نمایشگاه استقبال خوبی کردند که تا دقایقی پیش نزدیک به 22 میلیارد تومان در قالب 329 هزار نسخه از این نمایشگاه خریداری نموده اند.

نمایشگاه مجازی کتاب، فراتر از مرزها، وجود تسهیلات ویژه برای خریدان کتاب

وی با بیان این که این نمایشگاه مرزها را درنوردیده است، اظهار کرد: کرونا بعضی چیزها را بهم ریخت اما موارد خوبی نیز برای ما داشت؛ ناشران کشور دغدغه جدی داشتند که آثارشان به دست همه مردم برسد که این نمایشگاه باعث شد که یک کودک چهارساله بیجاری تا این لحظه در واقع کوچک ترین خریدار نمایشگاه باشد که والدین او برایش کتاب های حوزه کودک دانش را خریداری کردند، بعلاوه یک فرد 92 ساله تهرانی نیز تا این لحظه مسن ترین خریدار نمایشگاه بوده است.

رمضانی با اشاره به مشارکت تمام نقاط کشور در این نمایشگاه، بیان نمود: از چابهار خریدی را از ناشری در تبریز داشتیم که در نتیجه فاصله ها حذف شد و نمایشگاه به صورت 24 ساعته در حال فعالیت کردن است. به سمت عدالت فرهنگی حرکت کردیم؛ روستاهای کشور به راحتی می توانند از منزل خود کتاب هایی را که در نظر دارند درخواست نمایند و به صورت رایگان نیز برای آن ها ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به اندازه مشارکت روستاییان در این نمایشگاه، بیان کرد:آمار در حال تجمیع است و نمی توان آمار دقیقی داد اما در سال گذشته سه هزار نقطه روستایی در کشور از نمایشگاه خرید کردند که برای امسال پیش بینی می کنیم این تعداد بیشتر گردد. روز گذشته در مرکز پست حضور پیدا کردیم و ملاحظه شد که روستاهای مختلفی آثار را از روز اول نمایشگاه درخواست کردند که در حال ارسال برای آن ها است.

رمضانی درباره با تسهیلات موجود برای خریداران در نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: به طور عمومی مردم در این نمایشگاه آثار را با 20 درصد تخفیف که ناشران کشور عرضه کردند، دریافت می نمایند. بعلاوه ارسال این آثار نیز رایگان است که بخشی از هزینه را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی دیگر را نیز ناشران کشور می پردازند.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سرانجام با بیان توصیه هایی، گفت: امیدوار هستم مردم خریدهای خود را به روزهای سرانجامی این نمایشگاه واگذار ننمایند تا بتوانیم پیش از دهم بهمن ماه که روز سرانجامی نمایشگاه است، تعداد بسته های بیشتری را داشته باشیم و ناشران نیز 24 ساعتی را که برای بسته بندی زمان دارند، به موقع تحویل پست داده و رعایت نمایند. شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام نموده در کوشش است دریافت بسته تا رساندن به مقصد را از 3 روز و نیم کاهش داده و به سمت زمان کمتری برساند.

برنامه سلام تهران برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت 6:30 تا 9 صبح با بخش های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، مالی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، علی مرادخانی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می رود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1812

به "نمایشگاه مجازی کتاب، فراتر از مرزها، وجود تسهیلات ویژه برای خریدان کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب، فراتر از مرزها، وجود تسهیلات ویژه برای خریدان کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید