هنر سرزمین هلند را از فردا در موزه ملی ایران ببینید

به گزارش تور اروپا ارزان، نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس از 11 مهر تا 6 ماه آینده در موزه ملی ایران برپا می گردد.

هنر سرزمین هلند را از فردا در موزه ملی ایران ببینید

به گزارش خبرنگاران، جبرییل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران - که امروز در نشست افتتاح این نمایشگاه سخن می گفت، اظهار کرد: نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس به دنبال تفاهم نامه بین دو موزه ملی ایران و موزه درنتس برگزار می گردد که نشان می دهد هر دو موزه اراده برای برگزاری نمایشگاه به صورت متقابل داشته اند.

او قدیمی ترین شیء در این موزه را متعلق به 50 هزار سال پیش با نام تبر دستی معرفی کرد که متعلق به دوره پارینه سنگی است و اضافه کرد: در مجموع بیش از 500 شی ء در حدود 300 ردیف از موزه درنتس هلند به موزه ملی ایران منتقل گردیده اند.

وی همچنین از تهیه کاتالوگ نمایشگاه دو زبانه و فعال شدن سامانه راهنمای شنیداری برای گردشگران در این موزه اطلاع داد.

اوبا بیان این که نمایشگاه ایران: مهد تمدن که با 196 اثر از موزه ملی به موزه درنتس هلند فرستاده گردیده نیز براساس تفاهم نامه به مدت حدود دو ماه دیگر در آن نمایشگاه فعال خواهد بود.

ورودی برای بازدید از این موزه 5 هزار تومان در نظر گرفته گردیده است. همچنین نمایشگاه هلند در موزه ملی ایران روزهای دوشنبه ها تعطیل است و ساعت های بازدید از نمایشگاه از 9 صبح تا 17 تا 17 فروردین ماه سال آتی در نظر گرفته گردیده است.

به گفته نوکنده، این نمایشگاه در سه بخش باستان شناسی سفال قرن 19 و تابلوهای نقاشی قرن 19 در موزه ملی ایران ایجاد گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 116

به "هنر سرزمین هلند را از فردا در موزه ملی ایران ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر سرزمین هلند را از فردا در موزه ملی ایران ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید