وزیر دفاع آمریکا رفتارهای چین را ثبات زدا خواند

به گزارش تور اروپا ارزان، در ادامه تنش ها میان واشنگتن و پکن، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در سیدنی، رفتارهای چین در منطقه ایندو-پاسیفیک را ثبات زدا خواند.

وزیر دفاع آمریکا رفتارهای چین را ثبات زدا خواند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنش میان واشنگتن و پکن، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا امروز (یکشنبه) از نفوذ چین در منطقه ایندو-پاسیفیک انتقاد کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، اسپر در جمع خبرنگاران در سیدنی استرالیا توضیح داد: ما قاطعانه معتقدیم که هیچ کشوری نمی تواند و نباید بر ایندو-پاسیفیک سلطه یابد و ما به همراه همپیمانان و شرکای خود در کوشش هستیم تا احتیاجهای جدی امنیتی منطقه را مورد رسیدگی قرار دهیم.

اظهارات رئیس پنتاگون در حالی مطرح شده است که استرالیا در ادامه سیاست خود برای کاهش نفوذ چین در منطقه، میخواهد که یگان نظامی جدیدی در منطقه اقیانوس آرام (پاسیفیک) ایجاد کند تا به این وسیله به آموزش و یاری به هم پیمانان خود در اقیانوس آرام بپردازد.

پیش از این نیز اسپر تأکید نموده بود که برای مقابله با تهدیدات چین در منطقه ایندو-پاسیفیک، به پایگاه های نظامی جدیدی احتیاج است. (جزئیات بیشتر)

طبق گزارش رویترز، اسپر در ادامه نقدها از پکن گفت: ما همچنین به شدت مخالف الگوی مختل کننده رفتار تهاجمی و رفتار ثبات زدای چین هستیم.

از طرف دیگر، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در سفر به سیدنی، رئیس پنتاگون را همراهی می نماید، روز آدینه هفته گذشته، پکن را متهم کرد که چندین دهه است رفتار بدی دارد.

روابط پکن و واشنگتن با روی کار آمدن دونالد ترامپ: به عنوان رئیس جمهور آمریکا رو به تیرگی رفته است و اختلافات دو کشور در ماههای اخیر تشدید شده است.

دولت ترامپ با مشخص تعرفه 300 میلیارد دلاری برای کالاهای وارداتی چین، مداخله در امور داخلی هنگ کنگ و تایوان به وسیله تأیید فروش میلیاردی سلاح به تایوان و عبور و مرور در تنگه تایوان، خشم پکن را برانگیخته است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین و تحرکات آمریکا برای فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می داند.

دولت های آمریکایی از سال 1979 به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده اند، اما در سال های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 408

به "وزیر دفاع آمریکا رفتارهای چین را ثبات زدا خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا رفتارهای چین را ثبات زدا خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید