تور ترکیه: پاموک کاله دنیزلی ترکیه

به گزارش تور اروپا ارزان، حتما نمی دانید پاموک کاله کجاست! پاموک کاله ترکیه سرزمینی شگفت انگیز است که بعضی آنرا قصر پنبه ای نیز گفته اند. منطقه ای ویژه که درست مانند کوهی برف گرفته به نظر می رسد.

تور ترکیه: پاموک کاله دنیزلی ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

امپراتور روم باستان این منطقه را در هزاره قبل از میلاد مسیح تحت تسلط خویش گرفت و بر بلندای این قصر پنبه ای بناهایی بر پا کرد. حمام سلطنتی، معبد، آمفی تاتر، و گورستانی که آثار و بقایای آن هنوز هم پابرجاست.

پاموک کاله دنیزلی یا پاموک قلعه مکانی خاص می باشد و در دنیا هیچ همتایی به این گستردگی ندارد. هزاران هزار سال طول کشیده تا این رسوبات سفید رنگ از دل زمین ذره ذره بجوشند و بیرون بیایند.

پاموک کاله در نظر اول از نگاه رهگذران کوهی از نمک است اما این پدیده طبیعی رسوبات ماده ای بنام تراورتن (Travertine) است که به همراه آب های معدنی از اعماق زمین و به تدریج بیرون زده اند. چشمه های پاموک کاله هیراپولیس در جای جای این کوه وجود دارند که دمای برخی از آنها تا 212 درجه سانتیگراد می رسد. اما برخی چشمه ها هم آبی ولرم و نیم گرم دارند.

در مجموع می توان گفت که چشمه های پاموک کاله آنتالیا ترکیه علاوه بر یک جاذبه طبیعی برای گردشگران مکانی برای درمان بخشی بیماران نیز می باشند.

آب این حوضچه ها بیماری های پوستی را درمان می نماید و بنا بر تاثیری که رسوبات تراورتن بر سیستم عصبی انسان می گذارد ایجاد آرامش و برطرف استرس از خواص آن محسوب می گردد. از سوی دیگر بیماری های مربوط به دستگاه قلب و عروق و گوارش، تحت تاثیر آن قرار گرفته و به حالت تعادل می رسند.

از هزاره های کهن تا به امروز پاموک کاله جایی شگفت و سحرانگیز به شمار آمده و همه روز گردشگرانی از سراسر دنیا برای بازدید و ملاقات از این پدیده طبیعی پای به این مکان زیبا می گذارند تا یکی دو روز را از تاثیرات این ماده طبیعی بهره مند شوند.

وجود 17 چشمه کوچک و بزرگ در این کوهستان فضایی را پدید آورده که در نوع خود کم نظیر و بی مانند شده است. نمونه کوچکی از این پدیده طبیعی در ایران نیز یافت می گردد (چشمه های باداب سورت که به رنگ نارنجی و قرمز و با وسعت کمتر می باشند) .

از شهر دنیزلی تا منطقه پاموک کاله 25 کیلومتر فاصله است که با اتوبوس و تاکسی قابل دسترسی می باشد.

در دامنه کوه روستای زیبای پاموک کاله واقع شده که با انواع هتل های کوچک و بزرگ و رستوران هایی با طبخ غذاهایی برای مردم دنیا آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

برای کسانیکه بخواهند از آنتالیا به دنیزلی بروند نیز امکانی هست که با اتوبوس به آنجا سفر نمایند.

پاموک کاله دیاری است که سفر به آن برای همواره در فکر باقی خواهد ماند و مکانیست که جاذبه های تاریخ و طبیعت را یک جا در خود نهفته است.

همه روزه گردشگرانی از کشورهای مختلف دنیا با تور پاموک کاله به این منطقه می آیند تا با حضور در این مکان شگفت از دغدغه های مدرنیته فاصله گرفته و روح و جان خود را صیقل دهند.

ایرج مرادی

در ذیل دیگر عکس های پاموک کاله دنیزلی ترکیه را می بینید که به وسیله استاد مرادی عزیز به صورت اختصاصی برای سایت نشاط آوران تهیه شده است:

منبع: ای نشات
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1706

به "تور ترکیه: پاموک کاله دنیزلی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: پاموک کاله دنیزلی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید