پتروشیمی ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند

به گزارش تور اروپا ارزان، در اولین روز از معاملات بورس این هفته گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر کاهنده و پتروشیمی ها بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص داشتند.

پتروشیمی ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند

به گزارش خبرنگاران، با این که امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی از ابتدای باز شدن معاملات رشد فزاینده ای داشت و توانست در نیمه ساعات معاملاتی تراز 159 واحدی را پشت سر بگذارد، اما در نهایت مقداری افت داشت و تا تراز 158 هزار و 119 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل هم وزن نسبت به چهارشنبه گذشته 634 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 976 واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز 2163 واحد رشد کرد و تا رقم 168 هزار و 409 واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب 1361 و 10 هزار و 374 واحد افزایش یافتند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی جم و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب 518، 269، 199 و 187 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند، اما ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان هر یک به ترتیب 212، 161 و 64 واحد تاثیر کاهشی روی شاخص های بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادها بیش از چهار درصد رشد قیمت را شاهد بودند و نمادهایی با صف خرید همراه شد. به عنوان نمونه در نماد سایپا که صف خرید داشت، 95 درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقیقی و حدود پنج درصد مربوط به حقوقی ها بود. همچنین حقوقی ها بیش از 51 درصد در عرضه نقش بازی کردند.

در گروه فلزات اساسی قیمت نیمی از سهم ها با کاهش روبرو شد و در برخی از سهم ها شاهد صف های فروش بودیم. به عنوان نمونه در ملی صنایع مس ایران حقیقی ها 82 درصد از فروش و حقوقی ها حدود 18 درصد از فروش را از آن خود کردند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد زیادی از پتروشیمی ها با افزایش قیمت روبه رو شدند و توانستند تا بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه نمایند. یکی از عوامل این رشد را می توان به برداشته شدن سقف قیمت در معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا بیان کرد.

حجم معاملات بورس تهران امروز به رقم 3.5 میلیارد سهم و اوراق مالی رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 202 هزار و 238 دادوستد بود.

آیفکس امروز 34 واحد رشد کرد و به رقم 1805 واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 955 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 1.5 میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

امروز سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اختلال هایی روبه رو شد به طوری که در زمان هایی قیمت معاملات و حجم و ارزش را به درستی نشان نمی داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 173

به "پتروشیمی ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید