کیفیت بیشتر محصولات فولادی بالاتر از استانداردهای جهانی است

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن فراوریکنندگان فولاد ایران می گوید کیفیت بیشتر محصولات شرکت فولاد مبارکه بالاتر از استانداردهای جهانی بوده و این شرکت توانست در سال 99 با تمام مشکلاتی که در صنعت فولا کشور وجود داشت با رکورد فراوری فولاد خام و بعلاوه فراوری ورق های با ارزش افزوده بالا گام مثبتی برای اقتصاد و صنعت کشور بردارد.

کیفیت بیشتر محصولات فولادی بالاتر از استانداردهای جهانی است

به گزارش ایراسین، سیدرضا شهرستانی اضافه کرد: در سال 99 مسائل بسیاری به علت تحریم، کرونا و رکود مالی در کشور وجود داشت، بعلاوه سختگیری وزارت صمت و معاونت معدنی سابق این وزارتخانه در زمینه صادرات فولاد باعث شد علیرغم فرصت خوبی که برای فراورینمایندگان و صادرنمایندگان به علت رشد قیمت های جهانی به وجود آمده بود؛ فراورینمایندگان فولاد نتوانند به اهداف خود دست پیدا نمایند؛ با این حال امید می رود در سال 1400 بتوانیم این کم شدن صادرات را جبران کنیم.

وی بعلاوه در مورد شرایط فراوری فولاد کشور و رشد آن در سال گذشته گفت: طی سال 99 با توجه به رشد قیمت فولاد، دست صنعتگران و فراورینمایندگان فولاد بازتر شده بود و آنها توانستند از این فرصت استفاده نموده و روی افزایش فراوری، بعلاوه بهبود کیفیت محصولات فراوریی خود متمرکز شوند.

در این میان شرکت فولاد مبارکه که در راس فراورینمایندگان صنعت فولاد ایران واقع شده است، توانست در زمینه فراوری فولاد خام و بعلاوه ورق های خاص با ارزش اضافه نموده بالاتر رکورد ثبت کند. برای مثال یکی از اقدامات شرکت فولاد مبارکه فراوری ورق های API است که در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که ورق API طی سال های گذشته از دیگر کشورها تهیه می شد که خوشبختانه این محصول سال جاری در ایران به مرحله فراوری رسید و بالای 400 هزارتن از آن فراوری شد.

شهرستانی ادامه داد: به نظر می رسد در سال آینده می توانیم صادرنماینده ورق API باشیم. در واقع این حرکت شرکت فولاد مبارکه قدم مبارکی برای ایران بود، زیرا شرکت فولاد مبارکه با فراوری ورق API توانست وابستگی ما را از دیگر کشورها قطع کند و هم اینکه ایران در فهرست فراوری نمایندگان و صادرنمایندگان این محصول نهاده شد.

عضو هیات مدیره انجمن فراورینمایندگان فولاد ایران با اشاره به حمایت مصرف نمایندگان این نوع از ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: شرکت ملی گاز ایران از این پروژه حمایت کرد تا به ثمر بنشیند، زیرا برای واردات این نوع از ورق مسائلی همانند انتقال پول و وارد کردن محصول به کشور وجود داشت.

شهرستانی ادامه داد: از جهت دیگر اندازه کیفیت ورق API شرکت فولادمبارکه در مقایسه با دیگر کشورهای مشابه بسیار بالاتر است. زیرا پایه شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین به درستی چیده شده است. استفاده از ماشین آلات به روز و در کنار آن مدیریت و کنترل برای فراوری محصولی با این سطح از کیفیت، بی اثر نیست. حال اگر این راه ادامه پیدا کند و نورد گرم 2 شرکت فولادمبارکه راه اندازی گردد، بالای 3 میلیون تن ورق دارای استحکام بالا با وزن پایین که بیشتر در صنایعی مانند خودروسازی استفاده می گردد، به فراوری خواهد رسید. نکته مهم در مورد این نوع از ورق ها قیمت آن است که به ازای هر تن بالای 1000 دلار معامله می گردد، در نتیجه فراوری این محصول، ارزش اضافه نموده بالا برای شرکت فولاد مبارکه خواهد داشت و هم اینکه صنعت خودرو سازی متحول شده و شاهد کم شدن مصرف سوخت و بالارفتن استحکام و ایمنی خودرو خواهد شد.

به گفته شهرستانی، به طور 100 درصد محصولات شرکت فولاد مبارکه با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند و حتی کیفیت بعضی از ورق های فولاد مبارکه بالاتر از استانداردهای جهانی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1521

به "کیفیت بیشتر محصولات فولادی بالاتر از استانداردهای جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت بیشتر محصولات فولادی بالاتر از استانداردهای جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید