گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان برطرف گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، استاندار یزد بر ضرورت از بین رفتن گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان، تاکید نمود.

گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان برطرف گردد

به گزارش خبرنگار از ، طالبی، استاندار یزد در نشست کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، به ضرورت توسعه روستا های مجاور صنایع و معادن پرداخت و گفت: برای توسعه روستا هایی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کنار صنایع و معادن عظیم و میانه قرار گرفته اند؛ باید نقش آفرینی این معادن و صنایع در توسعه این روستا ها مورد ملاحظه قرار گیرد.

او در این نشست که به منظور آنالیز برنامه توسعه مالی و اشتغالزایی روستا های شهرستان بافق برگزار گردید، بر مطالعه در مورد خدمات، توانمندی ها و ظرفیت هایی که می توان با یاری صنایع و معادن در روستا ها بوجود آورد و هم برنامه ریزی برای آینده روستا های با این شرایط، تاکید نمود.

طالبی با اشاره به لزوم برنامه ریزی بر مبنای آینده پژوهی، اضافه کرد: در چارچوب آینده پژوهی علاوه بر اینکه شاخص های مختلف جمعیت و شرایط مالی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می گیرد، به ظرفیت های مختلف روستایی که در آینده امکان فعال شدن آن ها وجود دارد توجه شده و برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.

استاندار یزد با بیان ضرورت از بین رفتن گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان، گفت: برخورداری برخی از روستا ها از ظرفیت های بخش صنعت و معدنی می تواند به اشتغال روستایی و توسعه روستا ها یاری کند.

او لازمه توسعه روستایی در پهنه های صنعتی و معدنی و روستا های دارای معادن را برنامه ریزی دانست و گفت: در صورت انجام یک برنامه ریزی خوب در کنار توسعه اشتغال از بخش صنعت و معدن؛ میتوانیم روستا ها را توانمند و پویا کنیم.

طالبی از روستای ساغند به اسم تجربه ای پیروز از توسعه روستایی به واسطه فعالیت های سرمایه گذار بخش صنعت و معدن یاد کرد و گفت: تامین آب شرب روستایی، تامین یکسری از امکانات و تجهیزات مورد احتیاج روستای ساغند مثل اورژانس، آمبولانس و ایجاد یک مرکز رفاهی برای مسافرین از جمله اقداماتی است که با حضور یک سرمایه گذار و نقش آفرینی یک واحد تولیدی در این روستا اجرا شده است و باید این فرایند در دیگر روستا های با شرایط مشابه در استان از سوی سرمایه گذاران ادامه یابد.

و

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1564

به "گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید