5 قدم برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ

به گزارش تور اروپا ارزان، در حالی که خانه برای بسیاری از ما معنای خاصی دارد، در شرایط قرنطینه سال 2020، این مکان نقش بزرگتری در زندگی روزمره ما داشته است. در سال 2020، برای بسیاری از ما معنی خانه فراتر از فقط یک سرپناه بوده و به مدرسه و زمین بازی ما هم تبدیل شده است! دفتر و آتلیه ما. فضای مراقبه، سالن بدنسازی و مکانی برای جلسه های کاری. در بهترین حالت، خانه ما باید پناهگاهی آرام باشد، فضایی برای ارتباط با عزیزان ما و احساس آرامش برای ما. زندگی در یک خانه شاد و رنگارنگ قطعا روحیه و انرژی بیشتری برای انجام همه این فعالیت ها به ما خواهد داد.

5 قدم برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ

در کنار تمام کارهای زیادی که این روزها در خانه انجام می دهیم، به وجود آوردن شادی در فضای خانه یکی از مهم ترین کارهاست. زندگی در خانه و بازگشت به آن باید برای شما یک موقعیت شاد و پر انرژی باشد. چیزی که هنگام ورود لبخند را بر لب شما بنشاند.

در ادامه اهمیت استفاده از رنگ در دکوراسیون برای شادتر کردن فضای خانه و چند نکته مهم برای چگونگی انجام این کار را خواهیم خواند. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

اهمیت رنگ در دکوراسیون

رنگ یک ابزار بصری قدرتمند است که ارتباط زیادی بین شما و فضای اطرافتان برقرار می نماید. از نظر علمی، می تواند بر خلق وخو و واکنش های فیزیولوژیکی تأثیر مثبت بگذارد. برنامه ریزی نادرست در انتخاب آن، می تواند با خراب کردن فضای شما، اضطراب و استرس ایجاد کند و اگر به خوبی اجرا شده باشد، می تواند باعث افزایش بهره وری، کاهش استرس و حتی افزایش شادی گردد.

مطالعات زیادی درباره ی بعضی از رنگ ها اجرا شده است که احساسات یا عملکرد خاصی را تقویت می نماید، اما از طرفی انتخاب رنگ برای فضای خانه، عمیقا شخصی و وابسته به روحیات شماست. همچنین کاملا بسته به نوع تجربه ها و احساسی است که می خواهید در فضای خود داشته باشید. به این فکر کنید که چه رنگ هایی را در کمد لباس خود، در یک تابلوی نقاشی یا در دکور رستوران دلخواهتان خود دوست دارید. آیا آن رنگ ها به شما احساس آرامش می دهند؟ برای شما انرژی دارند؟ از دیدن آن رنگ ها شاد می شوید؟ در انتخاب رنگ، غریزه های خود را دنبال کنید و رنگ هایی را که با شما صحبت می نمایند، امتحان کنید.

شاید شما دوست داشته باشید که خانه تان رنگ های مختلفی را در برگیرد و در عوض لوازم دکوری کمی به آن اضافه کنید. شاید هم دوست داشته باشید که در خانه ای با زمینه کاملا سفید زندگی کنید در حالی که با رنگ ها، الگوها و لوازم رنگی کوچک آن را طراحی نموده باشید. شاید هوادار انتخاب یک کاغذ دیواری برجسته، یک فرش پر نقش و رنگ یا عناصر طراحی تأثیرگذار باشید. این موضوع کاملا به نوع احساس شما نسبت به رنگ ها و خلاقیت شما در چیدمان یک خانه شاد و رنگارنگ بستگی دارد.

برای داشتن یک خانه شاد، آرام و البته خلاقانه، می توانید نکات زیر را در دکوراسیون خود به کار ببرید.

1. استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری برای قسمتی از یک دیوار یا سقف اتاق

با استفاده از کاغذ دیواری و یا یک رنگ متفاوت برای قسمتی از یک دیوار، می توانید توجه را به یک نقطه کلیدی در خانه خود متمرکز کنید. اگر هوادار یک اتاق کاملا رنگارنگ هستید، باید بدانید که اغلب دیوارها یا سقف هایی با رنگ های متفاوت، تنها الگوی لازم برای منحصر کردن یک فضا هستند. رنگ متفاوت سقف از دیوارها، فضای اتاق را عظیمتر نشان می دهد. برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ به جای آن که وقت و هزینه خود را برای رنگ کردن همه دیوارهای خانه صرف کنید، می توانید تنها با برجسته کردن یک دیوار متفاوت، نقاط کلیدی منحصر به فردی را ایجاد کنید.

  • ایده هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه کم و مالی

2. تزریق رنگ به وسیله تابلوهای هنری

هیچ چیز ساده تر از اضافه کردن رنگ به وسیله تابلوهای هنری نیست. می توانید هنر خود را به کار بگیرید و یک قطعه عظیم هنری مخصوص به خود را بسازید. یک پالت رنگی انتخاب کنید و یک بوم عظیم را نقاشی کنید. شما می توانید یک تابلوی نقاشی از یک هنرمند را خریداری کنید و با این کار از هنرمندان جامعه خود هم حمایت کنید. حتی می توانید آثار این هنرمندان را به صورت چاپ شده از فروشگاه های مربوط خریداری کنید.

افزودن یک پالت رنگی دلخواه به فضای دکوراسیون به وسیله این تابلوها، می تواند در شادتر جلوه دادن فضای خانه شما مؤثر باشد.

3. استفاده از فرش ها، الگوها و منسوجات برای برجسته سازی دکوراسیون

پایه و اساس رنگ و شادی، درست در زیر پاهای شما با یک فرش پر نقش و رنگ قرار گرفته است. با افزودن الگوهای مکمل مانند بالش های راحتی، گلیم، موکت یا سایر منسوجات به سطح و محل های نشستن، رنگ را در کل فضای خود ایجاد کنید. استفاده از فرش ها به خصوص با طرح ها و نقش های سنتی، می تواند علاوه بر ایجاد یک خانه شاد و رنگارنگ، به اصالت و گرمی خانه شما هم یاری کند.

4. استفاده از کتاب ها یا اشیای رنگارنگ

راه ها و الگوهای مختلفی برای سازماندهی و چیدمان کتاب ها در قفسه کتابخانه وجود دارد. دسته بندی کتاب ها از لحاظ موضوع، نویسنده، تاریخ انتشار و… می توانند در چیدن کتاب ها مؤثر باشند. اما برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ پیشنهاد می کنیم تا کتاب ها و اشیای کوچک دکوری را از لحاظ رنگ دسته بندی کنید. علاوه برای این، نمایش کتاب ها با رنگ آن ها، یک قدرت بصری ایجاد می نماید و به مغز شما این امکان را می دهد تا بتوانید به سرعت کتاب دلخواه خود را پیدا کنید. به جای آنکه موضوع و یا نویسنده تمام کتاب های خود را به خاطر بسپارید، برای پیدا کردن هر کتابی تنها کافی ست تا رنگ جلد آن را به خاطر بیاورید.

  • 5 سؤالی که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید

5. ورود طبیعت به فضای خانه

از تمام آنچه در طبیعت پیرامون شماست بهره ببرید! گل های تازه، شاخه های جمع شده در محله و گیاهان همواره سبز را به فضای خانه خود بیاورید تا همزمان که مقداری شادابی را به فضای خود اضافه می کنید، به تصفیه هوای محیط اطرافتان هم یاری کنید. از نحوه نمایش طبیعت در تمام جنبه های زیبایی باشکوه آن الهام بگیرید و آن ها را در دکوراسیون خانه خود به کار ببرید.

نکته پایانی

نسبت به نوع احساس و علاقه خودتان، علاوه بر نکات گفته شده، اقلام جدیدی را در استفاده از رنگ به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید. در این شرایط که اغلب ما مدت زمان بیشتری را در خانه تجربه می کنیم، برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ کوشش کنید تا روحیه و انرژی بیشتری برای این ایام داشته باشید. خانه های ما، پناهگاه ما هستند؛ فضاهای ایمن ما که ما را در آغوش می گیرند و هر روز به ما لبخند می زنند.

منبع: Wit & Delight

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1133

به "5 قدم برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 قدم برای داشتن یک خانه شاد و رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید