5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید

به گزارش تور اروپا ارزان، در حالی که بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده است و کاربران هم دوست دارند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه نکنند و نهایتا یک مودم 100 الی 150 هزار تومانی بخرند؛ باز هم می گردد مودم روترهایی با سرعت بالا پیدا کرد. در این مطلب می خواهیم 5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران را مرور کنیم.

5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید

سرعت اینترنت یا سرعت وای فای؟

پیش از اینکه به سراغ معرفی این محصولات برویم؛ باید درباره سرعت اینترنت روی این مودم روترها حرف بزنیم. وقتی می گوییم یک مودم روتر سرعتی 1.9 گیگابیت یا 600 مگابیت و نظایر این ها دارد؛ مطمئنا منظورمان سرعت اینترنت نیست و درباره سرعت وای فای این دستگاه های حرف می زنیم. تمامی مودم روترهای بازار ایران از استاندارد +ADSL2 سود می برند که نهایتا سرعتی 24 مگابیتی به دست می دهند.

بنابراین؛ وقتی شما یک مودم روتر با سرعت بیشتر خریداری می کنید؛ هزینه بیشتری برای سرعت شبکه بی سیم و وای فای پرداخت کردید و روی سرعت اینترنت شما تاثیر مستقیمی ندارد اما وای فای پر سرعت می تواند دسترسی به اینترنت را نیز سریع تر کند.

چرا باید مودم روتر پرسرعت بخریم؟

خیلی از کاربران این سوال را می پرسند که وقتی می گردد با 70 الی 80 هزار تومان یک مودم روتر خرید؛ چرا باید بیشتر هزینه کنید و مهم تر اینکه چرا باید چند صدهزار تومان برای یک چنین دستگاهی بدهیم؟ جواب این است که به یک کاربر خانگی با مصرف اینترنت معمولی توصیه نمی گردد به سراغ خرید مودم پرسرعت برود ولی اگر یک کاربر حرفه ای می خواهد بازی آنلاین بکند؛ ویرایش و استریم ویدیو روی وای فای داشته باشد؛ کاربری های مالتی مدیا دارد و مواردی نظیر این ها؛ دیگر مودم روتر معمولی پاسخگو نیست و باید گزینه های بهتری در بازار انتخاب کند. از سوی دیگر؛ کسب وکارهایی که می خواهند از اینترنت ADSL استفاده نمایند ولی به وای فای هم احتیاج دارند؛ مشتری مودم روترهای پرسرعت هستند.

5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران

در ادامه می خواهیم سریع ترین مودم روترهای بازار ایران را معرفی کنیم. متاسفانه؛ همان طور که اول این مطلب گفتیم؛ مدل های محدودی از مودم روترهای پرسرعت جهان وارد بازار ایران می شوند و علت اصلی آن عدم استقبال کاربران از آن ها است. البته؛ خوشبختانه خبر داریم که شرکت هایی مانند ایسوس مدل هایی مانند DSL-AC88U با سرعت 3100 مگابیت را در آستانه ورود به بازار ایران دارند. به هر حال؛ انتخاب های ما فعلا در بازار 5 مودم روتر زیر است:

1- مودم روتر ASUS DSL-AC68U

ایسوس چندین مودم روتر پرسرعت در رده AC دارد که در ابزار ایران نیز یافت می شوند. بهترین مدل فعلی بازار AC68U است. یک مودم روتر با سرعت 1900 مگابیت برای اینترنت ADSL و VDSL با درگاه های یک گیگابیتی. یعنی هرچیزی که باید یک مودم روتر داشته باشد را در خود جای داده است. روتر این دستگاه دو بانده است و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 600 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 1300 مگابیت را به نمایش می گذارد. سه آنتن خارجی دارد و از چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN در کنار یک درگاه USB 3.1 سود می برد. ایسوس روی این دستگاه مجموعه بی نظیری از امکانات و ویژگی ها را گردآوری نموده است.

لینک خرید از سایت دیجی کالا

2- مودم روتر TP-LINK Archer VR900

یکی از بهترین مودم روترهای بازار ایران است و باز هم مانند مودم روتر ایسوس از سرعتی 1900 مگابیتی و با همان مشخصات روی فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز سود می برد. این محصول نیز سه آنتن خارجی دارد و درگاه های ارتباطی آن یک RJ11، یک WAN، سه LAN و دو USB 2.0 هستند. از استانداردهای ADSL و VDSL پشتیبانی می نماید و به مجموعه کاملی از امکانات و قابلیت های نرم افزاری مجهز شده است. با یاری یک مودم یواس پی 3G/4G می توان اینترنت موبایل را روی روتر و شبکه بی سیم به اشتراک گذاشت.

لینک خرید از سایت دیجی کالا

3- مودم روتر D-Link DSL-2890AL

این محصول دی لینک سرعتی 1750 مگابیتی دارد و در رده روترهای AC1750 است. در این رده؛ سرعت فرکانس 2.4 گیگاهرتز به مرز 450 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به مرز 1300 مگابیت می رسد. این محصول فقط از اینترنت ADSL پشتیبانی می نماید و طراحی استوانه ای شکلی دارد که آنتن های داخلی آن اطراف استوانه قرار گرفتند تا بهترین آنتن دهی را داشته باشند. درگاه های ارتباطی این مودم روتر شامل چهار درگاه LAN یک گیگابیتی، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 2.0 است. روی این مودم روتر می توان شبکه میهمان تعریف کرد یا از ابزارهای کنترل والدین سود برد. با توجه به قیمت حدود 500 هزار تومانی این مودم روتر؛ یک گزینه خوب و مناسب برای کاربران خانگی حرفه ای است.

لینک خرید از سایت دیجی کالا

4- مودم روتر D-Link DSL-2877AL

این مودم روتر نیز دو بانده و در رده AC است و سرعت 750 مگابیتی روی هر دو فرکانس وای فای به نمایش می گذارد ولی سرعت درگاه های اترنت آن ده/صد مگابیتی است. سرعت فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر 300 مگابیت و سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز برابر 433 مگابیت است. چهار درگاه LAN و یک درگاه USB 2.0 دارد و امکان تعریف شبکه میهمان را دارد. از استانداردهای اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می نماید و مجزه به سه آنتن خارجی است.

لینک خرید از سایت دیجی کالا

5- مودم روتر Linksys X3500

این مودم روتر دو بانده است ولی در سری محصولات AC قرار نمی گیرد و یک مودم روتر سری N محسوب می گردد. یعنی هر دو باند روی استاندارد 802.11n فعال هستند. روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت انتقال اطلاعات 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت وای فای 450 مگابیت و در مجموع 750 مگابیت برای کل دستگاه به ثبت می رسد. این مودم روتر بهترین گزینه برای افرادی است که از دانگل یا دستگاه های مجهز به استاندارد AC استفاده نمی نمایند و روی استاندارد 802.11n می خواهند از هر دو باند رادیویی سود ببرند. این دستگاه یک درگاه DSL، چهار درگاه LAN و یک درگاه USB 2.0 دارد.

لینک خرید از سایت دیجی کالا

به روزرسانی (8 مرداد ماه 98)

خوب قیمت ها در مرداد 98 با زمان نگارش این مقاله قابل مقایسه نیستند. هر مودم روتر قیمتی چند برابر پیدا نموده است و خرید آن از دسترس دورتر به نظر می رسد.

اگر هر کشوری غیر از ایران بود؛ الان این مودم ها از بهترین و سریع ترین رده به مودم روترهای میان رده بازار تبدیل شده و مدل های جدیدتری جای آن ها را گرفته بودند ولی هم گرانی مودم روترها، هم کاهش قدرت خرید مردم و هم مسائل واردات و تحریم ها و عدم فعالیت شرکت ها در بازار باعث شده هنوز مدل های معرفی شده در بالا پس از 2 سال جزو بهترین و قوی ترین مودم روترهای بازار باشند.

البته شاهد ورود مدل های جدیدتری مانند تی پی لینک آرچر D7 با قیمت حدود 2 میلیون تومان، ایسوس DSL-AC52U با قیمت 1 میلیون و 400 هزار تومان، باز هم تی پی لینک VR400 با قیمت 1 میلیون و 200 هزار تومان هستیم.

مودم روترهای بسیار قدرتمندتری در ایران عرضه شدند ولی این روزها شرکت های موجودی ندارند یا اینکه فروش آن ها به صرفه نیست!

به روزرسانی (3 تیر ماه 99)

از ابتدای سال 99، ورود مودم به بازار ایران ممنوع شده است. به همین دلیل، اکنون بازار مودم به شدت به هم ریخته و همه شرکت های فروشنده مودم با انبارهای خالی روبرو هستند و سیل متقاضیانی که مودم های سریع و قوی احتیاج دارند.

قیمت مودم سر به فلک کشیده است و مودم های 200 الی 300 هزار تومانی به بالای یک میلیون تومان رسیدند. مودم های رده متوسط بازار که تا سال گذشته حول و حوش قیمتی 1 میلیون تومان بودند؛ اکنون بالای 2 میلیون تومان هستند.

در این شرایط، هر فروشنده ای که هنوز در انبار مودم دارد؛ به هر قیمتی که دوست داشته باشد آن ها را می فروشد.

می گردد گفت در دوران بازگشت به مودم های تک بانده سری N هستیم و در بازار خبری از مودم های دو بانده نسل جدید وای فای 5 نیست؛ چه برسد به روترهای تازه عرضه شده در سال 2019 و 2020 وای فای 6!

به روزرسانی (8 بهمن ماه 99)

اگر یک مودم روتر +ADSL2 خوب می خواهید که در آینده از اینترنت VDSL هم پشتیبانی کند و البته وای فای دو بانده قوی هم داشته باشد؛ پیشنهاد خرید ما مودم تی پی لینک آرچر وی آر 400 است.

در حال حاضر، مودم TP-LINK AC1200 Archer VR400 یکی از رده بالاترین مودم های موجود در بازار ایران با قیمت مناسب در حدود 2.200 میلیون تومان است.

ما مودم تی پی لینک VR400 را به طور مفصل آنالیز کردیم و یک ماه همه نقاط قوت و ضعف آن را زیرنظر داشتیم. با مطالعه آنالیز مفصل زیر می توانید با این مودم روتر بیشتر آشنا شوید:

آنالیز اختصاصی مودم VDSL تی پی لینک VR400

مودم تی پی لینک VR400 از بعضی مودم های معرفی شده در بالا مانند مودم دی لینک DSL-2877AL یا لینک سیس X3500 بسیار بهتر است.

شرکت ایسوس به تازگی کامپیوترهای کوچک سری PB61V را معرفی نموده است که از سخت افزاری قدرتمند با طراحی جمع و جور برخوردار هستند. این سری…

به روزرسانی: 7 مرداد ماه 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی…

این روزها تحصیل دانش آموزان و دانشجویان با اینترنت گره خورده است. اگر اینترنت قطع باشد یا اصلا اینترنتی در کار نباشد؛ اگر اینترنت دائم قطع…

تی پی لینک در نمایشگاه IFA سال جاری، علاوه بر اینکه از یک محصول چندگانه انقلابی به نام Deco X80-5G رونمایی کرد که یک مودم 5G، روتر وای فای…

این روزها همه ما درگیر آموزش مجازی، تماس تصویری و جلسات ویدئویی راه دور شدیم. مدارس و دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید بازگشایی شدند و…

این مطلب در تاریخ 7 مرداد 99 به روزرسانی شد در حالی شاهد ارایه سرویس های اینترنت VDSL از سوی مخابرات و شاتل هستیم که در بازار…

با افتتاح رسمی اولین سایت 5G در ایران توسط ایرانسل، حالا یک سوال بسیار جدی در میان کاربران مطرح است: چه مودم 5G یا هات اسپات…

به روزرسانی تیرماه 99 هنگامی که این مطلب نوشته شد؛ مودم تی پی لینک Archer VR400 یک میان رده با سرعت متوسط 1200 مگابیت محسوب می شد ولی به تدریج…

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1266

به "5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید