7 برند پیروز پوشاک ورزشی که جهان را تصرف نموده اند

به گزارش تور اروپا ارزان، لباس ورزشی در چند سال اخیر کاربرد جدیدی پیدا نموده و دیگر تنها در زمین و سالن های ورزش بر تن افراد دیده نمی گردد. امروزه بسیاری از افراد و به خصوص آقایان، از پوشاک ورزشی در استایل روزانه و حتی کاری خود استفاده می نمایند و هویت لباس ورزشی را دچار تغییر و تحول نموده اند. در بسیاری از دیدار های کاری، آیتم هایی مثل کتانی و هودی بر تن اشخاص دیده می شوند و راحتی به اصل اول خوش تیپی تبدیل شده است.

7 برند پیروز پوشاک ورزشی که جهان را تصرف نموده اند

برای موفقیت در صنعت پوشاک ورزشی، عوامل بسیاری تأثیرگذارند؛ عواملی همانند کیفیت، دوام، راحتی و قیمت. جدای از این فاکتورهای همیشگی، امروزه انتخاب سفیر برند و همکاری با ورزشکاران و برندهای فشن هم به محبوبیت برندهای لباس ورزشی می افزاید.

در ادامه این مطلب از مجله دیجی استایل، نگاهی می کنیم به بهترین برندهای لباس ورزشی و علل موفقیت آن ها.

1. نایک

بدون شک در دنیای محصولات ورزشی، برندی شناخته شده تر از نایک به یادمان نمی آید. نایک به اسم یکی از عظیم ترین فراورینماینده های پوشاک و کفش ورزشی به تعداد می رود که این موضوع را مدیون سال ها بازاریابی هوشمندانه، طراحی فوق العاده و نوآوری های متعدد است.

برند نایک یکی از بهترین نمونه های برندینگ در دنیای بیزینس هم به تعداد می رود و در طی سالیان هویتی را برای خود ساخته است که باعث جذب وفاداری مشتریان بسیاری شده است. یکی از شعارهای این برند ورزش برای همه است و اقدامات نایک در این راستا توانسته افراد بسیاری را با علایق و سنین مختلف به خود علاقه مند کند.

نایک تا به حال طراحی بعضی از مشهورترین کتانی های طول تاریخ را به عهده داشته و با کتانی هایی مثل ایر جردن و ایر مکس، تا همیشه نام خود را در تاریخ کتانی ثبت نموده است. تأثیر کتانی های نایک در فرهنگ هیپ-هاپ، پایکوبی و فشن خیابانی هم مشاهده می شوند که همگی قدرت این برند را ثابت می نمایند.

2. آدیداس

نام دیگری که همیشه در دنیای پوشاک ورزشی به گوش می خورد و رقابتی همیشگی با نایک داشته، آدیداس است. برند آلمانی آدیداس از سال 1949 تا به حال نوآوری های بسیاری در زمینه پوشاک ورزشی داشته و با تکنولوژی ها و مواد تازه در راه پایداری قدم گذاشته است.

اگر بخواهیم به تأثیر برندهای پوشاک ورزشی در فرهنگ موسیقی نگاه کنیم، آدیداس برندی است که در صدر جدول قرار می گیرد. همکاری آدیداس با خواننده ها، گروه های موسیقی و برندهای فشن لاکچری، در موفقیتش میان اهالی صنعت موسیقی بی دلیل نبوده است. محصولات آدیداس در دسته فشن خیابانی هم قرار می گیرند و جدای از ورزش، در استایل روزمره و خیابانی هم جای دارند.

بسیاری از کتانی های آدیداس مثل استن اسمیت و سوپراستار، از محبوب ترین کتانی های تاریخ به حساب می آیند و در میان سلبریتی ها هم محبوبیت خاصی دارند. خط فراوری های مختلف آدیداس هم از جمله اوریجینالز، پرفورمنس و نئو، به جذب مخاطب از شاخه های مختلف یاری نموده اند.

3. پوما

اختلاف خانوادگی میان دو برادر، باعث شد که دو برند پوما و آدیداس شکل بگیرند. آدولف و رودولف داسلر به همراه هم برندی را راه اندازی کردند که در نهایت به خاطر اختلافات به دو بخش تقسیم شد. با این که آدیداس به مراتب از پوما به موفقیت بیشتری دست یافته است، پوما هم با استایل وینتیج خود توانسته صندلی ویژه ای را در صنعت پوشاک ورزشی کسب کند.

برند پوما در چند سال اخیر تمرکز خود را روی کتانی های مجذوب کننده گذاشته و با همکاری با ریحانا و برند فنتی، نسل جوان را به دسته مشتریان خود بازگردانده است. کتانی های لژدار پوما که با همکاری ریحانا طراحی شده بودند، به یکی از محبوب ترین کتانی های چند سال اخیر تبدیل شدند و در استایل های خیابانی هفته های فشن دیده شدند.

پوما با محصولاتش ورزش های بسیاری را پوشش می دهد و می توان برای ورزش هایی همانند گلف، بسکتبال، فوتبال، یوگا و ورزش های موتوری سراغ این برند آلمانی رفت.

4. نیوبالانس

اگر بخواهیم یک کمپانی را با کفش رانینگ معرفی کنیم، نیوبالانس از بقیه رقبا پیشی می گیرد. این برند از سال 1906 در بوستون آغاز به کار کرد و از همان سال تا الان در میان بهترین های صنعت پوشاک ورزشی به جای مانده است. تمرکز نیوبالانس کفش و لباس رانینگ است اما محصولاتی از دسته های دیگر هم می توان در این برند پیدا کرد.

تنیس، بسکتبال، گلف، کریکت و اسکیت بورد از جمله ورزش هایی هستند که محصولات مرتبط شان در نیو بالانس قابل خریداری است. محصولات نیوبالانس برای زنان، مردان و بچه ها ارائه می شوند و در دو کشور آمریکا و انگلیس فراوری می شوند.

نیوبالانس محصولاتی فراوری می نماید که در عین زیبایی، عملکرد بسیار خوبی دارند و به همین دلیل میان ورزشکاران حرفه ای و غیرحرفه ای محبوبیت بسیاری دارد. پایداری و حفاظت از محیط زیست هم در هویت نیوبالانس حضور دارد و این برند همیشه در کوشش است تا از ضرر خود به محیط زیست بکاهد.

5. آندر آرمور

داستان برند آندر آرمور در سال 1995 و با فراوری تیشرتی نوآورانه آغاز شد. بنیان گذار این برند در پی پارچه ای بود که بتواند در گرم ترین شرایط آب و هوایی هم بهترین عملکرد را داشته باشد. پس از پیدا کردن پارچه مورد نظر و تایید اون به وسیله بازیکنان فوتبال آمریکایی، آندر آرمور آغاز به فراوری گسترده کرد و به سرعت در میان ورزشکاران به محبوبیت رسید.

آندر آرمور امروزه به اسم برندی شناخته می گردد که محصولاتش به عملکرد ورزشکاران در شرایط سخت آب و هوایی یاری می نمایند. از جمله قابلیت های محصولات این برند سریع تر خشک شدن عرق، سبک بودن پارچه و در عین حال ضد آب بودن و بعلاوه افزایش گردش خون است.

آندر آرمور سال های بسیاری در رده برندهایی همانند نایک قرار می گرفت و با بهترین برندهای لباس ورزشی رقابت می کرد، اما در دو سال اخیر و به دلیل بحران کرونا، با مسائل اقتصادی روبرو شده و کمی از رقبای خود عقب افتاده است.

6. لولولمون

برند لولولمون کار خودش را در سال 1998 و با پوشاک مخصوص ورزش یوگا آغاز کرد. آرامش و تأثیرات جوان بخش این ورزش در هویت لولولمون جای گرفتند و این برند کلاس های رایگان یوگا را به صورت آنلاین و حضوری هم در اختیار مشتریانش قرار می دهد. در مرور زمان، لولولمون دست به فراوری محصولات رانینگ، دوچرخه سواری و بدن سازی هم زده و دسته محصولاتش را توسعه داده است. از جمله محصولات این برند می توان به نیم تنه های ورزشی، تیشرت، شلوارک و مایو اشاره نمود.

لولولمون در چند سال اخیر به دلیل توجهش به برابری نژادی و جنسیتی، به محبوبیت بسیاری میان جوانان دست یافته و توانسته در دوران بحران کرونا از رقبای خود پیشی بگیرد. لولولمون با ارائه سایز های عظیم و استفاده از مدل هایی با تنوع سایز و نژادی به این محبوبیت دست یافته است.

7. ریباک

برند ریباک که بخشی از کمپانی آدیداس است، از سال 1958 آغاز به فراوری کتانی و لباس های ورزشی کرد، اما در دهه 80 میلادی بود که با طراحی اولین کتانی مخصوص زنان، توانست به معروفیت برسد. ریباک از آن موقع تا به حال به اسم یکی از بهترین برندهای پوشاک ورزشی شناخته می گردد و استایل رترو و وینتیج آن باعث جذب مخاطبان بسیاری شده است.

کفش ها، محصولات اصلی برند ریباک هستند، اما لباس های با کیفیت ریباک هم فروش خوبی دارند. ریباک با همکاری با برندها و اشخاص مشهوری همانند مزون مارجلا و کاردی بی، همیشه در کوشش است تا در یادها بماند. گرچه با همه این ها، ریباک در سال 2020 به ورشکستگی نزدیک شد و گروه آدیداس خاطرنشان کرد که میخواهد این برند را برای فروش بگذارد.

از کدام برند لباس ورزشی بخریم؟

با آنالیز تمام این برندها، شاید همچنان این سوال باقی بماند که کدام برند ورزشی برای ما مناسب است؟ در خرید پوشاک ورزشی عوامل بسیاری همانند طراحی، سایز مناسب، عملکرد در آب و هوای مختلف و… تأثیر دارند که هر شخص باید با توجه با اولویت خود، برند مناسب با این عوامل را انتخاب کند. قاعدتا اگر طراحی و زیبایی برای شخص در اولویت واقع شده است، برندهایی همانند نایک و آدیداس مناسب او هستند و اگر در پی تنوع سایزی است، بهتر است سراغ لولولمون برود. پس پیش از انتخاب برند، عوامل حائز اهمیت در پوشاک ورزشی برای خود را پیدا کنید و با توجه به آن ها خرید کنید.

منابع: The Trend Spotter, FashionBeans

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1545

به "7 برند پیروز پوشاک ورزشی که جهان را تصرف نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 برند پیروز پوشاک ورزشی که جهان را تصرف نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید