آشنایی با فواید ترکیب شیر و عسل

به گزارش تور اروپا ارزان، مدتهای مدیدی است که از عسل به عنوان درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می گردد. عسل خواص آنتی اکسیدانی، ضدباکتری، ضد التهابی ضد قارچ دارد. آرامبخش است و به کاهش مسائل تنفسی یاری می نماید.

آشنایی با فواید ترکیب شیر و عسل

به گزارش خبرنگاران، در عین حال، شیر میان سایر نوشیدنی ها حاوی ویتامین های ب کمپلکس، ویتامین آ و دی و مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین حیوانی و اسید لاکتیک است. ترکیب شیر به همراه عسل خواص باورنکردنی برای ارتقای سطح سلامت دارد:

محافظت از پوست: ترکیب شیر و عسل دارای خواص ضد میکروبی و پاک نماینده است. بسیاری از محصولات زیبایی حاصل این ترکیب هستند. مصرف این نوشیدنی به شفافیت پوست یاری می نماید و درمانی موثر برای سلولیت است.

هضم موثر غذا: عسل دارای خواص پره بیوتیک است و از رشد باکتری های مفید در سیستم گوارش حمایت می نماید. باکتری های مفید روده به سیستم هضم و جذب موثر مواد غذایی یاری می نمایند و حتی روی عملکرد موثر مغز نیز تاثیر دارند. پره بیوتیک ها در شیر نیز یافت می شوند و کاهنده یبوست، گرفتگی عضلات، و باکتری های مضر بدن هستند.

افزایش مقاومت: خوردن شیر به همراه عسل به طور روزانه، باعث افزایش مقاومت بدن شما می گردد. شیر دارای پروتئین و عسل حاوی کربوهیدرات است. هر دوی این عناصر برای تحریک متابولیسم شما ضروری هستند.

حفظ سلامت استخوان ها: نوشیدن شیر به همراه عسل، باعث جذب بیشتر کلسیم در بدن شده و همین امر از بروز بیماری هایی مانند پوکی استخوان و التهاب مفاصل پیشگیری می نماید.

مبارزه با بی خوابی: خوردن شیر گرم همراه با عسل قبل از خواب شبانه، یکی از شناخته شده ترین روش ها برای مبارزه با بی خوابی است. هر کدام از این مواد به تنهایی با بی خوابی مبارزه می نمایند ولی تاثیر ترکیبی آنها خواص چند برابر دارد. عسل تنها ماده شیرین است که به شما اجازه می دهد کنترل بیشتری روی انسولین فراوریی بدن داشته باشید. این فرایند باعث می گردد مغز شما تریپتوفان بیشتری فراوری کند. این ماده شیمیایی سپس به سروتونین تبدیل می گردد؛ هورمونی که به بهبود خواب یاری می نماید. شیر گرم همچنین ناراحتی معده را کاهش می دهد و به بهبود خواب یاری می نماید.

مبارزه با پیری زودرس: آنتی اکسیدان های موجود در ترکیب شیر و عسل به مبارزه با رادیکال های آزاد بدن می رود. رادیکال های آزاد تاثیرات مخربی روی همه سیستم های بدن دارند؛ به پوست آسیب می رسانند و منجر به لکه های پوستی می شوند. ترکیب شیر و عسل، فعالیت رادیکال های آزاد در بدن را خنثی می نماید.

مبارزه با باکتری ها: شیر و عسل تاثیرات بسیار مثبتی در مبارزه با بعضی از باکتری ها دارد، کاهنده علائم سرماخوردگی و سرفه است و به سیستم تنفسی شما یاری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1205

به "آشنایی با فواید ترکیب شیر و عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فواید ترکیب شیر و عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید