احتمال لغو اعزام نظامیان ترکیه ای به لیبی

به گزارش تور اروپا ارزان، معاون رئیس جمهور ترکیه از احتمال لغو تصمیم این کشور برای اعزام نیروی نظامی به لیبی، در صورت کاهش درگیری ها اطلاع داد.

احتمال لغو اعزام نظامیان ترکیه ای به لیبی

از سفر با تور استانبول تعطیلات خرداد لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فؤاد اُکتای معاون ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت در صورت کمتر شدن شدت درگیری ها در لیبی، احتمال لغو تصمیم اعزام نظامی به این کشور وجود دارد.

به نوشته روزنامه ینی شفق اُکتای در این باره شرح داد اگر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به سرکردگی خلیفه حفتر حملات خود را به دولت وفاق ملی این کشور مستقر در طرابلس متوقف نموده و عقب نشینی نمایند، ترکیه نیز اعزام نظامی به لیبی را متوقف می نماید.

وی با اشاره به ارسال لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی به مجلس ترکیه، گفت: بعد از اینکه مجلس این لایحه را تصویب کند... ممکن است با موضع متفاوتی روبرو شویم و آنها (نیروهای حفتر) بگویند خب، ما حمله را متوقف نموده و عقب نشینی می کنیم. بعد از آن، چرا ما باید به آنجا برویم.

معاون رئیس جمهور ترکیه همچنین اضافه کرد که دولت آنکارا امید دارد تصویب لایحه اعزام نیروی نظامی به لیبی در مجلس، پیامی بازدارنده به طرف های درگیر در این کشور ارسال کند.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه قرار گرفته است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می گردد. نیروهای شرق لیبی از ماه ها پیش تحت فرماندهی حفتر، در کوشش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآورند. فایز سراج نخست وزیر دولت طرابلس می گوید برای دفاع از شهر چاره ای ندارد جز آنکه از ترکیه یاری بگیرد.

خبرگزاری رویترز نیز بامداد سه شنبه به نقل از منابعی در دولت ترکیه و گروهک موسوم به ارتش آزاد سوریه گزارش داد ترکیه میخواهد با اعزام عناصر مسلح در سوریه به لیبی، از تجربه جنگی آنها در حمایت از طرابلس استفاده کند. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 469

به "احتمال لغو اعزام نظامیان ترکیه ای به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال لغو اعزام نظامیان ترکیه ای به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید