امریکا آماده تحریم SMIC و ده ها شرکت چینی دیگر

به گزارش تور اروپا ارزان، امریکا آماده تحریم شرکت نیمه رسانای SMIC و ده ها شرکت چینی دیگر می گردد.

امریکا آماده تحریم SMIC و ده ها شرکت چینی دیگر

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در پی انتشار این خبر که به نقل از منابع مطلع بود، ارزش سهام شرکت SMIC که عظیمترین تراشه ساز چین است، در معاملات بعدازظهر آدینه هنگ کنگ 4.3 درصد سقوط کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قرار است حدود 80 شرکت و مجموعه مرتبط با آنها را به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا اضافه کند. این شرکتها به شرکتهایی نظیر هواوی در این لیست خواهند پیوست که دسترسی آنها به فناوری آمریکایی را محدود می نماید.

شرکتهایی نظیر هواوی و SMIC در میانه وخامت روابط میان دو اقتصاد عظیم دنیا بر سر مسائل مختلف از تجارت گرفته تا شیوع ویروس کرونا گرفتار شده اند. انتظار می رود ترامپ پیش از این که جو بایدن قدرت را تحویل بگیرد، تحریمهای بیشتری علیه شرکتهای عظیم چینی وضع کند.

شرکت SMIC که در شانگهای مستقر است، در قلب کوشش چین برای ساخت یک صنعت نیمه رسانا در سطح دنیای و کاهش وابستگی به فناوری آمریکایی واقع شده است.

واشنگتن به نوبه خود کوشش چین را تهدیدی ژئوپلیتیکی قلمداد می نماید. اضافه شدن شرکتهای چینی به لیست سیاه آمریکا با محروم کردن آنها از فناوری مورد نیازشان، بلندپروازیهای بلندمدتشان را تهدید می نماید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین در واکنش به سرکوبی آمریکا میخواهد در برنامه پنج ساله بعدی خود حمایت گسترده ای از نسل سوم نیمه رساناها فراهم کند تا خودکفایی داخلی در فراوری تراشه ها را افزایش دهد.

انتظار می رود شرکت SMIC که مورد حمایت صندوق سرمایه گذاری صنعت مدار یکپارچه چین، صندوق سرمایه GIC سنگاپور و سازمان سرمایه گذاری ابوظبی واقع شده است، نقش مرکزی را در این اقدامات ایفا نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1191

به "امریکا آماده تحریم SMIC و ده ها شرکت چینی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امریکا آماده تحریم SMIC و ده ها شرکت چینی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید