ایران و پاکستان برای انتها دادن به مبادلات دلاری توافق کردند

به گزارش تور اروپا ارزان، ایران و پاکستان توافق کردند به نقش دلار در مبادلاتشان انتها دهند و حساب های بانکی 2 کشور نیز به ارزهای ملی آنان گشایش می یابد.

ایران و پاکستان برای انتها دادن به مبادلات دلاری توافق کردند

ایران و پاکستان به منظور ایجاد تراکنش های تجاری دوجانبه و خاتمه دادن به حساب دلاری برای تسویه اعتبارات اسنادی، یادداشت تفاهمی امضا کردند تا کانال هایی برای این منظور در بانک های مرکزیشان گشایش یابد. این توافق با هدف از بین بردن موانع تجاری میان دو کشور به امضا رسیده است.

منابع مطلع در وزارت بازرگانی پاکستان گفتند:

علی رغم رفع تحریم های ایران، این کشور هنوز از آمریکا اجازه نیافته است از حساب دلاری برای تسویه ال سی ها برای مبادلات بین المللی استفاده کند.

وی اضافه کرد که به منظور پیشگیری از چنین دشواری هایی، پاکستان و ایران توافق کردند تا به نقش دلار در مبادلاتشان خاتمه دهند. حساب های بانکی (دو کشور) به ارزهای ملی شان گشایش می یابد.

وزارت بازرگانی پاکستان با سفیر ایران در این کشور این یادداشت تفاهم را به امضا رساندند. با این حال، یکی از مقامات پاکستانی بیان نمود که بعلاوه بندی در این سازوکار وجود دارد که اجازه می دهد که یک فرد از حساب دلاری در آینده استفاده کند و به محض برداشته شدن تحریم های آمریکا بر مبادلات ایران، هر تاجری می تواند از این گزینه استفاده کند.

پس از لغو تحریم ها علیه ایران، نبود کانال بانکی میان ایران و پاکستان یک مانع کلیدی در سازوکار پرداختی برای تجارت دوجانبه میان دو کشور بوده است.

مقامات وزارت بازرگانی پاکستان اضافه کردند که این یادداشت تفاهم به جامعه تجاری دو کشور یاری خواهد نمود تا نگرانی های اساسی در رابطه با نبود مکانیزم پرداخت رسمی رفع کند و در نهایت تجارت دوجانبه را تقویت خواهد نمود.

منبع: کجارو / farsnews.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1756

به "ایران و پاکستان برای انتها دادن به مبادلات دلاری توافق کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایران و پاکستان برای انتها دادن به مبادلات دلاری توافق کردند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و پاکستان برای انتها دادن به مبادلات دلاری توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید