تور ارزان اروپا: بومی سازی انواع یاتاقان با 20 درصد قیمت نمونه اروپایی، استفاده در تجهیزات دوار صنایع بزرگ کشور

به گزارش تور اروپا ارزان، یاتاقان یکی از صدها قطعه ای که در ساخت ماشین آلات و ابزار صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و حال شرکتی دانش بنیان توانسته است این قطعات را بسازد.

تور ارزان اروپا: بومی سازی انواع یاتاقان با 20 درصد قیمت نمونه اروپایی، استفاده در تجهیزات دوار صنایع بزرگ کشور

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد تبدلات رئیس هیات مدیره شرکت سازه های یاتاقان شهریار از فراوری و برطرف احتیاج انواع یاتاقان های سبک و سنگین لغزشی با پوشش بابیت گفت و ادامه داد: در هر وسیله ای که قابلیت حرکت و چرخش دارد، یاتاقان نقش آفرینی می نماید. قطعه ای که ساخت آن، متناسب با نوع احتیاج، از فناوری خاص خود برخوردار است.

فعالان فناور این شرکت با استفاده از ماشین های کنترل اتوماتیک می توانند قطعات را با دقت بسیار بالا بسازند؛ اما مهم ترین محصول دانش بنیان سازه های یاتاقان شهریار، ساخت و بازسازی انواع یاتاقان با ساختار بابیت و سیل های پالایشگاهی، نیروگاهی و سایر صنایع است.

مزیت فراوری و بازسازی یاتاقان با ساختار بابیت

هرکجا که سامانه ای دوار فعالیت می نماید، بابیت نیز به عنوان آلیاژی فداشونده، حضوری فعال دارد؛ روش های رایجی برای ریخته گری یاتاقان وجود دارد؛ اما این شرکت دانش بنیان از روش و ساختار بابیت با پایه قلع بهره جسته است. روشی که نوآورانه بوده و مزایای بسیاری دارد.

یاتاقان های بابیتی به عنوان تکیه گاه اصلی شفت و اجزای متصل به آن از جمله اجزای مهم در پمپ ها، کمپرسورها، ژنراتورها و توربین ها به کار می رود؛ این آلیاژ در صنایع مکانیک و داخل هر نوع تجهیزات دوار کاربرد دارد و به صورت ساده زیر دو سر هر شفت و محوری برای چرخ و فراوری انرژی استفاده می گردد.

استفاده در تجهیزات دوار صنایع بزرگ کشور

در یک نمونه از دستاوردها، فعالان شرکت سازه های یاتاقان شهریار توانستند یاتاقان توربین یکی از بزرگ ترین شرکت های نیروگاهی کشور را فراوری نمایند. قطعه ای که تا پیش از آن، از جهت واردات و با هزینه های ارزی هنگفت تامین می شد.این یاتاقان در نیروگاه های متعددی کاربرد دارد و قادر است سالانه میلیون ها دلار از خروج ارز از اقتصاد کشور پیشگیری کند.

اکنون احتیاجی به واردات یاتاقان صنعتی نیست

قیمت تمام شده محصول ایران ساخت، 20 درصد قیمت اروپایی است و با فعالیت این شرکت دانش بینان، عملاً واردات این قطعه به طور کلی قطع شده است و با تکیه بر توان فراوری داخلی تأمین می گردد.

به گفته این فعال فناور، نیروگاه ها، پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، کارخانه های سیمان مس و فولاد مشتریان بالقوه این دست محصولات ایران ساخت هستند و تا به امروز 60 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی در این شرکت شده است. به همین اندازه نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت سازه های یاتاقان شهریار، بعلاوه برترین عامل یاری نماینده برای رونق فراوری، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران ساخت را بحث بازسازی ناوگان ماشین آلات ایران مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1674

به "تور ارزان اروپا: بومی سازی انواع یاتاقان با 20 درصد قیمت نمونه اروپایی، استفاده در تجهیزات دوار صنایع بزرگ کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: بومی سازی انواع یاتاقان با 20 درصد قیمت نمونه اروپایی، استفاده در تجهیزات دوار صنایع بزرگ کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید