تابش: حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است

به گزارش تور اروپا ارزان، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر اساس آنالیز های اجرا شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون 20 درصد و برای سایر لوازم خانگی 25 درصد مشخص شده است.

تابش: حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عباس تابش امروز در نشست خبری در سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزیت های سامانه جامع انبار ها گفت: در بررسی های صورت گرفته از سامانه جامع انبار ها رشد بازرسی ها را در سال 98 نسبت به 97 داریم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان با اشاره به سامانه گارانتی بیان داشت: این سامانه دو هفته آینده رونمایی خواهد شد که نقش قابل توجهی در کنترل بازار کالا های مصرفی و با دوام خواهد داشت.

تابش با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس این مصوبه ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 الزامی است و هر ذینفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن فراوری داخل و ... و فارغ از نوع بزند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه 124 ثبت کند.

وی در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی بیان داشت: براساس بررسی های صورت گرفته در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون 20 درصد و برای سایر لوازم خانگی 25 درصد مشخص شده است.

* فاصله 10 درصد قیمت کارخانه و بازار خودرو نهایی نشده است

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و فراوری کنندگان در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه قرار بود که قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود باشد، اما این موضوع اجرا نمی گردد گفت: پیشنهاد سازمان حمایت در خصوص قیمت خودرو این بود که 10 درصد بالاتر از قیمت مصوب خودرو به عنوان منشاء تعزیر در نظر گرفته گردد که این موضوع به کمیته های مربوطه ارسال شده و در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه، اما دیدگاه های متفاوتی در این باره وجود دارد، گفت: بعضی معتقدند که قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد بنابراین قیمت های بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد.

تابش گفت:، اما سازمان حمایت در این خصوص معتقد است که باید سقف قیمت در بازار مشخص گردد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان بیان داشت: موضوع مذکور پس از نهایی شدن در کمیته های مذکور به ستاد تنظیم بازار ارسال و تصمیم نهایی در آنجا اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر جمع بندی در خصوص قیمت خودرو بر این اساس است که قیمت خودرو توسط شورای رقابت اعلام گردد و لذا بررسی قیمتی و اعلاام قیمت نهایی خودرو ها باید توسط این شورا بررسی و اعلام گردد.

* 5 قلم کالا در اولویت بازرسی ها

تابش از بازرسی 5 قلم کالا از جمله برنج، شکر، لاستیک، خودرو، نهاده های به عنوان اولویت های بازرسی هفته جاری و هفته آینده سازمان حمایت خبرداد.

وی بیان داشت: اقلام مذکور علاوه بر 100 قلم کالایی است که هر روز توسط بازرسان این سازمان مورد بازرسی قرار می گیرد.

تابش گفت: در حوزه برخوردی از ابتدای امسال 240 فقره پرونده توسط سازمان حمایت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده که حدود دو برابر آمار سال گذشته است.

وی بیان داشت: در سال 97 نیز تعداد 994 پرونده قیمتی در سازمان حمایت بررسی شد که نسبت به سال 98 رشد با رشد 98 درصدی به هزار و 946 پرونده رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 858

به "تابش: حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابش: حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید