ترمیم خراشیدگی پارکت برای خراش های عمیق و سطحی امکان پذیر است؟

به گزارش تور اروپا ارزان، خراشیدگی، تاحدودی جلوه و ظاهر پارکت را تحت تاثیر قرار می دهد و اغلب به موضوعی حساس برانگیز برای افراد تبدیل می شود. با این وجود وقتی این مشکل به وجود می آید، ممکن است به این فکر کنید که چطور می توانید خراشیدگی پارکت را ترمیم کنید.

ترمیم خراشیدگی پارکت برای خراش های عمیق و سطحی امکان پذیر است؟

عمدتاً کفپوش های چوبی استفاده شده برای مکان های مسکونی یا اداری، اغلب به روش های مشخصی خراشیده می شوند. علائم ممکن است ناشی از کشیدن پنجه حیوانات، حرکت دادن مبلمان و سایر موارد باشد. ترمیم خراشیدگی پارکت، گزینه ای ساده تر و کم هزینه تر از برداشتن کلی پارکت است! به علاوه این امر به حفظ سلامت کفپوش های چوبی برای سال های آینده نیز کمک خواهد کرد. برای اینکه بدانید چگونه باید خراشیدگی پارکت را ترمیم کنید با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

ترمیم خراشیدگی پارکت چگونه است؟

نخست ضروری است وسایل مورد نیاز کار را فراهم کنید:

  • سنباده نازک
  • پارچه تمیز
  • پاک کننده پارکت
  • چسب ماژیکی رنگی
  • مایع پُرکننده چوب
  • لکه گیر چوب
  • کاردک بتونه کاری

دستورالعمل های ترمیم خراشیدگی پارکت چوبی

هیچ روش واحدی برای ترمیم کلیه خراش ها در انواع کفپوش های چوبی وجود ندارد. در عوض، ابتدا باید نوع خراش های مورد نظر خود را ارزیابی کنید. خراش ها عمدتاً سطحی و عمقی هستند که هر کدام روش به خصوصی برای ترمیم را شامل می شوند. تعمیرات ساده با استفاده از سنباده عمیق، شامل یک ابزار انتخابی از روش هایی است که خراشیدگی با استفاده از سنباده محو می کند و سپس با رنگ کاری انجام می شود تا تضادی بین خراش و بقیه جاهای پارکت، وجود نداشته باشد.

چه زمانی به متخصصین کفسابی ساختمان نیاز داریم؟

هنگام خرید چسب ماژیکی رنگی، چسب مبتنی بر رزین را انتخاب کنید، که مخصوص پارکت شما باشد، نه چسب های ماژیکی مومی که به آن مداد رنگی بومی گفته می شوند و اغلب برای مبلمان مناسب هستند. از استفاده سیم های فلزی آغشته به صابون، جهت جلا دادن پارکت ها جداً خودداری کنید.

پارکت و میزان خراش را ارزیابی کنید

کفپوش چوبی ساخته شده در محل، تعمیر آسان تری نسبت به کفپوش های آماده و ساخته شده با چوب سخت دارند. روکش محافظ این پارکت، به راحتی سنباده زده می شود. لایه های این روکش چوبی متشکل از اورتان و اکسید آلومینیوم، پوسته سختی را ایجاد می کنند، که می تواند تلاش برای سنباده زدن را با شکست روبرو کند. خراش هایی که به طور موازی روی پارکت ایجاد می شوند، می توانند به طور مؤثرتری نسبت به خراش های متقاطع روی آن اجرا شوند.

محل کار را تمیز کنید

قبل از شروع هرگونه تعمیر و ترمیم خراشیدگی پارکت، کف آن و روی سطح خراش ها باید کاملاً تمیز شوند. ابتدا با استفاده از جارو، آهسته گرد و غبار را تا جایی که ممکن است از بین ببرید. در مرحله بعد، از یک محصول تمیز کننده تجاری مناسب برای کفپوش های چوبی خود استفاده کنید.

از موم یا چسب استفاده نکنید، زیرا هدف فقط این است که پارکت را تمیز کرده، نه اینکه آن را آب بندی کنیم! از استفاده محصولات پاک کننده ای که باعث ایجاد درخشندگی می شوند حداً خودداری کنید. برای تمیز کردن کفپوش هایی از جنس چوب سخت، پاک کننده کف اکسیژن را انتخاب کنید.

ترمیم خراشیدگی سطحی پارکت

خراش های سطحی در پارکت های نازک و کم عمق رخ می دهند. این ها انواع خراش هایی هستند که ممکن است در اثر کشیده شدن مبلمان در کف ایجاد شوند. از آنجا که کم عمق هستند، این خراش ها را اغلب می توان با دست سنباده زد، تا عمق آن ها به حداقل برسد، در حالی که با تکنیک های ترکیبی رنگ نیز به طور کامل محو می شوند که به شرح زیر هستند:

  • یک ماژیک مخصوص رنگ کف را انتخاب کنید که شبیه به رنگ پارکت شما باشد.
  • در صورت امکان، ماژیک را برای دقت در انتخاب رنگ دقیق، در یک منطقه غیر قابل مشاهده آزمایش کنید.
  • قلم رنگ کف را به آرامی روی یک ناحیه خراشیده شده بکشید. اگر این روش موفقیت آمیز باشد، این کار را در سایر قسمت های خراشیده شده نیز ادامه دهید.
  • به عنوان استفاده از یک جایگزین طبیعی، برای رنگ کردن خراش های پارکت با رنگی سبک تر، سعی کنید یک گردو خام را درون خراش ها بکشید. بسته به رنگ کفپوش، محلول ساخته شده به نسبت مساوی روغن زیتون و سرکه نیز می تواند مؤثر باشد.
  • اگر نیاز به سنباده دارید، از محصولات مخصوص چوب (کیفیت بالا) شروع کنید. آن را به راحتی بر روی خراش ها مالش دهید، سپس با یک پارچه تمیز سطح را پاک کنید.
  • اگر تعدا خراش ها بی شمار باشند و پوشش کف اطراف خراش هنوز هم در شرایط خوبی نباشد، سعی کنید خراش های چوب را در آن منطقه سنباده بزنید و سپس به سرعت آن را تمیز کنید.

معرفی بهترین مجریان و نصابان کفپوش توسط شرکت کارگشا

ترمیم خراشیدگی عمیق پارکت

خراش های عمیق ایجاد شده در پارکت، نوعی از خراش هایی هستند که در اثر پنجه سگ، کشیدن مبلمان سنگین یا کشیدن وسایل جانبی در کف ایجاد می شوند. اگر خراش های عمیق بی شمار باشند و کفپوشی از جنس چوب سخت داشته باشید، بهترین روش اغلب سنباده زدن کل کف است. برای خراش های موضعی بیشترین روش مورد استفاده، پر کردن و ترکیب آن ها با رنگ متناسب با کف است.

  • با انتخاب دقیق رنگ ها، در یک منطقه غیر قابل مشاهده شروع کنید، تا نزدیک ترین رنگ را تعیین کنید. در صورت لزوم، برای رسیدن به رنگ مناسب می توان چندین رنگ کف را با هم مخلوط کرد.
  • اگر شکاف حداکثر یک سانتی متر عمق داشته باشد، با ماژیک های رنگ رزین، کف را رنگی کنید.
  • هنگام استفاده از ماژیک های رنگی، مراقب باشید که تنها قسمت ترک خورده و خراشیده شده را رنگ کنید.
  • سطح بتونه کاری شده مرطوب را صاف کنید.
  • بگذارید بتونه حداقل دو ساعت خشک شود.
  • برای ترک های عمیق تر یا گسترده تر، بتونه مخصوص چوب را با هم مخلوط کنید. برخی از بتونه های مخصوص چوب، نیاز دارند که در انتها یک سفت کننده به آن ها اضافه شود.
  • بتونه چوب را به دقت داخل شکاف فشار دهید.
  • در حالی که بتونه چوب هنوز مرطوب است، اضافه های آن را از بین ببرید.
  • بعد از خشک شدن بتونه چوب، آن را با دست سنباده بزنید. از سنباده زدن اطراف ناحیه اطراف خراش، خودداری کنید.

کلام آخر

ترمیم خراشیدگی پارکت فرآیندی ساده است که نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. تنها کافی است برخی از وسایل و تجهیزات لازم را تهیه کنید و اقدامات مورد نظر را مو به مو اجرا کنید. به هر روی، سعی کنید همیشه مراقب پارکت منزل خود باشید، از تکان دادن مبلمان و هر نوع شرایطی که به خراشیدگی می انجامد جلوگیری کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 952

به "ترمیم خراشیدگی پارکت برای خراش های عمیق و سطحی امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم خراشیدگی پارکت برای خراش های عمیق و سطحی امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید