مشخص سقف اجاره بهای 1400 تا دو هفته آینده ، استقبال متقاضیان از ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

به گزارش تور اروپا ارزان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: معین سقف اجاره بهای 1400 در ستاد ملی مقابله با کرونا در حال آنالیز است و تا دو هفته آینده تعیین می گردد.

مشخص سقف اجاره بهای 1400 تا دو هفته آینده ، استقبال متقاضیان از ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در تبادل نظر با خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به آنکه اقدامات موثری در حوزه سامانه املاک و اسکان برای متقاضیان انجام شده است، گفت: با توجه به آنکه بسیاری از متقاضیان در هنگام ثبت نام با مشکلاتی روبرو بودند، ما سعی کردیم با تهیه فیلم های آموزشی و اطلاع رسانی های به موقع و همچنین ایجاد مرکز تلفنی 24 ساعته برای پاسخگویی به سوالات متقاضیان بسیاری از ابهامات در این سامانه را برطرف کنیم.

به گفته این مقام مسئول، همین عوامل سبب افزایش ثبت نام متقاضیان در سامانه املاک و اسکان شده است.

محمود زاده با بیان اینکه از امروز ثبت نام تمامی متقاضیان در سامانه املاک و اسکان شروع می گردد و با توجه به برداشتن محدودیت کد ملی طبیعی است که میزان استقبال متقاضیان در این سامانه افزایش یابد، اظهار کرد: متقاضیان تا 19 خرداد برای ثبت نام در طرح مسکن ملی فرصت دارند و اجرای این طرح با مشارکت عمومی همه خانواده ها باعث بهبود و ایجاد ثبات در بازار مسکن خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اجرای این طرح، واحدهای خالی از سکنه شناسایی و میزان عرضه به بازار مسکن افزایش خواهد یافت، گفت: اجرای این طرح و شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه، باعث بهبود شرایط بازار اجاره هم خواهد شد.

او با اشاره به اینکه افزایش وام ساخت مسکن و تحویل بخشی از واحدهای طرح مسکن ملی از مهم ترین اقدامات دولت در بهبود شرایط بازار مسکن به شمار می رود، اضافه کرد: هدف دولت تامین، عرضه و فراوری واحدهای مسکن است، بنابراین با اجرای این طرح ها سعی خواهیم کرد، بخش مسکن را به سمت آرامش راهنمایی کنیم.

محمودزاده همچنین درباره شرایط بازار اجاره و معین سقف قیمتی اجاره هم گفت: هنوز هیچ سقف قیمتی معین نشده و ما پیشنهادهایی در این خصوص داده ایم و باید این طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا آنالیز و معین گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: ما پیشنهادها و ارزیابی های خود را برای این بازار به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال نموده ایم اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و من تصویب 25 درصدی افزایش سقف اجاره را رد می کنم.

محمود زاده در انتها اظهار کرد: نتیجه نهایی معین سقف اجاره نهایتا تا دو هفته آینده تعیین خواهد شد و در حال حاضر طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مالکان موظف هستند، قراردادهای مستاجران را تمدید نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1413

به "مشخص سقف اجاره بهای 1400 تا دو هفته آینده ، استقبال متقاضیان از ثبت نام در سامانه املاک و اسکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص سقف اجاره بهای 1400 تا دو هفته آینده ، استقبال متقاضیان از ثبت نام در سامانه املاک و اسکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید