تغذیه مناسب برای بیماران قلبی- عروقی

به گزارش تور اروپا ارزان، یک کارشناس تغذیه می گوید: افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی باید مصرف میوه و سبزیجات را به چهار یا پنج وعده در هفته افزایش دهند.

تغذیه مناسب برای بیماران قلبی- عروقی

مریم شیرمستی، درباره تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی، گفت: این افراد به ویژه آنهایی که تازه عمل جراحی قلب داشته اند باید از مصرف غذاهای مصنوعی، قهوه، نوشابه گازدار، آب میوه مصنوعی، سوسیس و کالباس و … خودداری نمایند.

وی مصرف غذاهای پرچرب را نیز برای مبتلایان به بیماری های قلبی مضر دانست و اضافه نمود: این افراد باید از مصرف روغن جامد، پوست مرغ، کره و خامه نیز پرهیز نمایند.

به گفته این کارشناس تغذیه، افرادی که بیماری قلبی دارند باید از روغن هسته انگور و یا روغن زیتون استفاده نمایند و غذاها را به صورت بخارپز و یا کبابی میل نمایند.

شیرمستی با بیان اینکه تغذیه افراد مبتلا به بیمارهای قلبی باید مبتنی بر مصرف ماهی باشد، گفت: این افراد باید دو تا سه وعده در هفته ماهی بخورند.

وی در مورد مصرف میوه و سبزیجات برای مبتلایان به بیماریهای قلبی نیز توضیح داد: توصیه می گردد میوه مورد استفاده این افراد تازه باشد و کمتر از میوه های خشک و یا کمپوت استفاده نمایند.

این کارشناس تغدیه یادآوری کرد: در طب سنتی استفاده از میوه های قرمز و ارغوانی برای بیماران قلبی از جمله شاه توت، انار و سایر میوه های دارای رنگدانه های قرمز مورد تاکید است.

شیرمستی معتقد است: بیماران قلبی باید از سبزیجات تیره از جمله سبزی خوردن بیشتر استفاده نمایند.

سیب، سیر و پیاز نیز از دیگر میوه و سبزیجاتی است که به گفته وی برای مبتلایان به بیماریهای قلبی مفید است.

منبع: ایسنا

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 777

به "تغذیه مناسب برای بیماران قلبی- عروقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه مناسب برای بیماران قلبی- عروقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید