تیر خلاص آمریکا برای نابودی هواوی

به گزارش تور اروپا ارزان، زومیت نوشت: قانون نو ایالات متحده با واردآوردن فشار به متحدان این کشور، می تواند در حکم تیر خلاص برای نابودی کامل هواوی باشد.

تیر خلاص آمریکا برای نابودی هواوی

هواوی، بزرگ ترین تولیدنماینده تجهیزات مخابرانی دنیا، اکنون با چندین تحریم سنگین روبرو است. این محدودیت ها تا همین جای کار نیز برای نابودی هر شرکت دیگری کافی هستند؛ اما غول فناوری چینی همچنان به بقای خود ادامه می دهد. تحریم های اِعمال شده ایالات متحده علیه هواوی ضربه های سنگینی به این شرکت زده؛ اما ظاهراً کار آمریکا با این برند چینی هنوز تمام نشده است.

ایالات متحده در آستانه تصویب قانونی نوی با عنوان قانون مقابله با مخابران نامطمئن در خارج از کشور است. سوزان وایلد، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه را اولین بار در جولای سال گذشته ارائه نموده است. لایحه یادشده به ایالات متحده اجازه می دهد تا با واردکردن فشار به هریک از متحدان خود که از کیت هواوی و ZTE استفاده می نمایند، آن ها را از انجام این کار باز دارد.

سوزان وایلد می افزاید: گزارش ما نشان می دهد هواوی و ZTE چگونه به عنوان ابزارهایی برای حزب کمونیست چین عمل می نمایند. محصولات این دو برند برای نظارت جمعی سوءاستفاده می شوند و در روبرو با این تهدیدها باید کوشش خود را برای حفظ امنیت و منابع ملی افزایش دهیم. ما باید به متحدان خود یاری کنیم تا اقدامات حیاتی را برای حفظ امنیت خود انجام دهند.

ایالات متحده در لایحه نو تأکید می نماید این قانون به منظور حفظ منافع مالی و امنیت ملی در ارائه شده است. هدف از وضع قانون مذکور اطمینان از این موضوع است که کشورهای سراسر دنیا از تجهیزات مخابراتی مطمئن استفاده می نمایند.

براساس گزارش گیزچاینا، لایحه نو ایالات متحده هفته آینده برای قرائت دوم آماده خواهد شد. لازم به ذکر است این اقدام بیشتر جنبه نمایشی دارد؛ زیرا پس از اولین قرائت با اکثریت آراء (361 رأی موافق دربرابر 69 رأی مخالف) تصویب شد. اگر مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را نهایی کند، ایالات متحده درباره تجهیزات مخابراتی استفاده شده در کشورهای متحد خود تغییراتی ایجاد خواهد نمود.

ایالات متحده در لایحه نوش تحریم نوی علیه هواوی معین ننموده است. بعلاوه این قانون توضیحاتی درباره مجازات کشورهایی که از لایحه مذکور پیروی ننمایند، ارائه می دهد. درواقع، طبق قانون نو اگر متحدان آمریکا از دستورالعمل های این کشور پیروی ننمایند، مشمول تحریم هایی خواهند شد.

باتوجه به آنچه گفته شد، به نظر می رسد مجلس نمایندگان آمریکا در کوشش است تا قوانینی را برای کشورهای متحد خود وضع کند؛ اقدامی که به نظر می رسد وظیفه سازمان ملل است نه ایالات متحده.

به وضوح می توان گفت لایحه نو ایالات متحده به نبرد تجاری بین این کشور و چین ارتباط دارد. آمریکا به واردآوردن فشار به متحدان خود مشهور است؛ اما ظاهراً قانون نو گامی بسیار مهم در این زمینه خواهد بود. تحریم های اِعمال شده علیه هواوی تأثیرات بسیار زیادی روی شرکت چینی گذاشته است؛ ولی این برند همچنان کوشش می نماید تا به بقای خود ادامه دهد. به هرحال، اقدام نو آمریکا می تواند در حکم تیر خلاص به هواوی و ZTE باشد و این دو شرکت را به نابودی بکشاند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2034

به "تیر خلاص آمریکا برای نابودی هواوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تیر خلاص آمریکا برای نابودی هواوی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیر خلاص آمریکا برای نابودی هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید