حمایت ویژه استاندار از طراحی و ساخت ربات های مقنی، انتقاد از طرح های پژوهشی صوری

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان ضمن حمایت از طرح پژوهشی طراحی و ساخت ربات برای مرمت، بازسازی و لایروبی قنات ها در این استان، بر ضرورت اجرایی شدن و پیگیری این طرح تحقیقاتی تاکید نمود.

حمایت ویژه استاندار از طراحی و ساخت ربات های مقنی، انتقاد از طرح های پژوهشی صوری

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

علیرضا آشناگر 28دی ماه در شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی این استان ضمن حمایت ویژه از این طرح پژوهشی جهادکشاورزی استان بر لزوم بهره گیری از تیم های مجرب سایر دستگاه های فعال در این حوزه تاکید و اظهار کرد: یکی از مسائل فعلی در این بخش کمبود مقنی برای لایروبی و مرمت قنوات است. ضمن اینکه لایروبی به شیوه سنتی نیز مخاطراتی به همراه داشته و خطرات جانی برای مقنی ها به همراه دارد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در گذشته برای بعضی مقنی ها در لایروبی قنوات افتاده اضافه نمود: متاسفانه خطرات متعددی مقنی ها را در شیوه های قدیمی تهدید می نماید بنابراین طراحی و ساخت رباتی که بتواند در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد، ایده خوبی است و باید از آن حمایت ویژه کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همچنین به بعضی پروژه های تحقیقاتی مرتبط با کویر اشاره نمود و گفت: استان سمنان با وجود اینکه از ظرفیت های متعدد و متنوعی در حوزه کویرنوردی برخوردار است اما تا به امروز کمتر از این ظرفیت خدادادی استفاده نموده است.

وی به فرایند رو به رشد کویرنوردی و علاقه مندی گردشگران به جاذبه های کویر اشاره و توضیح داد: استان سمنان در برنامه های مرتبط با گردشگری کویر، ضعف جدی دارد و باید به منظور رونق بیشتر صنعت گردشگری در این بخش، برنامه ریزی جدی تری گردد.

آشناگر بر لزوم سپردن طرح های پژوهشی به افراد و دستگاه های کارآمد تاکید و گفت: متاسفانه گاه طرح های پژوهشی در استان به افراد و یا نهادهای پژوهشی داده شده که اهلیت لازم را نداشتند و از همین رو بعضی از این طرح ها خروجی لازم را برای استان نداشته است.

وی با بیان اینکه بعضی از طرح های پژوهشی و مطالعاتی اجرا شده خارج از چارچوب های علمی انجام شدند اضافه نمود: شوربختانه گاهی یک سری داده های پراکنده از جاهای مختلف جمع آوری و تحت عنوان پژوهش ارائه شده که کمیته های ناظر باید مانع از این رویه ها شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح های پژوهشی نباید صوری باشند ادامه داد: به منظور ساماندهی به این پژوهش ها بر شکل گیری یک کمیته تخصصی در این بخش تاکید داشتم و این کمیته موظف شده که علاوه بر نظارت کامل بر رویکرد علمی و تخصصی پژوهش ها و مطالعات اجرا شده، نظارت نمایند که پژوهش ها به کسانی سپرده گردد که اهلیت لازم را داشته باشند. ضمن اینکه در فرایند انجام پژوهش و تحویل آن باید دفاعیه لازم از پژوهشگر اخذ و هرگونه پرداختی نیز باید منوط به دفاع علمی و تایید کمیته تخصصی و دستگاه ناظر گردد.

عالی ترین مقام اجرایی استان توضیح داد: این رویه نادرست که یک طرح پژوهشی به صورت صوری انجام گردد و اعتبارات آن در جای دیگری هزینه گردد نیز قابل پذیرش نیست و شخصا بر این رویه نظارت و با موارد احتمالی برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 448

به "حمایت ویژه استاندار از طراحی و ساخت ربات های مقنی، انتقاد از طرح های پژوهشی صوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ویژه استاندار از طراحی و ساخت ربات های مقنی، انتقاد از طرح های پژوهشی صوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید